Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@03:50:10 GMT

از سرگیری لیگ برتر فوتبال و رویدادهای ورزشی مشروط

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۳۱۸۱

به گزارش تسنیم، رفتار و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در ورزش با آنچه در دنیا شاهد آن بودیم، تفاوتی نداشت. طبق پروتکل‌های بین‌المللی و پزشکی، ابتدا تصمیم گرفته شد مسابقات ورزشی معلق شود و مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز مانند مسابقات دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی، بدون حضور تماشاگران پیگیری شد. پس از برگزاری دو هفته از مسابقات لیگ بدون تماشاگران، تصمیم به تعطیلی کامل مسابقات تا 15 فروردین و سپس تا پایان فروردین ماه 99 گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمی ‌که هنوز هم تغییر نکرده است و با شرایط موجود تمدید خواهد شد.

تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی تا پایان فروردین ماه به شرطی بود که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته نخست فروردین ماه کاهشی باشد و شرایط پایدار شود، اما آمار افزایشی و البته مسافرت‌های نوروزی عده‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته دیگر عامل افزایش تصاعدی مبتلایان باشد، شرایط را سخت‌تر کرده است.

در حال حاضر تصمیم جدیدی برای تمدید تعطیلی مسابقات ورزشی و لیگ برتر فوتبال گرفته نشده است، اما با شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد تا پایان اردیبهشت ماه خبری از برگزاری مسابقات باشد. این اتفاق تنها در صورتی شکل خواهد گرفت که در هفته پایانی فروردین ماه تعداد آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا به شدت کاهش پیدا کند و شرایط امیدوارکننده باشد. در این صورت باشگاه‌ها اجازه خواهند داشت از هفته نخست اردیبهشت ماه تمرینات خود را آغاز کنند و احتمالاً از هفته پایانی ماه دوم سال 99 نیز مسابقات از سر گرفته می‌شود، اما پیش‌بینی‌ها از شرایط موجود این امیدواری را کم کرده است.

شرایط فعلی، حتی اجازه تمرین کردن را هم به باشگاه‌های ورزشی نمی‌دهد و طبق پروتکل اعلام شده، هیچ تیمی حق برگزاری تمرین جمعی را هم ندارد. حتی اگر تیمی خارج از این پروتکل و بدون اجازه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اقدام به شروع تمرینات کند، برخوردهای جدی صورت خواهد گرفت.

نکته دیگری که در این خصوص اهمیت ویژه دارد، احتمال تعطیلی تمام مسابقات ورزشی در شرایط فعلی است. اگر آمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان رشد داشته باشد، حتی این امکان وجود دارد که تمام مسابقات ورزشی و لیگ‌های فصل جاری از جمله لیگ برتر فوتبال، ناتمام باقی بماند که در این صورت برای تعیین وضعیت مسابقات فدراسیون‌های مربوطه تصمیم‌گیری خواهند کرد. آنچه در شرایط فعلی می‌تواند امید را برای از سرگیری رقابت‌های ورزشی بیشتر کند، عمل کردن به توصیه‌ای است که همه با آن آشنا شده‌ایم. در خانه ماندن برای قطع شدن زنجیره مبتلایان به ویروس کرونا که حالا تعداد آنها در دنیا از 400 هزار نفر نیز عبور کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال مسابقات ورزشی ویروس کرونا فروردین ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده

دربی حساس اصفهان می‌تواند جدول رده‌بندی لیگ برتر را به‌هم بریزد...

طرفداری| تیم فوتبال سپاهان در بازی معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران میزبان ذوب آهن است.

اطلاعات بازی

هفته هفدهم لیگ برتر بیست و سوم ایران؛ جام خلیج فارس

بازی: سپاهان - ذوب آهن

تاریخ و زمان: چهارشنبه 29 فروردین 1403؛ ساعت 16:30

مکان: نقش جهان - اصفهان

داوران: 

ترکیب سپاهان:

 

سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب ذوب آهن:

 

سرمربی: محمد ربیعی

کارت زرد: -

کارت قرمز: -

گل: -

گزارش بازی

 

حاشیه بازی   فرم بازی

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • استقبال از هفته کار و کارگر با مسابقات متنوع ورزشی در استان البرز
  • مروری بر اخبار ورزشی ۳۱ فروردین استان قزوین
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • چند خبر ورزشی
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۹ فروردین
  • سپاهان 0-0 ذوب آهن؛ گزارش زنده
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • مس رفسنجان با ۲ غایب به اهواز می‌رود
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم