Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه بعد از گفت‌وگوی تلفنی لاوروف و ظریف، اعلام کرد که مسکو از آمریکا می‌خواهد تا فوراً تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی که مانع از مبارزه موثر ایران با ویروس کرونا شده را لغو کند و روسیه به همکاری با تهران ادامه خواهد داد.

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که روز سه شنبه پس از مذاکرات تلفنی "سرگئی لاوروف" و "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران منتشر شد، تأکید کرد که روسیه از ایالات متحده می خواهد تا بلافاصله تحریم‌هایی که مانع از مبارزه موثر ایران با ویروس کرونا می شود را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، وزرای خارجه روسیه و ایران درباره مسائل مربوط به فراگیر شدن ویروس کرونا در سطح جهان گفتگو کرده و همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با این چالش جهانی را مثبت ارزیابی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: "سرگئی لاوروف در این مذاکرات تأکید کرد که روسیه قاطعانه از واشنگتن می خواهد تا فوراً تحریم‌های غیرانسانی خود علیه ایران را لغو کند، چرا که این اقدامات و مانع از آن می شود تا جمهوری اسلامی مبارزه کامل و موثری با COVID-۱۹داشته باشد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین به همتای ایرانی خود وعده داد که مسکو قصد دارد با افزایش عرضه محصولات کشاورزی به ایران کمک کند.

در این بیانیه گفته شده: «طرف روسی بار دیگر تأکید کرد که قصد دارد به توسعه همه جانبه روابط تجاری و اقتصادی بین روسیه و ایران و پروژه‌های سرمایه گذاری، از جمله افزایش عرضه محصولات کشاورزی به ایران که همسایه خوب روسیه بوده و بیش از همه تحت فشار تحریمهای غیرقانونی و یک جانبه آمریکا قرار دارد، بپردازد. ضمن اینکه روسیه پیش از این نیز کمک‌های بشردوستانه‌ای به ایران ارسال کرده است.»

علاوه بر این ، وزرای خارجه روسیه و ایران درباره موضوعات مطرح در دستور کار بین المللی ، از جمله حل و فصل اوضاع سوریه و افغانستان ، تبادل نظر کرده و اقدامات و ابتکارات مربوطه به همکاری‌ها در سطح سازمان‌های بین المللی ، از جمله سازمان ملل را هماهنگ کردند.

در همین رابطه "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که کشورهایی که توصیه آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره لغو تحریم‌ها در شرایط دشوار کنونی همه گیری عفونت ویروس کرونا را اجرا نکنند، سزاوار مجازات هستند.

این دیپلمات در صفحه فیس بوک خود نوشت: «دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورهای گروه G۲۰ خواسته تا تحریم‌ها علیه سایر کشورها را برای مقابله با فراگیری ویروس کرونا لغو کنند. این نظریه بسیار خوبی است. من کمی آن را اصلاح می کنم: لازم است تا تحریم‌هایی علیه کشورهایی که این تحریم‌ها را لغو نکنند، اعمال شود تا آنها تنبیه شوند.»

روز گذشته، سه‌ شنبه ، گوترش در نامه‌ای برای رهبران کشورهای عضو گروه G۲۰ خواستار لغو تحریم‌ها برای اطمینان یافتن از دسترسی همه کشورها به مواد غذایی ، لوازم پزشکی و حمایت از تمامی کشورها در مبارزه با ویروس کرونا شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لغو فوری تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم وزارت خارجه روسیه کرونا خارجه روسیه ویروس کرونا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های یکجانبه این کشور به بهانه حمایت مالی از گروه انصارالله یمن، تحریم هایی را علیه این گروه، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان وضع کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۴ در تداوم سیاست های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن) حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. تحریم‌های جدید آمریکا شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده اند و در تسهیل حمل و نقل کالا و تراکنش های مالی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوثی ها و حزب الله فعالیت می کنند، تحریم می کند.

بر اساس اعلام و ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، « این ششمین دور تحریم‌ها است که شبکه ساعد الجمال، تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های مستقر در ایران را هدف قرار می‌دهد و گام دیگری در یک عملیات هماهنگ برای ایجاد اخلال در امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نیروهای وابسته به آن مانند گروه تروریستی حوثی ها است.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ما به استفاده از ابزارهایمان علیه کسانی که به دنبال تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه های نیابتی بی ثبات کننده آن هستند، متعهد هستیم.»

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در روش های استفاده از بازارهای بین المللی انرژی برای تسهیل فعالیت های تروریستی ادامه خواهد داد.»

وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر با ۲۰ مارس ۲۰۲۴ تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفک ، سه شبکه تدارکاتی مستقر در ایران، ترکیه، عمان و آلمان را هدف قرار داد که از برنامه های موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی ایران حمایت می کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که این شبکه‌ها که در ایران، ترکیه، عمان و آلمان مستقر هستند اقدام به تهیه فیبر کربن، رزین اپوکسی و دیگر کالاها در صنایع موشکی ایران کرده‌اند.

دولت دموکرات بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای، حقوق بشر ، جنگ اوکراین و روسیه و نیز جنگ اسرائیل در غزه، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند