Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:34:54 GMT

۱۲ هزار بسته کالا و لوازم بهداشتی در کردستان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۱۸۷

۱۲ هزار بسته کالا و لوازم بهداشتی در کردستان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان حجت الاسلام محمد کاروند با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از قشر محروم جامعه  در مبارزه با شیوع بیماری کرونا اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان اقدام به تهیه و توزیع ۷۵۰۰ سبد بهداشتی و ۴۵۰۰ سبد کالا در مناطق محروم استان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: این اقلام با اعتبار بالغ بر ۱میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و از محل موقوفات استان هزینه شد.

کاروند با بیان این مطلب که اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در شرایط بحرانی خود را موظف به خدمت رسانی به مردم میداند گفت: از اواخر بهمن و اسفند ماه این اداره کل با شناسایی اقشار و مناطق محروم استان و از محل موقوات منطبق اقدام به توزیع سبد کالا شامل مایحتاج زندگی از جمله برنح ،روغن،چای، قند، رب ، ماکارونی در  حاشیه شهرها،  روستاها ، مساجد و مدارس مناطق محروم  نمود و همچنین در حوزه سلامت و بهداشت  نیز اوقاف در کنار سایر نهادهای  استان اقداماتی همچون تهیه سبد سلامت شامل صابون، وایتکس و صابون مایع جهت مناطق محروم  شهرستانهای قروه، سرو آباد و دیواندره و مواد ضد عفونی و شوینده جهت مساجد ، و برپایی ایستگاههای سلامت در جوار بقاع متبرکه و موقوفات شاخص همچون موقوفه  جایگاه سوخت قرآن و عترت  جهت ضد عفونی خودرو ها نموده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام سایر برنامه های اوقاف در این زمینه گفت: راه اندازی ایستگاه سیار ضد عفونی مساجد و اماکن متبرکه از سایر اقدامات اوقاف در این ایام می باشد که با همکاری هیات های جهادی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: تعطیلی بقاع متبرکه در راستای عدم حضور مردم در تجمعات و پیشگیری از شیوع ویروس کرنا بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

کاروند با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از شیوع کرونا بر اساس تاکیدات پزشکان و مسئولان امر عدم حضور در اماکن شلوغ است، یادآور شد: بقاع متبرکه استان هر سال در ایام نوروز میزبان مسافران و زائران نوروزی بوده است که با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع کرونا، بقاع متبرکه در ایام نوروز سال جاری تعطیل خواهند بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطر نشان کرد:تصمیم گیری در خصوص بازگشایی بقاع متبرکه استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا و بازگشت به شرایط عادی خواهد بود و مراتب در آینده از طریق خبرگزاری‌های رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اوقاف و امور خیریه خدمت رسانی به مردم خودرو قرآن مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مناطق محروم بقاع متبرکه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان