Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:17:29 GMT

بازگشایی ۳۵ محور مواصلاتی در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۰۳۰

بازگشایی ۳۵ محور مواصلاتی در هرمزگان

عابدینی از بازگشایی ۳۵ محور مواصلاتی استان هرمزگان که در بارندگی اخیر مشدود شده بودند، به همت راهداران پرتلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبرداد.

« یوسف عابدینی »، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: بارندگی چهارم فروردین ماه جاری موجب وارد آمدن خسارات ۷۳۴ میلیارد ریالی به حوزه استحفاظی استان هرمزگان شد که بیشترین خسارات مربوط به راه‌های روستایی در شهرستان‌های بشاگرد، سیریک، جاسک، میناب، رودان و بندرعباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی، طول راههای آسیب دیده در این بارندگی را دو هزار و ۶۷۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۱۳۸محور، ۱۸۹ دستگاه ابنیه بر اثر بارندگی و سیلاب در استان آسیب دید و ۹۵ دستگاه ماشین آلات درگیر در سیل بود و تعداد ۸۶ ریزش برداری و پاکسازی مقطعی انجام شد و همچنین ۳۵ محور توسط ۱۵۲ نفر بازگشایی شد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به اینکه طغیان رودخانه جگین موجب مسدود شدن راه‌های ۴۰ روستا به ویژه در بخش گافر پارامون شد که همکاران و راهداران پرتلاش شهرستان بشاگرد با وجود اینکه هنوز  آب رودخانه فروکش نکرده است و همچنان جریان دارد، در حال بازگشایی این مسیر می‌باشند.


عابدینی در ادامه گفت: طغیان رودخانه شریفی موجب قطع ارتباط محور جاسک_بشاگرد شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد و همچنین فرعی اول ایجاد شده ناشی از سیل اخیر بعد از پل گابریک کیلومتر ۶۳ جاسک نیز بازگشایی شده است.

 

وی اضافه کرد: آبنمای کیلومتر ۵۵ محور جاسک-سیریک نیز بازگشایی شده و راه‌های روستایی گزان بزین، گوشکی، قلمویی و پگو که در بارندگی اخیر مسدود شده بود، در اسرع وقت با تلاش و همت راهداران بازگشایی شد که می توان گفت تمامی راه‌های محور شهرستان سیریک باز و عبور و مرور به صورت عادی در آن جریان دارد.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای ۳۴ کیلومتر آزادراه، ۷۱۶ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۱۷۲۶کیومتر راه فرعی و ۴۹۴۷ کیلومتر شوسه روستایی و ۵۰۲۵ کیومتر راه خاکی روستایی است، افزود: در حوزه شهرستان بندرعباس با باز شدن دریچه سد شمیل راه های روستاهای دلبودنی، کدوکار، گزریز، زرتی و خرگی با روستاهای همجوار مسدود شد.


وی عنوان کرد: خوشبختانه در این بارندگی خسارت زیادی به بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی وارد نشده است و فقط قسمت هایی از راه نیاز به مرمت دارد که در دستور کار قرار گرفت که در اسرع وقت توسط راهداران و پیمانکاران بخش خصوصی به رفع این موانع و ترمیم راه پرداخته خواهد شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازگشایی راه های مواصلاتی بارندگی و سیلاب هرمزگان استان هرمزگان بازگشایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور فاریاب - کهنوج

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف میرشکاری سلیمانی، صبح پنج شنبه گفت: در حال حاضر وضعیت راه‌های اصلی و روستایی شهرستان فاریاب مطلوب است و اقدامات لازم برای بازگشایی چند راه روستایی در حال انجام می‌باشد.

وی، افزود: اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای تردد در سطح شهر فاریاب وجود ندارد و شهرداری وظیفه‌اش را به‌درستی انجام داده است.

کد خبر 6081696

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار از روستاهای درگیر سیلاب و نظارت بر بازگشایی محورهای مواصلاتی
  • بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم
  • آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • ۲۱ محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است
  • بازگشایی محور فاریاب - کهنوج
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 
  • محور مسدود سه راهی نگور – نگور بازگشایی شد