Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:48:04 GMT

پنتاگون: شیوع کرونا در آمریکا ماه‌ها طول می‌کشد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۳۶۶۸

پنتاگون: شیوع کرونا در آمریکا ماه‌ها طول می‌کشد

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که شیوع این ویروس در آمریکا تا چه زمانی ممکن است ادامه یابد و این که ارتش چگونه به تلاش ها برای مقابله با آن ادامه خواهد داد، گفت: من فکر می کنم که ما به طرحی چند ماهه برای مقابله با این ویروس نیاز داریم و همه اقدامات احتیاطی را بکار خواهیم بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپر افزود کاملا مطمئن است که برای چند ماه درگیر این ویروس خواهیم بود.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در همان جلسه که به صورت مجازی برگزار شد گفت، معلوم نیست شیوع این ویروس در آمریکا چند ماه طول خواهد کشید و با توجه به الگوی دیگر کشورها که ممکن است در آمریکا قابل اجرا باشد یا نه، شیوع این ویروس در آمریکا ممکن است تا تیر ماه (ژوئیه) طول بکشد.

وی گفت: اگر این الگو در آمریکا عمل کند احتمالا شیوع ویروس تا اردیبهشت (مه)، خرداد (ژوئن) و در نهایت تیر (ژوئیه) طول خواهد کشید.

اسپر روز دوشنبه اعلام کرد تدابیر محدودکننده امنیتی بیشتری برای کسانی که وارد پنتاگون می شود، اتخاذ می شود. پنتاگون همچنین اقداماتی را برای کاستن از تعداد کارمندانش بکار بسته است و بسیاری از آنها دورکار شده اند.

اسپر گفت، انتظار می رود دورکاری ها برای هفته ها و حتی ماه ها طول بکشد.

ویروس کرونا تاکنون برخی از نیروهای ارتش آمریکا را نیز مبتلا کرده است و ناوگان دریایی آمریکا از مثبت شدن آزمایش سه نفر از ملوانان خود در کشتی تئودور روزولت خبر داده است که اولین موارد ابتلای ویروس در بین سرنشینان یک کشتی نظامی آمریکا در دریا است.

شیوع کرونا تاکنون باعث مرگ بیش از ۶۶۰ نفر در ایالات متحده و مبتلا شدن بیش از ۵۰ هزار نفر در این کشور شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پنتاگون ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پنتاگون ایالات متحده آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا آمریکا ویروس کرونا پنتاگون ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا

شبکه آمریکایی با انتشار گزارشی ۲ ادعای پنتاگون در مورد حمله انتحاری داعش در خارج از فرودگاه کابل در جریان خروج نیروهای این کشور از افغانستان در اوت ۲۰۲۱ را رد و حقایق جدیدی را در این رابطه مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه نزدیک به دموکرات‌ها با استناد به شواهد ویدئویی جدید گزارش کرده «شمار زیادی از افراد در فرودگاه کابل نه بر اثر حمله انتحاری که در نتیجه تیراندازی سربازان آمریکایی جان باخته‌اند».

طبق ویدئوی ضبط شده، تعداد تیراندازی‌های صورت گرفته از جانب سربازان آمریکایی بیشتر از آن چیزی بوده که پنتاگون اعتراف کرده است.

ده‌ها نیروی نظامی آمریکا که در صحنه حضور داشته‌اند، تیراندازی در آن موقعیت را بسیار گسترده خوانده و گفته‌اند تیراندازی از سوی یک یا ۲ نفر انجام نگرفت بلکه تعداد زیادی از سربازان شروع به شلیک کردند.

در این حادثه که ۱۳ سرباز ارتش آمریکا و حدود ۱۷۰ افغان که به شدت به دنبال کمک برای فرار از تسلط طالبان بر کابل بودند، کشته شدند.

به مدت ۲ سال، پنتاگون اصرار داشت که تلفات، ناشی از یک انفجار بوده و نیروهایی که گزارش داده‌اند زیر آتش قرار گرفته‌اندT تحت تاثیر هرج‌ومرج پس از حادثه و اثرات ضربه‌های ناشی از انفجار بوده‌اند اما ده‌ها پرسنل ارتش آمریکا که در صحنه حضور داشتند تیراندازی را به تفصیل برای سی‌ان‌ان شرح داده‌اند.

یکی از این سربازان به سی‌ان‌ان گفت اولین انفجار بزرگ را از جایی که تفنگداران دریایی آمریکا ایستاده بودند، شنیده است و «نزدیک محل انفجار، یک یا ۲ نفره نبود و حجم وسیعی از تیراندازی بود».

یک پزشک افغان گفت که شخصاً گلوله را از تن مجروحان خارج کرده و با کارکنان بیمارستانش ده‌ها افغان را که بر اثر جراحات گلوله جان باختند، شمارش کرده است.

آثار تیراندازی در فرودگاه کابل

در مجموع، شواهد جدید اعتبار ۲ تحقیق نظامی ایالات متحده را به چالش می کشد و سؤالات جدی را برای پنتاگون ایجاد می کند، زیرا همچنان شواهد فزاینده‌ای را مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان به ضرب گلوله رد می‌کند.

پنتاگون اصرار دارد که همه کشته‌ها و جراحات ناشی از انفجار بمب بوده اگرچه اذعان کرده است که تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی و بریتانیایی صورت گرفته است، اما می‌گوید که این تیراندازی محدود به سه انفجار بوده که تقریباً همزمان بوده است - یکی از ۲۵ تا ۳۰ تیر اخطار سربازان بریتانیایی و ۲ تیراندازی از سوی نیروهای آمریکایی با هدف مقابله با مظنونان، که به کسی برخورد نکرد!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا