Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@16:58:58 GMT

آغاز رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیک سپاه در سراسر گیلان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۰۱۰

آغاز رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیک سپاه در سراسر گیلان

رزمایش بزرگ و سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاک‌سازی شهدای مدافع سلامت با رمز «یا امام رضا علیه‌السلام» به مدت ۷۲ ساعت در سطح استان گیلان به همت سپاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رزمایش بزرگ و سراسری «دفاع بیولوژیک و عملیات پاک‌سازی شهدای مدافع سلامت» صبح امروز در گیلان با مشارکت سپاه قدس گیلان، تیپ مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود و لشکر عملیاتی از میدان شهدای ذهاب رشت با دستور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان با رمز "یا امام رضا علیه‌السلام " آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش بزرگ بیولوژیک از روز گذشته در سطح وسیع سراسر استان گیلان آغازشده و با مشارکت فعالانه پاسداران، بسیجیان و‌ سربازان به مدت ۷۲ ساعت (سه روز) ادامه خواهد داشت.

مدافعان سلامت در این رزمایش، عملیات ضدعفونی و پاک‌سازی معابر عمومی، ادارات، محل تجمعات مردمی، بازار و اصناف را به‌صورت منسجم، هماهنگ و یکپارچه بر عهده‌دارند و در تلاش‌اند تا با گندزدایی محیط و رعایت بهداشت عمومی هر چه سریع‌تر بر شیوع وحشیانه ویروس منحوس کرونا پیروز شوند.

رزمایش بیولوژیک تنها برای پاک‌سازی است؛ جغرافیای گیلان همچنان آلوده به ویروس کرونا

ارسلان زارع، استاندار گیلان در حاشیه عملیات اجرایی این رزمایش آمادگی بیولوژیکی در جمع خبرنگاران، یکی از راه‌های مبارزه با کروناویروس را ضدعفونی اماکن و معابر عمومی با به‌کارگیری ماشین‌آلات خاص آن دانست و اظهار کرد: گندزدایی معابر عمومی گیلان با همکاری شهرداری‌ها، سپاه، بسیج و ارتش مستمراً انجام‌گرفته اما به‌منظور عملیات گسترده‌تر، فراگیرتر و منسجم‌تر عملیات پاک‌سازی به همت سپاه قدس گیلان، لشکر عملیاتی و تیپ مخصوص میرزا کوچک لنگرود ابتدا در شهر رشت و سپس در سایر شهرهای استان گیلان آغازشده است.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای این رزمایش را ضدعفونی بیشتر معابر عمومی برشمرد و افزود: این کار تنها فرایند پاک‌سازی است و مردم باید همچنان گیلان را جزء جغرافیای آلوده به ویروس کرونا تلقی کنند و جز به اضطرار از خانه‌های خود خارج نشوند.

سپاه امنیت و سلامت را توأمان برای مردم به ارمغان می‌آورد

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این حاشیه اجرای این رزمایش در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل تهدید شیوع ویروس کرونا به فرصت مغتنم، اظهار کرد: سپاه در قالب تیپ میرزا کوچک خان و لشکر عملیاتی به استعداد 65 دستگاه مخصوص گندزدایی محیط و اماکن حساس به استعداد بیش از 150 نفر نیروی متخصص عملیات اجرایی پاک‌سازی استان را برعهده‌گرفته است.

فرمانده افسران سلامت گیلان با تأکید بر اینکه سپاه با عملیات پاک‌سازی در رزمایش امنیت و سلامت را توأمان با یکدیگر برای مردم به ارمغان خواهد آورد، افزود: در این رزمایش علاوه بر تبدیل تهدید به یک فرصت، سپاه آمادگی خود را برای دفاع در جنگ بیوترویسم سخت‌تر از شرایط کنونی افزایش خواهد داد.

با همکاری حافظان سلامت و امنیت از اپیدمی کرونا عبور می‌کنیم

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به همگرایی همه‌جانبه استان در جهت مقابله با کروناویروس، اظهار کرد: با همکاری کادر بهداشت، سپاه و بسیج در غربالگری و پایش کرونا، بیش از ۸۴ درصد مردم مشارکت داشته و این استان در کشور پیشرو بوده است.

وی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها با همکاری سپاه و بسیج را حائز اهمیت برشمرد و افزود: همان‌گونه که استان در غربالگری پیشرو بوده با تلاش حافظان سلامت و امنیت و همکاری همه‌جانبه مردم از این اپیدمی نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان سلامت سپاه رزمایش عملیات پاک سازی رزمایش بزرگ معابر عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب

مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه گفت: عملیات اجرایی آماده‌سازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است.


 او افزود: هم‌اکنون بخش‌های مختلف مصلای امام خمینی (ره) به ستاد برگزاری سی‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحویل داده شده است و تلاش خواهد شد تا فرایند آماده‌سازی بخش‌ها مطابق جدول زمان‌بندی انجام شود و تا شروع در نوزدهم اردیبهشت (۱۴۰۳) آماده بهره‌برداری باشد.


مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه همچنین با بیان اینکه هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم انجام شده است، بیان کرد: برگزاری جلسه‌های مختلف با این سازمان‌ها و نهادها در حال برگزاری است و به تناوب بازدید از محل نمایشگاه و بازدید مکان استقرار دستگاه‌ها نیز انجام خواهد شد.


به گفته تیموری، نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی، ناشران خارجی و فعالیت‎های فرهنگی در اختیاران مدیران این کمیته‌ها قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات به مصلی نیز آغاز می‎‌شود تا چیدمان داخلی مصلی برای نمایشگاه شکل بگیرد


سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 انتهای پیام



 

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • رشت ، آخر هفته میزبان میهمانان جشنواره ملی «مدرسه عشق»
  • آغاز عملیات اجرائی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملّت بزرگ ایران بود
  • عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملت بزرگ ایران بود
  • حمایت شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان از عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران
  • آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب
  • تجمع خودجوش ایرانیان در سراسر کشور/ همه از حملات سپاه دفاع کردند +فیلم و عکس
  • تجمع خودجوش ایرانیان در سراسر کشور/ همه از حملات سپاه دفاع کردند
  • رزمایش "حجاب" پلیس، سپاه و بسیج در رشت آغاز شد