Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@05:00:26 GMT

خسارت 36 میلیاردی سیل به باغات بوشهر/ 160 دام تلف شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۳۲۴

خسارت 36 میلیاردی سیل به باغات بوشهر/ 160 دام تلف شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به خسارت سیل و تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان گفت: برآورد اولیه حاکی است افزون بر ۳۶۳ میلیارد ریال به کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدتقی منوچهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جاری شدن سیل و بارش تگرگ در 2 روز گذشته در استان بوشهر اظهار داشت: بارش باران شدید همراه با تگرگ به اراضی و محصولات کشاورزی خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه به 810 هکتار اراضی کشاورزی، باغات مرکبات و زیتون شهرستان جم خسارت وارد شد خاطر نشان کرد: بارش تگرگ به باغات مرکبات و زیتون جم به میزان 35 درصد خسارت وارد کرد.

وی میزان خسارت وارد شده به باغات مرکبات و زیتون جم را 351 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: در بارش 2 روز گذشته به 813 هکتار اراضی گندم، جم دیم و محصولات گوجه فرنگی خسارت وارد شد.

منوچهری با اشاره به خسارت به 800 هکتار اراضی جو و گندم دیم و 13 هکتار اراضی گوجه فرنگی خاطر نشان کرد: میزان خسارت وارد شده به اراضی گندم، جو دیم و گوجه فرنگی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر 7 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی، از تلف شدن 160 دام کوچک خبر داد و افزود: در سیل 2 روز گذشته در جنوب استان بوشهر به 160 راس دام کوچک، 250 قطعه مرغ بومی و 10 تن علوفه دامی خسارت وارد شد که میزان خسارت 3.5 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه عمده این محصولات، اراضی و دام‌ها تحت پوشش بیمه نبودند گفت: در جریان وارد شدن خسارت به  محصولات کشاورزی به گرده افشانی نخیلات جم به حجم 300 هکتار خسارت وارد شد که تولید محصول نخیلات را  مختل کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل بوشهر محصولات کشاورزی کشاورزی خسارت وارد شد میلیارد ریال هکتار اراضی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

سید عماد شاهرخی،  در نشست طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، گفت: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه ۳۲۶ مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان هستند، اضافه کرد: ۶۹ شبکۀ مراقبت با ۴۲۰ نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و ۷۶ درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزار‌ها ثبت شده‌است.

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال ۱۰۴ درصد، جو صددرصد، نخود ۷۳ درصد، عدس ۶۲ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی ۱۰۶ درصد و گیاهان دارویی ۷۱ درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ ۳۰ درصدی بقایای گیاهی ۱۳۵ درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب ۱۰۲ درصد، کشت مستقیم بدون شخم ۷۱ درصد، تبدیل آیش به کشت ۱۱۵ درصد، رعایت تراکم بهینه ۱۳۰ درصد و مصرف ۸۰ درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم ۹۳ درصد، جو ۵۵ درصد، نخود ۵۴ درصد، عدس ۸۰ درصد، دانه‌های روغنی ۴۵ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح ۱۱۳ هزار هکتار گندم و ۵۴ هزار هکتار جو انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح ۱۵ هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها انجام شده است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کود‌های پتاسه ۳۰ درصد و فسفاته ۲۰ درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد