Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:22:55 GMT

ابتلای ۱۰ پزشک و پرستار ایلام به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۰۵۳

ابتلای ۱۰ پزشک و پرستار ایلام به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۱۰ پزشک و پرستار ایلام به ویروس کرونا خبرداد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

محمد کریمیان در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، داروی مؤثر و پیشگیرانه برای کرونا ویروس در خانه ماندن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه از کرونی ویروس موجب مصونیت از آلودگی به این ویروس خبیثه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی کاهش قیمت مسکن به دلیل شیوع کرونا در کشورورزش در منزل در روزهای کرونایی از زبان یک متخصصعزم دانشجویان برای مقابله با کرونا/ از گندزدایی تا تولید ماسک‌های بهداشتی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به ایام باقی‌مانده نوروز 99 اشاره کرد و از هم‌وطنان خواست و گفت: به بهانه 13 به در و سفر به‌هیچ‌وجه راهی جاده‌ها و شهرها نشوند، چراکه سوغات سفر آنان سوغاتی مرگبار بنام کرونی ویروس است.

کریمیان در ادامه با گریزی به آمار کادر درمانی استان ایلام به کرونی ویروس گفت: تاکنون 10 پزشک و پرستار ایلام به ویروس کرونی مبتلا شده‌اند.

وی افزود: آمار کادر درمانی مبتلابه کرونا ویروس نشانی از تلاش و مبارزه سربازان خط مقدم مبارزه با این بلیه بوده است و انتظار کادر درمانی از شهروندان ایلامی تلاش در جهت قطع زنجیره شیوع کرونی ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، قطع زنجیره کرونی ویروس با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن موجب کمک به کادر درمانی و پرهیز از خستگی آنان دانست و گفت: آلودگی 214 نفری و مرگ 13 نفر از مبتلایان زنگ خطری است که بی‌توجهی به آن خطرناک و غیرقابل‌جبران است.

کریمیان بهبودی بیش از 100 نفر از شهروندان مبتلابه کرونی ویروس را از دیگر تلاش‌های کادر درمانی دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم خطرناک بودن کرونی و آثار مرگبار آن اما توکل، امید و اعتماد به کادر درمانی را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام/891/ش

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان ایلام کادر درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • برگه تقلب رئیس جمهور آمریکا لو رفت | سندی برای ابتلای جو بایدن به ‌آلزایمر! | عکس
  • کارزار جهانی نور قرمز در خوی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • برخورداری ۷۰۰ نفر از خدمات درمانی اردوی جهادی ارتش