Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:14:10 GMT

۵۶ واحد صنفی متخلف در کردستان به مراجع قضایی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۹۸۶

۵۶ واحد صنفی متخلف در کردستان به مراجع قضایی معرفی شدند

مجتبی ورمقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان طرح نظارت نوروزی دامپزشکی کردستان از ۲۰ اسفند در نظارت‌های روزانه خود توانستند چهار هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع فرآرده خام دامی غیرمجاز و فاسد را از چرخه مصرف انسانی خارج کنند.

وی اضافه کرد: این بازرسان در کنار صدور اخطارهای مختلف، ۵۶ واحد را به علت تداوم تخلفات برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کرده و هم اکنون در انتظار رسیدگی جرایم خود توسط این دستگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ورمقانی گفت: عمده موضوع شکایت اداره کل دامپزشکی از این افراد عرضه و فروش فرآورده‌های غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: در بازدید روز سه شنبه پنجم فروردین از مراکز عرضه در سنندج نیز مشخص شد یک مرغ فروشی در صدد بود یک تن گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته را به صورت قطعه بندی شده به فروش برساند که کارشناسان پس از تنظیم صورتجلسه معرفی به مراجع قضایی معرفی کردند.

ورمقانی با بیان اینکه برخی از این نیروها نیز به صورت آنکال است تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

مقرر شده کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر فعالیت کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه مواد پروتئینی داشته باشند.

از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها کردستان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت کردستان سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان

 معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح نظارتی عید تا عید از اول اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت که در مجموع در این مدت ۳ هزار و ۴۹۳ مورد بازرسی توسط بازرسان این اداره کل از واحد‌های صنفی و غیرصنفی استان به عمل آمد.

فرزاد سردارزاده افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها ۶۳۳ مورد پرونده برای واحد‌های متخلف تشکیل شد.

وی تعداد تخلف‌های ثبت شده در این پرونده‌ها ۶۸۲ مورد اعلام کرد و گفت: بود در مجموع برای مختومه شدن آنها ۱۸ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۲۵۱ مورد شکایت مردمی در سامانه نظارتی اداره کل صمت کردستان به ثبت رسید که برای ۳۸ مورد آنها با ۴۵ عنوان تخلف صنفی و غیر صنفی پرونده تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف پلمب شد
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی