Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به نگرانی های شیوع ویروس کرونا، فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) همزمان با به تعویق افتادن المپیک 2020 توکیو، زمان برگزاری چهل و چهارمین المپیاد جهانی شطرنج که پیش از این قراربود در تابستان 2020 برگزارشود را به تابستان 2021 انتقال داد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی شطرنج اعلام کرد که مسابقات المپیاد جهانی که قرار بود در تابستان 2020 برگزار شود به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه شورای فیده اعلام شد چهل و چهارمین المپیاد جهانی شطرنج که پیش از این قراربود در تابستان 2020 برگزارشود  به تابستان 2021 انتقال  داده شد.

همچنین شورای فیده اعلام کرد: همانطور که می دانید المپیاد شطرنج محبوب ترین رویداد فدراسیون جهانی  است که با حضور هزاران نفر از جمله بازیکنان ، مربیان ، مسئولان و تماشاگران برگزار می شود. هدف مسابقات المپیادهای شطرنج نه تنها برای تعیین نفرات برتر جهان است بلکه محبوبیت بیشتر این ورزش و متحد کردن دوستداران شطرنج در سراسر جهان در این جشنواره ورزشی خواهد بود.

در عین حال ، فدراسیون جهانی بسیار نگران ویروس همه گیر کرونا  و تأثیر آن بر زندگی افراد است. با در نظر گرفتن گزارش های سازمان بهداشت جهانی (WHO) که حاکی از افزایش مداوم تعداد موارد در سراسر جهان است و با توجه به اظهارات امروز IOC در مورد بازی های المپیک توکیو 2020 ، فیده این تصمیم را گرفته است. این رویدادها که قرار است در تابستان سال 2020 در مسکو و خانی مانسیسک برگزار شود ، دوباره در تابستان سال 2021 در همان مکان برنامه ریزی خواهد شد. فیده به منظور حمایت از فعالیت های مختلف شطرنج به سختی کار خود را ادامه خواهد داد اما مهمترین موضوع سلامتی و رفاه کل جامعه شطرنج است.

به گزارش ایسنا، هم اکنون مسابقات کاندیداهای فیده در روسیه در حال برگزاری است. این یکی از معدود رویدادهای ورزشی است که به دلیل کرونا تاکنون لغو نشده است.

در حالی که بازیکنان از وضعیت خود ابراز ناراحتی کرده اند ، برگزارکنندگان و  فدراسیون جهانی معتقدند که به دلیل تعداد کم شرکت کنندگان (هشت نفر) و عدم حضور تماشاگر ، این خطرات محدود است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج کرونا در جهان کروناویروس فدراسیون جهانی المپیاد جهانی جهانی شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال تفنگ بادی ۱۰ متر شده بود، در فینال نیز ششم شد.


ساعتی دیگر نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی در فینال تفنگ ۱۰ متر به مصاف رقبا می‌روند.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

مهستا اخباری

دیگر خبرها

  • بسته بودن فرودگاه دبی سفر تیم ملی کشتی فرنگی را به تعویق انداخت
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • قهرمانی تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج مردان کشور
  • نفت تهران قهرمان لیگ برتر شطرنج شد
  • قهرمانی زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد
  • کسب نشان جهانی فیده داور شطرنج شهرضایی
  • نوروزیان ششم شد
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی| نوروزیان ششم شد