Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:37:38 GMT

دبیر کل سازمان ملل: وقت همبستگی است نه تحریم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۸۹۱

به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه خواستار تعلیق تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورهای مختلف جهان شد.

به نوشته فارن‌پالیسی گوترش در نامه‌ای روز سه‌شنبه تأکید کرده تحریم‌ها خطرات سلامت را برای میلیون‌ها نفر از مردم برجسته کرده و در تلاش‌های جهانی برای مقابله با ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته درخواست‌های جهانی برای تحریم‌های وضع‌شده علیه کوبا، ایران، کره شمالی، ونزوئلا و زیمبابوه جهت مقابله با ویروس کرونا شدت گرفته است. 

گوترش در نامه‌ای خطاب به کشورهای گروه ۲۰ نوشته است: «من خواستار رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورها جهت ضمانت دسترسی به غذا، تجهیزات ضروری سلامت و حمایت‌های پزشکی در بحبوحه شیوع کووید-۱۹ هستم. زمان همبستگی است نه حذف.»

دبیر کل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرده در دنیای در هم‌تنیده امروزه نظام بهداشتی هر کشوری تنها به اندازه ضعیف‌ترین نظام بهداشتی در دنیا قدرت خواهد داشت. او می‌نویسد: «به خاطرداشته باشیم در دنیای در هم‌تنیده امروزی میزان قوی بودن ما فقط به اندازه ضعیف‌ترین نظام بهداشتی است.»

با وجود این، یک دیپلمات در شورای امنیت سازمان ملل متحد به فارن‌پالیسی گفته است هیچ تلاش هماهنگ و جدی در این شورا برای رفع تحریم علیه کشورهای دیگر در جریان نیست.

نامه آقای گوترش در شرایطی منتشر شده که طی روزهای گذشته فشارها بر دولت آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران فزونی گرفته است. 

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده‌اند تحریم‌های آمریکا اخلالی در ارسال کمک‌های بشردوستانه با ایران ایجاد نمی‌کند. 

کارشناسان مسائل تحریمی می‌گویند با آنکه از لحاظ تئوری این نکته ممکن است صحیح باشد در عمل تحریم‌های بانکی آمریکا شرکت‌ها را برای انجام هر گونه مبادله با ایران بی‌میل می‌کند.

طی یک ماه اخیر به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از سران کشورها مانند ترکیه، روسیه و پاکستان و چین خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده‌اند. تحریم‌های آمریکا باعث شده است ارسال تجهیزات و مواد لازم برای مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز اول فروردین ماه طی سخنرانی خود، درباره شیوع بیشتر کرونا در ایران  به دلیل تحریم ها هشدار داد و گفت که این تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به درخواست‌های بین‌المللی گفته است که با لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران مخالفت است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند