Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@04:09:27 GMT

معاون رئیس‌جمهور از دریاچه ارومیه بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۶۳۸

معاون رئیس‌جمهور از دریاچه ارومیه بازدید کرد

معاون رئیس جمهور و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از نگین فیروزه‌ای آذربایجان بازدید کرد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امروز چهارشنبه ششم فروردین 99، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه از دریاچه بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نگین فیروزه‌ای آذربایجان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که امسال تمامی پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه به بهره‌برداری رسید و شاهد رسیدن دریاچه به تراز اکولوژیک و احیای آن در سالیان آینده خواهیم شد.

361 کیلومتر از رودخانه‌های فرعی و اصلی حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شدحجم دریاچه ارومیه به 4میلیارد مترمکعب رسیدوسعت دریاچه ارومیه 505 کیلومتر افزایش یافت

مهمترین پروژه احیای دریاچه ارومیه، پروژه خط انتقال آب از رودخانه مرزی زاب به سمت دریاچه ارومیه است که خرداد امسال به دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

سایر پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه مثل تصفیه‌خانه‌ها نیز تا نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا دریاچه ارومیه جانی دوباره گیرد.

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریاچه ارومیه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجراست.

مرتضی صفری افزود: اعتبار این اداره ‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص پنج برابر رشد داشته است و با حمایتهای استاندار آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ طرح در حال اجراست.

صفری، با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته گفت: یکی از اولویتهای این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

وی اظهارکرد: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاههای اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاههای متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه