Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب مردمی فاطمیون سی‌سخت این روزها سنگر جهاد علیه ویروس مرگبار کرونا شده است.

خبرگزاری فارس سی‌سخت؛ عباس شیرزادی- با شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و لزوم استفاده از ماسک و الکل جهت ضد عفونی اماکن  در همان روزهای اولیه باعث شد مردم جهت تهیه این اقلام جلوی داروخانه‌ها صف بکشند و اکثرا ناامید و دست خالی برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیتر تمام خبرگزاری و سایت‌های خبری پر شده بود از نبود و احتکار ماسک و الکل توسط سودجویان که باعث نگرانی بین مردم شد، در این برهه زمانی سخت هیئت فاطمیون سی‌سخت با همتی جهادی دست به تولید ماسک زده و با بسته بندی‌های بهداشتی همراه با الکل به صورت رایگان بین نیازمندان جامعه توزیع کردند.


به گزارش فارس، هیأت مردمی فاطمیون سی سخت در روزهایی که ماسک به سختی پیدا می‌شد به فکر راه اندازی کارگاهی برای تولید ماسک و توزیع در بین مردم شدند از همین رو مکانی مناسب و بهداشتی توسط  فردی خیر به نام  ابوطالب رهنما در اختیار هیأت گذاشته می‌شود و اعضای هیأت با فراهم کردن مواد اولیه زیر نظر شبکه بهداشت اقدام به تولید ماسک می‌کنند.

موکب فاطمیون در روز اول کار خود با 7 نیروی خانم و تعداد 4 عدد چرخ خیاطی 400 عدد ماسک تولید و با بسته‌بندی‌هایی همراه با دستکش و الکل در بین مردم توزیع می‌‌کند.

اما این تازه اول کار بود و موکب فاطمی می‌بایست نیاز شهر سی سخت و روستاهای اطراف را برطرف می‌کرد؛ با رایزنی بسیار زیاد مواد اولیه تولید 30 هزار ماسک را بدست می آورند و این بار با همتی بالا چرخ‌های خیاطی را به 10 عدد می‌رسانند و تعداد 15 خانم خیاط اعلام آمادگی جهت دوخت ماسک و توزیع بین مردم می‌کنند.

 

گفتنی است موکب مردمی فاطمیون سی‌سخت، ظرفیت تولید ماسک در روز حدود  600 عدد ماسک را دارد که علاوه بر نیاز مردم شهر سی‌سخت اقدام به توزیع در بین  ایستگاه‌های غربالگیری، درمانگاه شبانه روزی روستاهای اطراف از قبیل روستای تلگاه، سرمور و دهنو می‌کنند.

موکب مردمی فاطمیون با همکاری پایگاه بسیج شهید عمادی، پایگاه خواهران حضرت زینب و کانون فرهنگی ندای اسلامی در روز حدود 600 ماسک تولید می‌کند و در بین ایستگاه‌های غربالگیری، شبکه بهداشت و درمان، اقشار کم درآمد و روستاها  همراه با الکل توزیع می‌کند و روز به روز در کار خود مصمم‌تر هستند.

به گزارش فارس؛ تمامی اعضای هیات فاطمیون از مردم با فرهنگ شهرستان دنا درخواست می‌کنند به خاطر حفظ جان خود و خانواده و دیگر هموطنان از رفت و آمدهای بیجا خودداری کنند به مسافرت نروند و در خانه بمانند تا زنجیره شیوع این ویروس کشنده قطع گردد و سلامتی به جامعه باز گردد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا کارگاه تولید ماسک سی سخت اقشارکم درآمد مردمی فاطمیون تولید ماسک بین مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۳۸۳ کنتور برق در این استان هوشمند شده که برنامه امسال شرکت نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند دیگر است.

 

علیرضا خدابنده در نشست هماهنگی مدیران برای مدیریت بار سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی افزود: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شد که افزایش ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکتهای توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکان برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساختهایی در حوزه بهره‌ برداری است.

 

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

 

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می شود، بنابراین باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌ و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

 

وی در خصوص یکی از مهمترین طرح های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

 

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستانهای استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به یک مصدوم در محور بروجن به بلداجی
  • بازیگر سریال «ترش و شیرین» ۱۸ سال پیش چه شکلی بود؟ / عکس
  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • روایتی از پدر و پسر شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • کاشت یک میلیارد درخت ظرفیت نهالستان‌ها را به ۱۰۰ درصد رساند
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال