Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@08:32:16 GMT

۶ نکته تجربی درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۰۱۰

۶ نکته تجربی درباره کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، ۶ نکته مهم درباره کرونا را مطرح می کنیم. لطفا به دیگران هم بگویید:

۱ - برخی افراد درگیر کرونا و اعضای خانواده های آنان، می گویند که "بخور آب گرم" به آنها کمک کرده زودتر بهبود پیدا کنند یا ریسک ابتلایشان کاهش یابد.

این که بخار آب داغ بعد از ورود به بینی یا ریه، ویروس کرونا را از بین می برد یا خیر، بر ما معلوم نیست، هر چند که برخی می گویند این ویروس در دمای بالا از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، کمترین فایده این کار، پاکسازی بینی و سینوس ها و بهبود عملکرد تنفسی است. بنابراین پیشنهاد تجربی این است که هر روز ، به ویژه بعد از ورود به خانه، بخور آب گرم داشته باشید.

۲- خوردن مایعات فراوان را فراموش نکنید و تاکید می شود مایعات گرم را بیشتر از قبل میل کنید تا بیش از پیش به دستشویی بروید. انواع سوپ ها را نیز بیشتر میل کنید.

تسهیل در رساندن مواد مفید به سلول ها توسط خون و تخلیه سموم بدن با ادرار و مدفوع، فایده نوشیدن زیاد مایعات است.

۳- در معابر عمومی، از انداختن آب دهان جدا خودداری کنید. گذشته از وجه غیراخلاقی این کار، ممکن است ویروس ها را به سطح زمین منتقل کنید.

افراد با گذاشتن پا روی این ویروس ها آنها را به داخل خانه ها و خودروهایشان می برند. به علاوه بعد از خشک شدن آب دهان ریخته بر زمین، هنگامی که کارگران شهرداری زمین را جارو می زنند، این ویروس ها همراه گرد و غبار، وارد ریه های آنان می شود و مبتلایشان می کند.

۴- باد کولر یا بخاری خودروی خود را روی کف خودرو و پاهایتان تنظیم نکنید. کف خودرو به واسطه تماس با کف کفش ها، ممکن است آلوده به ویروس باشد و با جریان هوای تند، ویروس ها را وارد مجرای تنفسی سرنشینان خودرو کند.

۵ - کف خودرو، سطوحی مثل دیوارها و کف حمام و دستشویی و راه پله ها و سنگفرش و سینک و سطوح صاف ، کف کفش ها و جاکفشی ظرف و ظروف، دستگیره های در و ... را روزانه با محلول آب و وایتکس ضدعفونی کنید.

برای تهیه محلول نیز ۲ واحد وایتکس را با ۹۸ واحد آب حل کنید.

موقع استفاده نیز پنجره ها را باز کنید تا هوا جریان داشته باشد.

۶- هر چه زمان می گذرد، بیرون رفتن خطرناک تر و پر ریسک تر می شود چون تعداد افراد ناقل ویروس به طور تصاعدی بالا می رود و احتمال ابتلایتان نیز جداً افزایش پیدا می کند.

پس برای سلامتی خودتان هم که شده تا حد امکان خانه بمانید و اگر ناگزیر از رفتن به بیرون شدید، ماسک و رعایت فاصله یکی دو متری با افراد و ضدعفونی و ... یادتان نرود و نیز شست و شوی فوری دست ها بعد از مراجعت به خانه و ضدعفونی کردن هر آنچه از بیرون می آورید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ریه بخور گرم مراقبت از خود مایعات گرم ویروس کرونا کرونا مقابله با کرونا ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ

به گزارش "ورزش سه"، فیفادی ماه مارس برای برخی باشگاه های ایتالیایی ناخوشایند بوده و بازیکنان مهمی مصدوم شده اند. این آخرین وقفه بازی های ملی است که در آن، اکثر بازی ها دوستانه اند ولی شاهد برگزاری پلی آف یورو 2024 و نیز لیگ ملت‌های کونکاکاف نیز هستیم.

در این فیفادی، سنگین‌ترین هزینه را رم پرداخت کرد، که چهار بازیکن خود از جمله سردار آزمون را به دلیل مصدومیت از دست داد، پس از آن میلان با سه و آتالانتا و اینتر با دو مصدوم قرار دارند. 

در مورد برخی بازیکنان نیاز است در بازگشت به باشگاه‌ها، شرایطشان بهتر بررسی شود ولی مثلا در مورد آزمون و ورونز سوسلوف مشخص شده که مصدومیت جدی است و باید چند هفته دور از میادین باشند. تا به امروز، تعداد بازیکنان سری آ که در این فیفادی مصدوم شده اند، به 11 نفر افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • پیغام هولناک مقابل خانه ستاره نامدار فوتبال؛ خانواده ات را می کشیم اگر به این تیم برگردی!
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • قارچ‌های روییده در مراتع و جنگل‌ها را نخورید