Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان  امروز در آغاز مراسم عملیات سراسری دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت سپاه کردستان از خدمات و تلاش‌های تمام دستگاه‌ها بویژه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی برای مقابله با کرونا تقدیر کرد و اظهار داشت: در این مقطع زمانی که دستگاه‌ها از جمله سپاه پای کار آمده‌اند از مردم نیز درخواست می‌کنیم همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او لازمه عبور از بحران کرونا را همدلی بین مردم و ارگان‌های مختلف دانست و افزود: بیشتر از هر مجموعه، گروه و نهادی خود مردم باید تلاش کنند و مراقبت بیشتری برای پیشگیری از گسترش شیوع این بیماری بکار گیرند که مهمترین راه برای قطع زنجیره انتقال این ویروس، در خانه ماندن است.

استاندار کردستان تاکید کرد: اگر قرار باشد همه تلاش کنند ولی افرادی نسبت به این موضوع بی توجه باشد، در مقابل این ویروس موفق نخواهیم بود پس زمانی تلاش‌ها اثرگذار است که مردم بهداشت فردی و توصبه های دانشگاه علوم پرشکی را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

مرادنیا از مردم خواست در تجمعات و مکان‌های شلوغ حضور نداشته باشند و یادآور شد: به مردم توصیه می‌کنم برای اینکه عزیزان خود را حفط کنیم، این مشکل را جدی بگیریم و کنار هم و با خودمراقبتی، بیماری را شکست دهیم.

او اضافه کرد: سپاه مثل همیشه در همه صحنه‌ها چه در جنگ، سیل و زلزله در صف مقدم خدمت رسانی حضور داشته و امروز هم در کنار مردم است و ضمن مقابله با کرونا، به خانواده های حاشیه شهرها و کسانی که مشکل اقتصادی دارند نیز کمک می‌کند که این عمل سپاه قابل تقدیر است.

استاندار کردستان به انتخاب شعار امسال از جانب مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت: همه باید بعد از عبور از بحران کرونا، برای رونق و جهش تولید در استان و توسعه منطقه همکاری و مشارکت حداکثری داشته باشیم.

رزمایش و عملیات دفاع بیولوژیکی تحت عنوان شهدای سلامت به منظور مقابله با بحران کرونا با حضور تجهیزات خودرویی سپاه بیت‌المقدس کردستان در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار شد، هدف از انجام این عملیات، پاکسازی محیط‌های آلوده و دفاع از مردم در برابر ویروس مهاجم کرونا است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس رزمایش سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تلاش آمریکا برای تشدید محدودیت‌های تراشه‌ای چین

اقدامات آمریکا برای تحت فشار قرار دادن هلند و ژاپن برای تشدید محدودیت دسترسی چین به فناوری نیمه رسانا، شکست خورد و هر دو کشور به دنبال زمان برای نهادینه شدن محدودیت‌های فعلی و معلوم شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، آمریکا از متحدان خود می‌خواهد تا تعمیر و نگهداری تجهیزات ممنوعه برای چین را دشوارتر کنند. یکی از خواسته‌های واشنگتن که دولت هلند را برای عمل به آن تحت فشار قرار داده است، جلوگیری از سرویس و تعمیر تجهیزات تولید تراشه است که قبل از ممنوعیت فروش فعلی برای شرکت ASML، توسط شرکت‌های چینی خریداری شده اند. مقامات آمریکایی همچنین از شرکت‌های ژاپنی می‌خواهند که صادرات برخی از مواد شیمیایی پیشرفته برای تولید تراشه را محدود کنند.

اما به گفته منابع مطلع، هر دو کشور در برابر این اقدامات اضافی مقاومت می‌کنند و خواستار زمان بیشتری برای ارزیابی تاثیر ممنوعیت‌های صادرات تجهیزات ساخت تراشه‌های پیشرفته هستند. یک عامل دیگر، ابهام در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر است.

این بن‌بست،  نشان دهنده عدم اطمینان نسبت به شانس جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات نوامبر است که بر تلاش‌های او برای متوقف کردن بیشتر رشد فناوری چین، سایه افکنده است. طبق جدیدترین نظرسنجی بلومبرگ نیوز/مورنینگ کانسلت که در اواخر مارس منتشر شد، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان، در ایالت‌های کلیدی با ۴۷ درصد آرا در برابر ۴۳ درصد بایدن، پیشتاز است.

هر چند ترامپ گفته است در صورت پیروزی، تعرفه بیش از ۶۰ درصدی را بر کالاهای چینی وضع خواهد کرد، اما هنوز به طور کامل توضیح نداده است که چگونه جنگ تجاری فناوری آمریکا و چین را کنترل خواهد کرد.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود، غول فناوری هواوی را تحریم کرد و در نهایت، دسترسی این شرکت چینی به شرکت‌های تراشه‌سازی بزرگ جهان از جمله شرکت TSMC تایوان را قطع کرد. دولت او همچنین مانع فروش دستگاه‌های لیتوگرافی فرابنفش ASML  به چین شد که برای ساخت تراشه‌های پیشرفته، ضروری هستند.

بنا بر اظهارات منابع مطلع، مقامات ارشد آمریکا از جمله آلن استیوز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا در امور صنعت و امنیت، دوشنبه گذشته، با همتایان هلندی خود در هلند ملاقات کردند تا موضوع جلوگیری از خدمات‌دهی شرکت ASML به دستگاه‌های ممنوع شده برای چین را مطرح کنند. مقامات هلندی به هیات آمریکایی گفتند: برای اعمال فشار برای اقدامات جدید خیلی زود است و بهتر است منتظر ماند و نتایج محدودیت‌های اخیر را دید.

متعاقب آن، هیات آمریکایی به برلین سفر کرد تا در مورد محدودیت‌های مشابه با همتایان آلمانی خود گفت‌وگو کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی از شرکت سازنده قطعات نوری کارل زایس آلمان که تامین کننده مهم شرکت  ASML است، می‌خواهند از ارسال قطعات کلیدی به چین خودداری کند.

مقامات آلمانی نه از پیشنهاد آمریکا حمایت کردند و نه آن را رد کردند و به سفر آینده اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به چین اشاره کردند. شولتز در آخر هفته با یک هیات تجاری شامل کارل لمپرشت، مدیر اجرایی زایس، به چین می‌رود. او قرار است روز سه‌شنبه با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین دیدار کند و محدودیت‌های نیمه‌رساناها در دستور کار این دیدار خواهد بود.

در این بین، مقامات ژاپنی گفتند با درخواست‌های آمریکا برای محدود کردن صادرات حداقل چند مواد شیمیایی تراشه‌سازی به چین، موافقت نکرده‌اند. مشخص نیست آیا مقامات دولت بایدن، در جریان سفر فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به واشنگتن در اوایل هفته گذشته، این موضوع را مطرح کردند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسماعیلی: کشتی گیران آسیایی در فرنگی پیشرفت زیادی داشتند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • پاسخی بسیار فراتر از پیش‌بینی تل‌آویو
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • استاندار کردستان: سپاه اقتدار نظام را به نمایش گذاشت + فیلم
  • فیلم/ تجمع مردم کردستان در حمایت از عملیات سپاه علیه صهیونیست‌ها
  • تجمع مردم سنندج در حمایت از اقدام سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی
  • تجمع مردم کردستان در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • شکست تلاش آمریکا برای تشدید محدودیت‌های تراشه‌ای چین