Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@03:46:21 GMT

هوای اهواز برای گروه‌های حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۲۷۹۵

هوای اهواز برای گروه‌های حساس ناسالم است

شاخص میزان ذرات معلق بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، کمتر از ۲.۵ میکرون، در شهر اهواز برابر با 130 گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاخص میزان ذرات معلق بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، کمتر از ۲.۵ میکرون، در شهر اهواز برابر با 130 گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

در صورتی که این شاخص کمتر از ۵۰ باشد، هوا در شرایط پاک، در صورتی که بین ۵۰ تا ۱۰۰ باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، در صورتی که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد ناسالم برای همه گروه‌های سنی، در صورتی که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از ۳۰۰ باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می‌شود.

کارشناسان می‌گویند در هوای خطرناک که شاخص آن به بالاتر از عدد ۳۰۰ می‌رسد، شرایط به نحوی است که کلیه افراد جامعه باید از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند و یا حتی‌الامکان شهر را ترک کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اهواز محیط زیست آلودگی هوا ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم

سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر را آلوده اعلام کرد.

همچنین بنا بر این اعلامیه هوای شهر‌های اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌ های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای لامرد، امروز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و کاشان برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است