Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@11:34:09 GMT

مهلت تسویه بدهی بانکی؛ تا پایان آذر

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۴۷۲

بانک مرکزی اعلام کرد: بدهکاران برای تسویه نقدی بدهی خود بدون سود مرکب تا پایان آذر ۹۹ فرصت دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بانک مرکزی نظر تفسیری مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور را ابلاغ کرد.

بر اساس این بخشنامه، بدهکاران برای ارائه درخواست خود تا پایان خرداد ۹۹ فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بانک‌ها باید ظرف ۲ ماه پس از درخواست بدهکاران و در نهایت تا پایان مرداد ۹۹ مانده بدهی آنان را اعلام کنند.

همچنین بدهکاران برای تسویه نقدی بدهی خود بدون سود مرکب تا پایان آذر ۹۹ فرصت دارند.

بر اساس این بخشنامه، کلیه مهلت‌های قانونی برای ۳ ماه تمدید شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی ابلاغیه تسویه بدهی تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟

️ اقساط معوق و چک‌های برگشتی از مهمترین عواملی است که بر امتیاز اعتباری افراد تاثیر می گذارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ️اصلاح مدل اعتبارسنجی مشتریان بانکها یکی از برنامه های بانک مرکزی برای گسترس هم تسهیلات خرد در شبکه بانکی است که از سال قبل استارت آن زده شد و آنطور که معاون فناوری های نوین این بانک می گوید امسال بناست مدل جدید اعتبارسنجی در شبکه بانکی اجرایی شود. 

5 باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟

 

مسئولان بانک مرکزی قبلا گفته بودند: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

اما مشتریان و متقاضیان تسهیلات بانکی باید بدانند که تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی‌ بر امتیاز اعتباری آنها تاثیر منفی خواهد داشت؛ هر چه نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره و مبالغ چک‌های برگشتی نسبت به مجموع مبالغ چک‌های صادره، بیشتر باشد تاثیر آنها بر کاهش امتیاز اعتباری افراد، بیشتر خواهد بود.

توصیه مهم به مشتریان بانکی این است که " اگر چک برگشتی دارید، بهتر است تلاش کنید خیلی سریع بدهی خود را پرداخت کنید زیرا تاخیر بیشتر در رفع سوء اثر چکهای برگشتی، منجر به کاهش بیشتر امتیاز اعتباری می‌گردد. در این راستا رعایت پرداخت به موقع بدهی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالی مانند چک برگشتی، می‌تواند به حفظ و افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند."

حمیدرضا کردنائیج؛ کارشناس مسائل بانکی با اشاره به محدودیت‌های بانکی افراد دارای چک برگشتی می گوید:️ وقتی چک شما برگشت می‌خورد، سامانه محچک 24 ساعت به شما وقت می‌دهد تا چک را وصول کنید. ️ در صورت اقدام نکردن برای وصولی چک، با توجه به اولویت بندی به اندازه مبلغ چک شروع به مسدود کردن حسابهای شما می‌کند.

عدم افتتاح حساب و دریافت کارت جدید، عدم دریافت وام و ضامن شدن، عدم دریافت دسته چک و ثبت چک جدید از محدودیت‌های افرادی است که چک برگشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • روز سرنوشت ساز برای استقلال و پرسپولیس؛ مهلت AFC تمام شد!
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد
  • دومین جلسه دادگاه برگزار شد/ پسر معاون سابق قوه‌قضائیه اعترافاتش را پس گرفت!
  • پسر معاون سابق قوه قضائیه اعترافاتش را پس گرفت! | متهم: چرا شان من هنگام بازداشت رعایت نشد!