Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:30:07 GMT

کارکرد کنتورهای خانگی را چگونه ثبت کنیم؟

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۶۴۲

کارکرد کنتورهای خانگی را چگونه ثبت کنیم؟

ایسنا/زنجان با شیوع کرونا، مشترکان بخش‌های مختلف، کارکرد کنتورهای آب و برق و گاز را، خود در خانه ثبت خواهند کرد.

این روزها بحث ویروس کرونا داغ‌تر شده و هرکس به فکر سلامتی خود است و خودداری از حضور در اماکن مختلف از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی و تاکید می‌شود.

با شیوع بیماری کروناویروس اغلب دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای پیشگیری از ابتلا و افزایش مبتلایان به این بیماری در اثر تجمع افراد در یک محیط، خدمات خود را غیرحضوری ارائه می‌کنند که البته ایجاد زیرساخت در سال‌های گذشته دلیلی بر موفق اجرا شدن این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اجرای روش‌های پرداخت غیرحضوری قبوض توسط برخی شرکت‌ها، حال نوبت به ارائه کارکرد غیرحضوری توسط مشترکان به آنان شده به طوری که براساس پروتکل‌های ارائه‌ شده، ماموران قرائت کنتورها نمی‌توانند در خانه‌ها حضور یافته و کارکرد مشترکان را قرائت کنند و این مهم می‌تواند علاوه‌بر اینکه سلامت خود فرد را به خطر بیاندازد، بلکه می‌تواند سلامت شهروندان را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در این رابطه، اظهار می‌کند: طبق مصوبات کمیته عالی پیشگیری از شیوع بیماری، صدور صورت‌حساب بر اساس قرائت کنتور توسط خود مشترک و از طریق خوداظهاری مشترکان برق انجام خواهد شد.

علیرضا علیزاده ادامه می‌دهد: کنتورها بر اساس نوع ساخت به دو دسته مکانیکی و دیجیتالی تقسیم‌بندی می‌شود و قرائت هر نوع کنتور بسته به شرکت سازنده کنتور متفاوت خواهد بود و نحوه قرائت کارکرد و نیز نحوه اطلاع‌ آن به شرکت‌های توزیع برق، به زودی به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی می‌افزاید: چند روز قبل از پایان دوره از مشترکان درخواست خواهد شد تا کارکرد را برای صدور قبض الکترونیکی و پیامکی قرائت و ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نیز با اشاره به نحوه قرائت کنتور توسط مشترکان، اظهار می‌کند: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ماموران کنتورخوان شرکت گاز استان برای قرائت کارکرد به درب منازل مراجعه نخواهند کرد.

موسی احمدلو ادامه می‌دهد: انتظار می‌رود مشترکان پس از دریافت پیامک شرکت گاز مبنی بر قرائت کنتور، نسبت به اعلام ارقام سیاه رنگ کنتور با شماره تلفن گویای ۶۲۰-۳۳۱۴۶۶۰۰ اقدام کنند و در غیر این صورت قبض علی‌الحساب برای مشترکان صادر می‌شود.

وی می‌افزاید: مشترکان توجه داشته باشند، برای ثبت کارکرد کنتور گاز، علاوه بر اعداد سیاه رنگ کنتور، شماره اشتراک مندرج در قبض نیز نیاز است.

مصطفی اکرمی، مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب زنجان نیز در این رابطه خاطرنشان می‌کند: به زودی سازوکاری برای نحوه قرائت و ثبت کارکرد کنتور آب به مشترکان تدوین و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاوه‌ بر شرکت‌های یادشده برخی دیگر از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و حتی خصوصی خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه می‌کنند که ارائه این خدمات توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در راستای عملیاتی شدن دولت الکترونیک بوده و شیوع ویروس کووید ۱۹، ضرورت وجود زیرساخت‌ها و اجرا و نهادینه‌شدن دولت الکترونیک را بیش از پیش نمایان می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان قرائت کنتور قرائت کنتور خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید مهجور گفت: ۶۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب، فروردین امسال در گیلان شناسایی و تعیین تکلیف شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: افرادی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند علاوه بر تضییع حقوق مشترکان قانونی ، به شبکه توزیع آب تصفیه شده و بهداشتی خسارت وارد کرده و خدمات رسانی به این مشترکان را با اختلال مواجه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۳۴ هزار و ۳۵۳ مشترک از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • قطع گاز در رشت و خمام