Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:03:01 GMT

استدلالی بر نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام رهبری

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۳۴۶۴

استدلالی بر نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام رهبری

در عرصه تولید کالا تازمانی که کارها طبق روال عادی است، بحث رونق مطرح است، اما با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، تولیدکننده باید جهش کند و از ظرفیت‌های پنهان جهت رشد تصاعدی تولید بهره بگیرد.

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس سیاسی ـ دکتر صادقعلی رنجبر| نامگذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری، علاوه بر هوشمندی ایشان ک تثبیت استراتژی استقلال اقتصادی، دارای بار مفهومی فراوان و مستلزم عمق‌نگری است، و گرنه خیلی زود گرفتار چرخه تکرار در گفتار بی‌کردار می‌شود! 

در نظام آموزشی، به کسانی که در یک سال دو یا سه پایه تحصیلی را طی می‌کنند، می‌گویند؛ جهشی زده‌اند! در نظام محاسبات، رشد هندسی را که تصاعدی است، جهشی می‌گویند! در دو و میدانی، به پرش پس از دور خیز دونده و پرنده، جهش اطلاق می‌شود!

در عرصه تولید کالا نیز تازمانی که کارها طبق روال عادی است، بحث رونق مطرح است، اما با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، یکنواختی گذشته پاسخگوی شرایط جدید نیست، پس تولید کننده باید جهش کند و از ظرفیت‌های پنهان جهت رشد تصاعدی تولید بهره بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برای چنین اتفاق مبارکی، باید با تغییر ساز و کارها، اصلاحات اساسی در قانون و اجرا ایجاد کرد تا تولیدکننده بتواند لذت دو و پرش بدون مانع را تجربه کند، بنابراین بانک‌ها در واگذاری تسهیلات و ایجاد اعتبارات و نیز در چگونگی دریافت اقساط و سیاست‌گذاری درباره دیرکردها، مالیاتی‌ها تغییر مبانی محاسبه و درگیر کردن اقلام جدید هزینه کردها و تورم‌ها و اتفاقات غیرمترقبه‌ای چون کرونا و غیره.

 بیمه با افزایش پوشش و کاهش حق‌السهم بیمه‌ای در حوزه تولید و ایجاد آپشن‌های حمایتی جدید و گمرک با تغییر اساسی رویکردها و ایجاد محدودیت برای واردات بی رویه و تسهیلات برای صادرات تولیدات داخلی و نیز واردات مواد اولیه و یا زیرساختی تولید داخلی می‌توانند به یاری تولیدکنندگان بشتابند و تولید را از مهجوریت امروز به درآورند.

 البته سازمان‌های بسیار بیشتری باید به داد تولید برسند و قطعا دستگاه‌های فرهنگ‌ساز چون رسانه ملی و نظام‌های آموزشی و فرهنگی می‌توانند در زمینه مصرف، الگوسازی کرده و تغییر ذائقه عمومی را به نفع تولید داخلی رقم زنند.

تئوری‌ها و قانونگذاری‌ها زمانی ارزش دارند که از لابلای نظرسنجی از تولیدکنندگان احصاء و تدوین شده باشند.

 بازرسان و نهادهای نظارتی درون سیستمی و برون سیستمی، ایفاگر کلیدی ترین نقش‌ها در حمایت از تولید داخلی‌اند و لازمه‌اش مقابله با مافیاها و باندهایی است که آمالشان، جان نگرفتن تولید و اقتصاد مقاومتی و رونق مجدد افتصاد وارداتی در شرایط تحریم و تحمیل اقتصاد سیاه بر اقتصاد ملی است!

اهتمام اصلی ستادهای عالی باید در ممانعت از فرصت سوزی‌ها و زمینه چینی برای فرصت سازی‌ها مصروف شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید جهش رهبری رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمیات وعده صادق سبب تغییر معادلات جهانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان ،آیت ا... محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان گفت: عملیات وعده صادق یک تغییر در مبادلات بین المللی ایجاد کرد و حال یا باید سازمان‌های بین‌المللی به حق کشور‌هایی که خارج از چارچوب آنها هستند رسیدگی کنند و یا اینکه خود کشور‌ها به پا خیزند و از حق خود دفاع کنند.
وی بابیان اینکه فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ اسلام، مقاومت و دفاع از اسلام باست افزود: نظام اسلامی به پشتوانه ر مردمی و نیرو‌های نظامی مقتدر در برابر هر زورگویی و دفاع از کیان خود ایستاده است.
خطیب نمازجمعه زاهدان در ادامه تصریح کرد:هر کس به منافع ما تعرضی داشته باشد پاسخ کوبنده دریافت خواهد کرد..
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عملیات وعده صدقنشان دهنده عزت و اقتدار نظام اسلامی است و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی که از درون سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت عملیات وعده صادق از خارج این سرزمین ضربه سهمگین بر حیثیت، اعتبار و همینه اسرائیل وارد کرد و با آن همه تبلیغ برای گنبد آهنین و لایه‌های متعدد دفاعی که چندین کشور به کمک آنها آمدند تا موشک‌ها را ردیابی کنند تا به اسرائیل نرسد، اما باز هم حجم وسیعی از موشک‌ها به اهداف مورد نظر برخورد کرد.
وی گفت: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد چرا که سازمان‌های بین‌المللی و مقررات برای این است که کشور‌های مستضعف را در بند بکشند و خودشان به هیچ یک از این مقررات عمل نمی‌کنند، اما به اسم حقوق بشر مردم مستضعف که توان دفاع از خود را ندارند به بند کشیده‌اند و این اقدام یک تغییر در مبادلات بین المللی است و حال یا باید سازمان‌های بین‌المللی به حق کشور‌هایی که خارج از چارچوب آنها هستند رسیدگی کنند و یا اینکه خود کشور‌ها به پا خیزند و از حق خود دفاع کنند و راه جدید در برابر کشور‌ها قرار داده و به همه نشان داد که اگر از این به بعد اسرائیل به منافع ما تعرضی داشته باشد بدون تعارف از مبدأ ایران به اسرائیل حمله خواهیم کرد.. نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در این هفته بارندگی‌های سیل آسایی داشتیم و درجنوب استان سیلاب ایجاد شد و با وجود اینکه باران نعمت الهی است اگر به درستی از آن استفاده نکنیم و تدابیر لازم را نداشته باشیم می‌تواند مشکلاتی را هم برای ما ایجاد می‌کند و دعا می‌کنیم این باران در شمال استان سیستان وبلوچستان هم نازل شود و از عنایت دولتمردان، رئیس محترم جمهور که پیگیر بودند و وزیر محترم کشور که در منطقه حضور یافتند و نیز از استاندار جهادی استان که در سیل قبل سال در منطقه مستقر و ستاد بحران و قرارگاه کمک به سیل زدگان را تشکیل دادند و در سیل جدید نیز در منطقه حضور دارند تشکر می‌کنیم و بنده در تماس تلفنی با استاندار پیگیر مسائل بوده‌ام و به ایشان خدا قوت گفته‌ام و از همه مردم و گرو‌های جهادی که پای کار کمک رسانی هستند تشکر می‌کنیم و امیدواریم آسیب‌ها و تلفات جانی کمتر باشد و این بارندگی مایه برکت برای منطقه باشد.

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟
  • علمیات وعده صادق سبب تغییر معادلات جهانی
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است