Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@10:39:20 GMT

غربال‌گیری 93 درصد مردم سوق در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۴۹۷۸

غربال‌گیری 93 درصد مردم سوق در مقابله با کرونا

رئیس مرکز سلامت سوق گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا 93 درصد مردم این بخش غربال‌گیری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، غلامحسین جوانبخت در خصوص اقدامات پیشگیری از کرونا در بخش سوق اظهار داشت: در سال 99 برنامه های این مرکز به دو بخش بهداشت و درمان به صورت برنامه‌ای منسجم طبقه‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز سلامت سوق گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین در استان تمرکز این مرکز بیشتر به سمت پیشگیری و جلوگیری بوده که اگر موارد مشکوک و ناقلی شناسایی شد فورا به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل و یا در خانه قرنطینه می‌شود.

جوانبخت افزود: تاکنون 93 درصد مردم توسط پرسنل مرکز سلامت غربال‌گیری شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خوداظهاری به آدرس salamat.gov.ir گفت: در صورت بروز مشکل کارشناسان مرکز پاسخگوی مردم خواهد بود.

جوانبخت همچنین از محدود کردن ترددهای غیر ضروری در سطح شهر، محدودیت و شرایط انجام حداکثر مراقبت‌های پیشگیرانه در اماکن و مراکز عرضه مواد غذایی و نانوایی‌ها با هدف پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

وی اضافه کرد: سرکشی مکرر از مغازه‌ها، و ارایه شیوه فروش مواد غذایی به مردم، سرکشی از موارد مشکوک به کرونا، تهیه مواد غذایی و مواد بهداشتی به بیماران مثبت کرونایی که در منزل قرنطینه هستند، نوبت‌بندی سوپرمارکت‌ها، طرح غربالگری از طریق سامانه 4030 توسط کادر درمانی سوق، برپایی ایستگاه سلامت و ویزیت مردم در مرکز سلامت در حال انجام است.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: سوق کرونا پیشگیری فارس مرکز سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که امروز (۲۸ فروردین ماه) برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌گذاری اصلی و نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برای سال جدید باید پیشگیری باشد. کسب رتبه دوم کشوری این ستاد در سال گذشته در حوزه مبارزه نشانه تلاش اعضای مجموعه این ستاد است.

وی با تاکید بر موضوع پیشگیری در حوزه آموزش، ادامه داد: اجرای قوی‌تر طرح یاریگران زندگی در روستاها و تقویت انجمن خیرین می‌تواند در امر پیشگیری موثر باشد. اگر پیشگیری قوی‌تر باشد مقابله کمتر خواهد بود.

حسین‌نژاد بر لزوم رفع مشکلات کمپ ترک اعتیاد خواهران تاکید کرد و گفت: زمینه اعطای تسهیلات برای این کمپ دنبال شود.

وی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پس از بهبود از اعتیاد موثر است. بنابراین افزایش هزینه و کمک از امکانات دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌دهندگان در نظر گرفته شود.

ابولحسن نجفی، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ شمالی نیز در ادامه جلسه، گفت: ۴۲ نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر سال گذشته در استان جان باختند که ۴۴ درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. از این تعداد، ۳۱ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند که براثر سوء مصرف مواد، داروهای مخدر و محرک در استان جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد