Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالرضا رحمانی‌فضلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره مهمترین مصوبات جلسه هیات دولت اظهار داشت: طرحی که از سوی وزارت بهداشت به ستاد ارائه شده بود، روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط که حدود ۲۵ دستگاه اجرایی بود، تصویب شد و امروز نیز این طرح در دولت مطرح شد و رییس جمهوری نیز نسبت به اجرایی شدن این طرح دستورات لازم را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور افزود: اساس طرح وزارت بهداشت، مبتنی بر مشارکت و همکاری مردم خواهد بود. تلاش ما نیز بر این است که مراکز پرتجمع و پرتراکم را در تمامی شهرهای کشور، از جمله بوستان‌ها، پارک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، تعطیل اعلام شود، اما همه فروشگاه‌هایی که کالاها و مایحتاج عمومی را ارائه می‌دهند، ۲۴ ساعته باز خواهند بود.

رحمانی فضلی عنوان داشت: از طرف دیگر در ترددها از مردم می‌خواهیم که سفرهای خود را مدیریت کنند که تراکم به روزهای آخر نیفتد و ما در جاده‌ها دچار مشکل نشویم. اما در ورودی‌ شهرها با مسافران جدید، حتما محدودیت و سختگیری‌هایی ایجاد خواهد شد که مسافرت‌های جدید اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: خواهش ما از مردم این است که در این طرح که به زودی اعلام شده و ظرف فردا و یا پس‌فردا این طرح را اجرا خواهیم کرد، حتما همکاری مناسب داشته باشند. هرچند ما اختیارات لازم و قانونی برای به اعمال و اعلام سختگیری‌ها و برخوردهای حقوقی داریم اما همه تلاش ما این است که مشارکت‌ها تا امروز و مانند همین ایامی که بوده، به صورت داوطلبانه باشد و ما مجبور نباشیم از این اختیارات استفاده کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: به هر حال طول دوره این بیماری و میزان خسارت‌های جانی بستگی به این دارد که چقدر مردم با ما همکاری کنند. بحث لوازم و تجهیزات، دارو، امکانات بهداشتی، تخت، بیمارستان و متخصصین و پرستار همه اینها در کشور فراهم است و ما هیچ محدودیتی نداریم. از آن طرف هم همه امکانات، منابع و کالاهای ‌اساسی مردم هم فراهم است و امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند و طول این دوره کوتاه شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مردم بدانند اگر این دوره کوتاه نشود علاوه بر خسارت‌های جانی، خسارت‌های اقتصادی بزرگی نیز خواهیم داشت. الان بسیاری از مشاغل تعطیل و خیلی از کارها از فعالیت افتاده است. ضمن اینکه این مشاغل در اقتصاد کلان موثر خواهد بود، در اقتصاد خرد همچون رستوران‌ها، و فعالیت‌های خرد خدماتی که اکنون تعطیل شده، و جذب اشتغال داشته و اکنون نیروهای خود را آزاد کرده‌اند، حتما برای اقتصاد کشور سخت خواهد بود.

وی یادآور شد: امیدواریم با مشارکت خوب مردم که تا الان نیز مشارکت را داشته‌اند، همین مسیر را ادامه بدهیم. اگر در مواردی از مقررات و وظایف قانونی که برای همه گذشته می‌شود، تمرد شود، مجبور هستیم از این محدودیت‌ها و سختگیری‌های قانونی استفاده کنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عبدالرضا رحمانی فضلی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عبدالرضا رحمانی فضلی رحمانی فضلی رحمانی فضلی ویروس کرونا دولت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عبدالرضا رحمانی فضلی رحمانی فضلی سختگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کثیرالسفر چگونه باید روزه بگیرد؟

حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور به ارائه احکام و مسائل شرعی ماه مبارک رمضان پرداخته که تقدیم نگاه شما می‌شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: «مَنْ قَرَأَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ اَلْقَدْرِ عِنْدَ فُطُورِهِ وَ عِنْدَ سُحُورِهِ کَانَ فِیمَا بَیْنَهُمَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ تَعَالَی/ کسی که سوره قدر را در هنگام افطار و سحر بخواند مانند کسی است که در این فاصله در راه خدا بخون خود غلتیده باشد»؛ و أما احکام.

بسیاری از سؤالات پیرامون مسافرت در ماه مبارک رمضان است که روزه انسان در مسافرت چه خواهد شد.

در قدیم مسافرت‌ها زیاد نبود؛ اما امروزه اگر خروجی شهر‌ها را در ایام ماه مبارک رمضان مشاهده کنیم، متوجه ورود و خروج زیاد و حجم بالای مسافر خواهیم شد.

مسافرت در این ماه گاهی ضروری است؛ اما گاهی ضروری هم نیست که در این صورت، هرچند ضرورت هم نداشته باشد و بی جهت و بی دلیل باشد، این مسافرت، گناه نیست؛ اما مکروه است؛ ولی سفر‌های ضروری همانند سفر‌های شغلی نه گناه است و نه مکروه.

مسئله دیگر مربوط به عزیزانی است که کثیرالسفر هستند.

کثیرالسفر به کسی می‌گویند که زیاد سفر می‌کند و مستمرا سفر دارد؛ همانند راننده‌های برون شهری اتوبوس، ماشین سنگین باربری، راننده سواری مسافرکش برون شهری و همچنین مشاغلی که خارج از وطن است؛ همانند کسانی که هر روز باید از تهران به کرج یا از کرج به قم یا از شهری به شهر دیگری برای کار بروند.

حال سؤال اینجاست که چند روز باید رفت و آمد داشته باشند تا کثیرالسفر به حساب بیایند که به صورت خلاصه باید گفت که هر هفته حداقل باید رفت و آمد شغلی داشته باشند و مستمر باشد؛ اینجور افراد نمازشان شکسته نیست و باید تمام بخوانند و روزه خود را باید در ماه مبارک رمضان بگیرند و به اینها کثیرالسفر می‌گویند؛ البته نکات ریز و دقیقی در فتاوای مراجع عظام تقلید وجود دارد که گاهی در این نکات ریز و دقیق، نظراتشان متفاوت است؛ لذا توصیه می‌شود که هر شخصی در این مسئله به فتوای مرجع تقلید خود مراجعه کند.

به عنوان مثال یکی از سؤال‌ها این است که کثیرالسفر، چند روز در هفته لازم است سفر برون شهری داشته باشد؟ که برخی از مراجع می‌فرمایند سه روز؛ برخی می‌فرمایند کمتر از سه روز هم باشد و حتی هفته‌ای یک روز هم باشد کافی است که شخص حتما باید به رساله مرجع تقلید خود مراجعه کند تا نظر مرجع تقلید خود را به دست آورد.

اما افراد عادی؛ یعنی کسانی که سفر شغلی ندارند، اگر بعد از اذان ظهر از وطن خارج شوند، روزه آنان درست است و اگر قبل از اذان ظهر بیرون بروند و اذان ظهر را در جاده باشند، روزه آنان درست نیست؛ چراکه مسافر شده است.

البته اگر مسافر قبل از اذان ظهر از شهر خود خارج شده و بتواند قبل از اذان ظهر به جایی برسد که قصد ماندن ۱۰ روز را داشته باشد، می‌تواند روزه آن روز خود را ادامه دهد و یا کسی که مثلا با هواپیما از تهران که وطن اوست به مشهد می‌رود و مجدد قبل از اذان ظهر به تهران برمی گردد که روزه او درست خواهد بود؛ چون قبل از اذان ظهر برگشته است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

منبع: خبرگزاری حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • کثیرالسفر چگونه باید روزه بگیرد؟
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • مردمی کردن اقتصاد منجر به جلوگیری از فساد و رانت می‌شود