Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:54:47 GMT

وضعیت رفت وآمدهای دریایی در آبهای هرمزگان مساعد است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۲۳۹

وضعیت رفت وآمدهای دریایی در آبهای هرمزگان مساعد است

کیانوش عارفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فردا پنجشنبه در غالب نقاط هرمزگان وضعیت جوی و دریایی نسبت آرامی پیش بینی می شود. 
وی بیان داشت: در ارتفاعات شمالی هرمزگان (امروز چهارشنبه) احتمال رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: روز جمعه نیز ضمن مساعد بودن شرایط دریا در محدوده ی سواحل استان، در مناطق غربی خلیج فارس وزش باد جنوب شرقی سبب مواج شدن این مناطق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عارفی توصیه کرد: در روز جمعه رفت وآمد کشتی های تجاری به مناطق یاد شده با احتیاط صورت پذیرد.
وی یادآورشد: از لحاظ دمایی در بیشتر نقاط استان هرمزگان از امروز چهارشنبه تا پایان هفته جاری افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از روز شنبه با عبور موجی بارشی از جنوب کشور، در استان بویژه مناطق غربی و شمالی و جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد وبرق و وزش باد نسبت شدید پیش بینی می شود.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان وضعيت هوا بارندگی هرمزگان خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان وضعيت هوا بارندگی هرمزگان خلیج فارس اداره کل هواشناسی هرمزگان وضعيت هوا بارندگی هرمزگان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ناپایداری جوی و دریایی و وقوع سیلاب در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی استان گفت: در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت باعث متلاطم شدن دریا خواهد شد.

مرضیه سی سی پور توصیه کرد با توجه به وزش باد نسبتاً شدید، از رفت و آمد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

وی افزود: از ساعات بعد از ظهر با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به تدریج افزایش ابرناکی و از ساعات شب در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد و برق مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان گفت: سامانه بارشی فردا سه شنبه ۲۸ فروردین ماه در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در بیشتر نقاط رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان

سی سی پور افزود: در مناطق دریایی استان ضمن تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود و با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان وجود دارد.

وی توصیه کرد روز سه شنبه با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی در سطح استان صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: به لحاظ دمایی، روز سه شنبه کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی هرمزگان در جزیره لاوان
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و رگبار شدید باران
  • هشدار سطح نارنجی برای ترددهای دریایی در خلیج فارس صادر شد
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده/ تداوم بارش‌ در این استان‌ها
  • ناپایداری وضع جوی و دریایی در هرمزگان، ۲۷ فروردین
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • پیش بینی ناپایداری جوی و دریایی و وقوع سیلاب در هرمزگان
  • سامانه بارشی در کدام مناطق فعال است؟
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان