Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@02:07:44 GMT

انفجار ۲ خودروی زرهی ترکیه توسط تروریست‌ها در ادلب

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۳۹۹۵

انفجار ۲ خودروی زرهی ترکیه توسط تروریست‌ها در ادلب

وزارت دفاع روسیه از انفجار دو خودروی زرهی ترکیه توسط تروریست‌ها در ادلب خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رأی الیوم چاپ لندن، اولگ جورافلوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی عملیات تضعیف ثبات در منطقه کاهش تنش در ادلب را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا، سه شنبه و در جریان گشت زنی نیروهای ترکیه در نزدیکی شهرک "سفوهن" در استان ادلب چند بمب دست ساز که توسط تروریست‌ها در جاده "سرت" قرار داده شده بودند، منفجر شدند.

طبق گفته این مقام روس، انفجار این بمب‌ها منجر به انفجار دو خودروی زرهی ترکیه و همچنین مجروح شدن دو نظامی این کشور شد.

جورافلوف در ادامه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت حمله هوایی توسط تشکیلات تروریستی در منطقه ادلب انجام شد و این درحالی است که هیچ‌گونه نقضی توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: مرکز آشتی روسیه رهبران گروه‌های مسلح غیرقانونی را به کنار گذاشتن تحرکات مسلحانه و درپیش گرفتن روند حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در مناطق تحت کنترل‌شان فرامی‌خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ادلب توافق آتش بس در ادلب تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه اوکراین را متهم کرد؛ تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند

کمیته تحقیقاتی روسیه اعلام کرد که بازرسان مدارکی کسب کرده‌اند که حاکی از ارتباط تروریست‌های کنسرت کروکوس با اتباع اوکراینی است.

به گزارش ایسنا، کمیته تحقیقاتی روسیه در تلگرام اعلام کرد: نتایج ابتدایی تحقیقات می‌تواند ماهیت برنامه‌ریزی شده این اقدامات تروریستی، آماده‌سازی‌های دقیق و حمایت مالی از آن‌ها را تایید کند. نتیجه همکاری با تروریست‌های دستگیر شده، بررسی دستگاه‌های فنی ضبط شده و تحلیل اطلاعات تراکنشات مالی، شواهدی مبنی بر ارتباط با اتباع اوکراینی به دست آمده است.

این کمیته تاکید کرد که این تروریست‌ها پول و رمزارز‌های زیادی از سوی اوکراین دریافت کرده بودند.

در این گزارش آمده است: بازرسان اطلاعات موثقی از ارسال مقدار حائز اهمیتی پول و رمزارز از سوی اوکراین به عاملان این حمله تروریستی دارند که از این منابع مالی در آماده‌سازی‌ها برای انجام این حمله استفاده شده است.

حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۴۰ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز اخیرا گفته بود او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند، اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

او گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

دیگر خبرها

  • روسیه اوکراین را متهم کرد؛ تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • روسیه : تروریست‌ های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند
  • عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند
  • شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بندر حیفا
  • تصویری از متهمان عملیات ترویستی مسکو که جنجالی شد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟