Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:39:28 GMT

کرونا رُس آب را کشید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۵۰۱۲

کرونا رُس آب را کشید

افزایش نگران کننده مصرف آب ناشی از گسترش بیماری کرونا، ضرورت اعمال مدیریت صحیح مصرف را دو چندان کرده است.

توصیه به شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون در اثر شیوع کرونا در کشور، مصرف آب در کشور را ۴۰ درصد افزایش داده است و این در حالی است که مصرف آب بیش از نیاز واقعی، می تواند به بحران بی آبی در ماه های گرم سال بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند مصرف بیش از حد آب از اسفند ماه گذشته آغاز شد و به حدی رسید که همان موقع «قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب و آبفای وزیر نیرو از افزایش  ۳۰ درصدی مصرف آب در تهران در مراسم افتتاح آخرین بخش از طرح های بزرگ آب و برق در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ستاد وزارت نیرو خبر داد و بر رعایت مصرف از سوی همگان تاکید کرد.

اما روند مصرف بی رویه مصرف آب همچنان در کشور تداوم یافت؛ به گونه ای که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو نیز درباره ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم تاکیدات مکرر داشت.

افزایش مصرف آب با شیوع کرونا در کشور درحالی رخ داده است که با وجود بارش های خوبی که از ابتدای امسال رخ داده، بر اساس آمارهای شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۱۲۷ میلیمتر رسیده که همچنان نبست به سال آبی پارسال رشد منفی داشته است.

این رشد منفی سبب شده، «محمد فاضلی» سرپرست مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو، با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به مصرف بیش از حد آب هشدار دهد.

وی نوشت: شکست دادن کرونا نیاز به آب دارد، پس در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم تا بتوان بر این بیماری غلبه کرد.

فاضلی ادامه داد: بهتر است هنگام شستن دست‌ها ابتدا دست ها را کمی خیس کرده و سپس شیر آب را بسته و بعد به مدت ۲۰ ثانیه دست ها را به صابون آغشته کرد.

مشاور وزیر نیرو یادآور شده است: رعایت همین نکته ساده یعنی بستن شیر آب در فاصله استفاده از صابون می تواند ۶ لیتر آب را برای دیگران صرفه‌جویی کند.

همچنین «قاسم تقی زاده خامسی» معاون آب و آبفای وزیر نیرو چندی پیش در گفت و گو با ایرنا از افزایش ۴۰درصدی مصرف آب در کشور خبر داده و بر ضرورت مدیریت مصرف از سوی مردم تاکید کرد. 

حالا که بیماری کرونا کشورمان را درگیر کرده، ضروری است با مراقبت از منابع آب و صرفه جویی در مصرف، اجازه ندهیم مشکلات بیش از پیش گریبان‌گیر شود.

برچسب‌ها رضا اردکانیان قاسم تقی زاده خامسی سرانه مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا اردکانیان قاسم تقی زاده خامسی سرانه مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران رضا اردکانیان رضا اردکانیان قاسم تقی زاده خامسی سرانه مصرف آب شرکت مدیریت منابع آب ایران وزیر نیرو منابع آب مصرف آب دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

به گزارش خبرآنلاین ،وزیر نفت گفت:تا دو ماه آینده یک کارخانه در غرب کشور با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود تا شاهد جمع‌آوری گازهای مشعل از میادین نفتی غرب کشور باشیم.

ایستا در خبری نوشت:اوجی ادامه داد:این گازها در این پالایشگاه تصفیه می‌شود و خوراک پتروشیمی‌ها از این پالایشگاه تأمین خواهد شد.

وی تاکید کرد:در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888556

دیگر خبرها

  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد
  • حمله حزب‌الله به شهرک صهیونیستی/آتش در «کریات شمونه» شعله کشید
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس