Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کانون پتنت معاونت علمی با حمایت بیش از 90 درصدی مخترعان را در مسیر ثبت اختراع در دفاتر معتبر بین‌المللی همراهی می‌کند. ثبت اختراع بین‌المللی هزینه‌ای بسیار برای مخترع دارد. اما با این اقدام کانون کمک بسیاری می‌شود. تا کنون 93 اختراع با حمایت این مرکز در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین‌المللی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت معاونت علمی درباره عملکرد این مرکز گفت: ثبت اختراع در دنیا موضوعی مهم محسوب می‌شود و الزامی برای فروش محصولات در بازارهای بین‌المللی است. از این رو این موضوع در کانون مورد توجه قرار گرفت و اکنون دانش بومی آماده سازی اختراع برای ثبت در کشور وجود دارد. پس انجام امور مربوط به ثبت اختراع خارجی با کیفیتی مناسب در کشور انجام می‌شود و دانش نوشتن پتنت بومی سازی شد.

توجه به ثبت اختراع در کشور رشد کرد

ضیغمی ادامه داد: پس با این وجود این دانش مسیر ثبت اختراع خارجی تا حد زیادی هموار شده است. در سالی که گذشت مخترعان بیش از 240 درخواست برای حمایت در سامانه کانون ثبت شد. از این تعداد 89 پرونده در اداره ثبت اختراع امریکا تشکیل شد. در سال گذشته رشد خوبی را در حوزه ثبت اختراع خارجی شاهد بودیم. همچنین 120 پرونده روند اداری ثبت اختراع را پیمودند. البته در سال گذشته 54 تقاضا نامه نیز گرنت شد. همه این اقدامات و اتفاقات نشان از رشد توجه به ثبت اختراع در کشور دارد.

به گفته وی، تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته امضاء شد تا شاهد توسعه مباحث مرتبط با مالکیت فکری در این وزارتخانه باشیم. اجاد واحد نوآوری و تجاریسازی اختراعات و طرح‌های صنعتی در شرکت‌های شهرک صنعتی کشور موضوع این تفاهم نامه همکاری است تا بستری برای ایجاد انگیزه و نوآوری و تجاریسازی آنها در این واحدها باشد. همچنین تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری و وزرات علوم، تحقیقات و فناوری نیز به مرحله اجرا رسید.

آموزش مالکیت فکری مورد توجه قرار گرفت

مدیر کانون پتنت آموزش و ترویج در حوزه مالکیت فکری را یکی از موضوعات مهم برای توسعه این حوزه دانست و افزود: کانون برای فرهنگسازی و توجه بیشتر به اختراع و ثبت آن در دانشگاه‌ها همکاری خود را با دفاتر همکار توسعه داد. در حال حاضر با نزدیک به ۶۰ دفتر در دانشگاه‌های گوناگون کشور همکاری داریم. این دفاتر با فعالیت‌های خود به ترویج این حوزه میان دانشجویان و اساتید کمک می‌کنند. البته برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی این حوزه یکی دیگر از اقدامات است. که در سال گذشته 34 کارگاه یک روزه، 12 کارگاه آموزشی دو روزه، 4 کارگاه چهار روزه و 9 وبینار یک روزه برگزار شد. همچنین توانمندسازی کار‌شناسان دفا‌تر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی از فناوری‌ها و اختراعات پتنت شده و معتبر نیز از دیگر خدمات کانون است.

ضیغمی با اشاره به انتشار فراخوان شرکت در نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران در سال گذشته گفت: در سال جاری نخستین دوره نمایشگاه خلاقیت و نوآوری ایران با عنوان «اکسیر» برگزار می‌شود. ثبت نام برای حضور در بخش اختراعات برگزیده این نمایشگاه در سال گذشته آغاز شد. با برگزاری این رویداد در نظر داریم اختراعات برگزیده را به سرمایه گذاران معرفی کنیم. نوآوران، پژوهشگران جوان، أانش آموزان خلاق، شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و ارائه‌دهندگان خدمات مالکیت فکری و تجاری‌سازی برخی از مخاطبان این رویداد هستند. آشنایی با مهارت‌های حل خلاقانه مسئله، کمک به تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی، ارائه محصولات فناورانه و پیوند با شرکت‌های فناور بزرگ برخی از دستاوردهای این رویداد است.

مدیر کانون پتنت معاونت علمی همچنین بیان کرد: در سال جاری تمرکز بیشتری را بر روی مباحث آموزش مالکیت فکری خواهیم داشت تا افراد بیشتری با این موضوع درگیر شوند. همچنین تعداد دفاتر همکار کانون نیز افزایش می‌یابد. کانون با برنامه ریزی‌های خود در نظر دارد گام‌های قدرتمندی را برای حفاظت از دارایی‌های فکری فناوران و شرکت‌های نوآور بردارد. همچنین تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آنها هدفی دیگری است که در کانون دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

169 / 336 ثبت بین‌المللی پتنت اختراع بازار بین المللی دانش بومی معاونت علمی و فناوری وزرات علوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ثبت بین المللی پتنت اختراع بازار بین المللی دانش بومی معاونت علمی و فناوری وزرات علوم ثبت اختراع سال گذشته مالکیت فکری معاونت علمی بین المللی کانون پتنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک

علی حیدریان هندبالیست ایرانی افتخارآفرین شد

طرفداری | علی حیدریان در کنار دیگر ستاره های هندبال ساحلی جهان بازی خواهد کرد.

علی حیدریان، بازیکن جوان و آینده‌دار تیم ملی هندبال ساحلی ایران، در یک رویداد افتخارآفرین، در کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی هندبال در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

این رویداد که با حضور 64 بازیکن برتر هندبال ساحلی از 18 کشور جهان برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم برای حیدریان است تا توانایی‌های خود را در سطحی بین‌المللی به نمایش بگذارد و از تجارب ارزشمند ستارگان این رشته ورزشی بهره‌مند شود.

نمایش هندبال ساحلی IHF که در روزهای 27 تا 29 جولای 2024 (5 تا 7 مرداد 1403) در شهر کرتیل فرانسه برگزار خواهد شد، شامل 3 تیم مردان و 3 تیم ستاره زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه خواهد بود. هدایت تیم‌های ستاره‌ها را نیز 6 مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی بر عهده خواهند داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • افتخارآفرینی ملی‌پوش جوان ایرانی؛ بازی کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در المپیک
  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • روز جهانی تئاتر + تاریخچه و شعار
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود