Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طبق لایحه ابلاغی بودجه ۹۹ کل کشور، سهم کمیته ملی المپیک از مجموع ۹۵۳ میلیارد و ۹۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بودجه تخصیصی به ورزش (شامل وزارت ورزش و دو کمیته المپیک و پارالمپیک) ۱۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

این بودجه در حالی برای کمیته ملی المپیک ابلاغ شده که طبق لایحه اولیه و پیشنهادی که آذرماه سال گذشته ارائه شد، رقمی معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این کمیته در نظر گرفته شده اما به خاطر اوضاع اقتصادی کشور و با وجود برگزاری المپیک توکیو در سال جاری، در نهایت این رقم با کاهش ۹ میلیاردی تصویب و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب کمیته ملی المپیک که مسئولیت اصلی اعزام کاروان به بازی های المپیک را بر عهده دارد، طی سال جاری با بودجه ۱۲۰ میلیاردی باید علاوه بر رتق و فتق امور داخلی خود، برنامه های باقی مانده برای این کاروان را هم به سرانجام برساند که یکی از آنها مربوط به کمک مالی از فدراسیون ها می شود.

وزارت ورزش اگرچه به عنوان متولی ورزش در کشور مسئولیت اصلی در رسیدگی به امور فدراسیون ها را بر عهده دارد اما آنها (فدراسیون ها) حداقل طی سال گذشته از طرف کمیته ملی المپیک، حمایت مالی قویتری داشتند چراکه این کمیته بودجه تکلیفی فدراسیون ها را به صورت کامل در اختیارشان گذاشت.

کمیته ملی المپیک خردادماه سال گذشته در اولین مرحله پرداختی به فدراسیون ها - از محل اعتبارات سال ۹۸- معادل ۵۰ درصد اعتبارات مصوب سال ۹۷ را به حساب شان واریز کرد. این حمایت مالی تا آذرماه و صد درصد کردن پرداخت بودجه مصوب فدراسیون ها ادامه داشت و در عین حال کمک های مالی - خارج از بودجه مصوب - هم انجام شد.

با این اوصاف انتظار می رود که امسال که به خاطر برگزاری المپیک اهمیت زیادی برای ورزش ایران دارد، حمایت مالی کمیته ملی المپیک همچون گذشته به موقع و به اندازه انجام شود. البته که دبیرکل این کمیته می گوید در مورد زمان و چگونگی پرداختی به فدراسیون ها مصوبه ای در هیات اجرایی نداشته ایم چراکه باید بر مبنای مشخصی تصمیم گیری شود.

کیکاووس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مبنای پرداختی به فدراسیون ها میزان تخصیص از خزانه کل کشور و رقم آن است. قاعدتا در هر مرحله از تخصیصی که کمیته ملی المپیک دارد، بخشی برای فدراسیون ها و تامین نیازهای مالی آنها هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کل شرایط مالی کشور تعیین کننده است. البته ریاست کمیته ملی المپیک در جریان رایزنی هایی که برای رقم بودجه تصویبی داشتند در مورد تخصیص هرچه سریعتر هم پیگیری های لازم را انجام داده است. المپیک مردادماه برگزار می شود و لازم است که فدراسیون ها پیش از آن بخشی از بودجه خود را گرفته باشند به آن اندازه که بتوانند به امور خود رسیدگی کنند.

«کمیته ملی المپیک تا پیش از المپیک و مانند سال گذشته حداکثر بودجه مصوب فدراسیون ها را به حساب شان واریز می کند؟»، سعیدی در پاسخ به این پرسش گفت: تلاش این است اما نمی توان تضمینی بابت آن داشت. قطعا می خواهیم حمایت مالی قویتری از فدراسیون ها داشته باشیم به ویژه پیش از المپیک اما این مسئله به عملکرد خزانه کل کشور هم بستگی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در پاسخ به این پرسش که «بودجه ۹۷ فدراسیون ها به علاوه ۱۰ درصد افزایش بودجه ۹۸ آنها تعیین کرد. آیا برای تعیین بودجه ۹۹ فدراسیون ها بازهم از این شیوه استفاده می شود؟»، گفت: هنوز در مورد بودجه سال جدید فدراسیون ها هیچ مصوبه ای نداشتیم. در اولین نشست های هیات اجرایی که در سال جدید خواهیم داشت، در این زمینه تصمیم گیری می شود. اینکه شیوه سال گذشته مورد استفاده قرار بگیرد، مشخص نیست. به هر حال برخی فدراسیون ها مانند فدراسیون های المپیکی نسبت به دیگر فدراسیون ها  به حمایت مالی بیشتری نیاز دارند. باید با لحاظ کردن این مسئله و البته اعتبار ابلاغی خودمان، بودجه فدراسیون ها برای سال جدید را به تصویب برسانیم.

کد خبر 4883076 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک فدراسیون های ورزشی لایحه بودجه ویروس کرونا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران المپیک 2020 توکیو وزارت ورزش و جوانان باشگاه پرسپولیس فدراسیون کشتی کسب سهمیه المپیک کشتی فرنگی کشتی آزاد کمیته ملی المپیک دوومیدانی فیفا کمیته ملی المپیک فدراسیون ها حمایت مالی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری، شروین اسبقیان بعد از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون سه گانه در خصوص وضعیت مالکیت دو باشگاه مطرح پایتخت اظهار کرد: واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند در اختیار سازمان خصوصی سازی است. اما روز واگذاری سوم اردیبهشت ماه است.

وی افزود: یکی از آرزوهای دیرینه هواداران دو باشگاه این بود که واگذاری صورت بگیرد و حتی در دولت های قبل هم این اتفاق رخ نداد ولی در دوره ای که هاشمی بسیار جدی پیگیر شد و با حمایت رئیس جمهور که به این موضوع ورود کردند، در روز سوم اردیبهشت مساله حل می شود.

معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه گفته می شود پرسپولیس به چند بانک واگذار می شود و استقلال یک هولدینگ گفت: این صحبت ها در فضای مجازی وجود دارد اما روز واگذاری مشخص می شود کدام باشگاه به کدام مجموعه واگذار خواهد شد.

اسبقیان در خصوص تکمیل ورزشگاه آزادی و اینکه ظاهرا این استادیوم هنوز مشکلاتی دارد گفت: چیزی که برای صدور مجور حرفه ای لازم است توسط وزیر ورزش دنبال شده است. این مساله مشکل خاصی ندارد.

وی در خصوص اینکه در صورت واگذاری دو باشگاه، وزارت ورزش حق ورود به هیات مدیره را دارد گفت: اجازه بدهید ابتدا واگذاری صورت بگیرد. همانطور که وزیر گفته وزارت ورزش به دنبال باشگاهداری نیست. حتی همین امروز من در رای گیری شرکت نکردم چون دوست داشتم ورزشکاران خودشان انتخابات را برگزار کنند. ما فقط ناظر هستیم و این تاکید وزیر ورزش است.

معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه یکی از معاونان وزیر اقتصاد مدعی شده در این زمینه به زودی به سراغ فدراسیون فوتبال خواهیم رفت گفت:هم وزیر اقتصاد و هم هیات دولت همه به دنبال کمک به ورزش هستند. تا امروز فقط کمک وزیر اقتصاد را دیدم. در رای دولت آقای رئیسی عنایت ویژه ای به ورزش دارند. حضور شخص آقای رئیس جمهور در وزارت ورزش برای اولین بار در تاریخ صورت گرفت. مصوبه های خوبی هم داشتیم، از تعیین تکلیف پروژه های زیر 70 در صد گرفته تا 4328 پروژه ورزشی که مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • مجلس هیچ مصوبه ای برای اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم