Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: تصمیم‌های کارشناسی در قرارگاه پدافند زیستی استان هماهنگ با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری شعار سال جاری به نام جهش تولید نباید از توجه به آن غفلت کرد و باید این مهم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، معاونت اقتصادی استانداری، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و… به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده گفت: از وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارهای اداری آن‌ها در بخش‌هایی از قبیل تأمین اجتماعی، آب و برق و… است و باید از طریق مشورت با صاحب نظران مشکلات این واحدها را بررسی کند تا بتوان به تولید حداکثری دست پیدا کنند و برای رفع موانع آن چاره اندیشی شود.

وی افزود: عملکرد اقتصادی استان در سال ۹۸ در حوزه کارگاه‌های تولیدی و پرداخت حقوق‌های معوق کارگران نسبت به سال ۹۷ خوب بوده است به طوری که حقوق معوق کارگران ۷۶ درصد کمتر شده است و در سال جاری نیز با برنامه ریزی ها در صدد تحقق بخشیدن به شعار سال هستیم.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی چهارمین استان درگیر ویروس کرونا از نظر جمعیت است و از نظر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در رتبه هشتم قرار دارد که نشان دهنده اقدامات خوب در استان است.

آقازاده گفت: تاکنون مردم و اصناف در مقابله با شیوع کرونا همکاری خوبی داشتند و افراد کمی نیز با عدم توجه به هشدارهای مربوطه نسبت به این بیماری در مراکز تجمعی حضور پیدا می‌کنند و در بعضی از فروشگاه‌ها این موضوع مشاهده شده است و همان طور که در جلسه امروز مصوب شد، امروز آخرین اخطارها را دریافت کردند و برای پلمپ این مراکز اقدام می‌شود.

آقازاده تاکید کرد: اگر فردی با رفتار خود سلامتی مردم را در این برهه به خطر اندازد، همان طور که قانون این اجازه را داده است با وی برخورد می‌شود و با کسی تعارف نداریم.

وی افزود: تاکنون نیمی از جمعیت ۱.۵ میلیون نفری استان غربالگری و تب سنجی شده اند و باید انتظار تعداد مبتلایان بیشتر را هم داشته باشیم زیرا از طریق این غربالگری فقط تعدادی از بیماران شناسایی می‌شوند.

کد خبر 4885625

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی سال جهش تولید ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی نوروز شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری بارش باران ضدعفونی قزوین سیلاب رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم