Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:46:32 GMT

اقدامات شعارگونه نمی تواند شعار جهش تولید را عملیاتی کند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۱۹۹۱

اقدامات شعارگونه نمی تواند شعار جهش تولید را عملیاتی کند

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان های تابعه استان کردستان، در خصوص درخواست تعطیلی ادارات به دلیل شیوع کرونا، اظهار داشت: ادارات می توانند با یک سوم کارکنان خود فعالیت داشته باشند اما امکان تعطیلی دستگاه های خدمات رسان وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم نظارت و جدیت فرمانداری ها بر تعطیلی اماکن عمومی و بازار تا ۱۵ فروردین، افزود: کنترل جدی ورودی و خروجی شهرها بسیار مهم بوده و به مطالبه عمومی شهروندان تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، از فرمانداران خواست شعارگونه با این موضوع برخورد نکنند بلکه تحقق آن را با جدیت پیگیری کنند.

مرادنیا با یادآوری اولویت بندی پروژه های استان در سال ۹۸ به منظور تسریع در تکمیل آنها، ادامه داد: هر کدام از شهرستان ها پتانسیل، ظرفیت و توان خاص خود را دارد لذا باید برمبنای آن برنامه ریزی لازم در جهت جهش تولید و ایجاد توسعه در استان انجام گیرد و این برنامه ریزی یاید تسریع شود.

وی با بیان اینکه وقتی ۱۰ - ۱۱ سال شعار سال حول محور مسائل اقتصادی انتخاب می شود یعنی در این زمینه مشکل جدی داریم، یادآور شد: شاید در استان هنوز نتوانسته ایم به واقع جذب سرمایه گذار داشته باشیم و هنوز نتوانسته ایم همایشی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان برگزار کنیم.

استاندار کردستان بیان کرد: باید به سمت جذب سرمایه گذار برویم، باید فرصت های سرمایه گذاری استان را تعریف کنیم باید برای سرمایه گذاری و تولید، خیلی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم اشتغال و تولید را همزمان پیش ببریم.

مرادنیا در ادامه بر لزوم اتمام پروژه های اولویت دار که به مردم وعده اتمام آن در سال ۹۹ داده شده، تاکید و گفت: چندین سال روی این پروژه ها کار شده و مردم بدبین شده اند، اگر می خواهیم مردم امیدوار شوند باید تلاش کنیم این پروژه ها که برای استان هم حائز اهمیت هستند تکمیل شوند.

وی در ادامه ضمن یادآوری اهمیت مرز باشماق در توسعه استان، اظهار داشت: باشماق در شرایط مطلوب و خوبی برای استان نیست و باید به عنوان مرز رسمی آنرا به تعاریف و شان و شؤن لازم برسانیم.

استاندار کردستان بر لزوم افزایش تلاش برای بهره برداری مناسب از آب های مرزی و سدهای استان و همچنین تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاهای استان، تسریع در اجرای طرح مسکن محروم، ایجاد فضای سبز شهری و بین شهری و نظارت بر شهرداری ها تاکید کرد.

مرادنیا در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت ساخت محل دائمی نمایشگاه ها برای استان، فرصت داده شده به اتاق بازرگانی سنندج را غیرقابل تمدید عنوان کرد و افزود: بعد از گذشت چهار سال اتاق هنوز نتوانسته تعهد خود را عملی کند و حیف است نسبت به این فرصت خوب که می توانیم برای توسعه بازرگانی استان استفاده کنیم بی تفاوت باشیم و قطعاً بخش خصوصی متقاضی اجرای ساخت آن خواهد بود.

کد خبر 4885623

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان بهمن مرادنیا سال جهش تولید ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان ماسک طبی نوروز شهرکرد حوادث چهارشنبه سوری بارش باران ضدعفونی قزوین سیلاب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر با حضور در نخستین برنامه زنده رصد شبکه اترک در سال جاری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد
بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد، اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رشد اقتصادی استان بر اساس شعار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناور‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.

احیای واحد تعطیل و توسعه تعاونی‌ها
وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام طرح‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

تهیه هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان
بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب ۸ بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.
توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان
بهزادفر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است