Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از انتخاب، رئیس جمهور روحانی باگلایه از وجود موانع بر سر راه ترخیص کالاها از گمرک کشور، گفت: اینکه میگویند "هفت خوان" درست نیست بلکه هفتادخوان را باید طی کرد تا بتوان یک کالا را از گمرک ترخیص کرد.

مشابه همین گلایه را وزیر بهداشت و سایر مسئولین اجرائی در مورد بی توجهی عده‌ای از مردم به توصیه‌های ستادملی مبارزه با کرونا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها میگویند علیرغم توصیه ها، عده‌ای به جای در خانه ماندن به سفر یا خرید و یا پارک ها می روند و با این کارها به گسترش زنجیره ویروس کرونا دامن می زنند.

نوع سخن گفتن آقای رئیس جمهور و سایرمسئولین به گونه ای است که گوئی کاری از آنها برای مقابله با این پیچ وخم‌های اداری و تخلفات برنمی آید و مثلا یک فرشته نجات باید از آسمان بیاید تا این مشکلات را حل کند! چنین روشی به هیچ وجه برای یک حکمرانی قانونی و مشروع قابل قبول نیست و مردم نمی توانند مستمع این گلایه ها باشند و ویروس کرونا هم مشعول تاخت و تاز در کشور باشد.

شاید در شرایط عادی بتوان روش تسامحی را تا حدودی پذیرفت، ولی وقتی جان میلیون ها انسان در خطر است، این قبیل گلایه ها مسموع نیست و انتظار مردم این است که دولت با قاطعیت عمل کند. برای حفاظت از جان مردم باید مقررات دست و پاگیر را دور زد، باید جلوی مسافرت ها را با قاطعیت گرفت و باید ممنوعیت ورود به پارکها و سایر اماکن عمومی را گرفت.

دولت اکنون از همراهی تمام نهادها و ارگان ها و نیرو‌های نظامی و انتظامی برخوردار است و هیچ مشکلی برای اجرائی کردن تصمیمات ستادملی مبارزه باکرونا ندارد. چند روز دیگر عده‌ای ممکن است بخواهند به بهانه۱۳بدر به پارکها و جاده ها و کوه و دشت بروند و زحمات طاقت فرسای پزشکان وپرستاران و سایر کسانی که برای مهار کرونا تلاش کرده اند را بر باد بدهند. دولت نباید به توصیه اکتفاکند بلکه باید با قاطعیت برخورد کند و مانع تخلفات شود. انتظار نداریم مثل بعضی کشور‌های اروپایی متخلفین را جریمه کنید، ولی این را هم درست نمی دانیم که به توصیه اکتفا کنید و برای اجرای تصمیماتتان ضامن اجرایی در نظر نگیرید. شما مسئول جان مردم هستید و باید برای انجام این وظیفه، قاطعانه عمل کنید. حکمرانی واقعی یعنی این.

*مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کرونا روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم

شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سؤال بکند که حالا شما از این بچّه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‌ام! امّا قانع نیستم، راضی هستم خیلی، قانع نیستم. توقّعِ «زیادی» هم نیست.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073414 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم