Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر عامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های این صندوق برای سال 1399، سال «جهش تولید» پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا، رضا ریاحی ضمن تبریک فرا رسیدن سال 1399 با اشاره به نامگذاری این سال با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایثارگران گرامی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها، گام‌های خوبی را در مسیر تحقق «جهش تولید» بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز مانند گذشته از تمام توان خود برای این مسئله استفاده خواهد کرد.
وی با تأکید بر لزوم برطرف شدن برخی موانع موجود در مسیر ایجاد اشتغال و تولید توسط ایثارگران گفت: مجوزهای شغلی برای راه‌اندازی مراکز تولیدی و شغلی باید در زمان کوتاهی ارائه شوند. بانک‌های عامل نیز باید برای ارائه تسهیلات به ایثارگران سرعت بیشتری داشته باشند و تسهیلاتی نیز جهت سرمایه در گردش به این عزیزان تخصیص یابد.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران افزود: از جمله اتفاقات مهمی که می‌تواند منجر به افزایش تولید و اشتغال در بین ایثارگران محترم شود نگاه ویژه از سوی دولت محترم و مجلس شورای اسلامی به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است. ایثارگران گرامی دارای طرح‌ها و ایده‌های گوناگونی هستند که تخصیص منابع مناسب از سوی سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی می‌تواند زمینه شکوفایی هر چه بیشتر این طرح‌ها را فراهم کند و می‌توان گفت در صورت تأمین منابع لازم مشکل اشتغال ایثارگران تا حد بسیار زیادی برطرف خواهد شد.
ریاحی با بیان اینکه از زمان شروع به فعالیت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سال 1395 تاکنون 23 هزار شغل برای ایثارگران از طریق تسهیلات این صندوق ایجاد شده است خاطرنشان کرد: متأسفانه در وضعیت فعلی و با توجه به اینکه منابع مناسبی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در اختیار صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قرار نگرفته است، ارائه تسهیلات به صورت سهمیه‌ای انجام می‌شود و در شرایط فعلی می‌توان گفت در سال جاری امکان ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر از ایثارگران عزیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در اسفندماه سال 1398، 870 میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان‌ها قرار گرفته است افزود: در حال حاضر پرداخت وام قرض‌الحسنه 50 میلیون تومانی از طریق بانک‌های دولتی و وام 300 میلیون تومانی با نرخ سود مابین 10 تا 14 درصد از طریق بانک توسعه تعاون را در برنامه‌های خود داریم. همچنین وام‌های روستایی با کارمزد 6 درصد نیز توسط صندوق ارائه می‌شوند که ایثارگران متقاضی می‌توانند جهت دریافت این وام در سامانه «کارا» ثبت نام کنند.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پایان تأکید کرد: از جمله مسائلی که ایثارگران محترم در مسیر تولید و اشتغال‌زایی با آن‌ها روبرو هستند مالیات، بیمه و عوارض‌های جانبی هستند که جا دارد با در نظر گرفتن امتیازاتی در این زمینه برای ایثارگران عزیز زمینه کاهش قیمت تمام شده و فروش مناسبت‌تر محصولات فراهم شود. همچنین صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در نظر دارد تا در راستای سال جهش تولید کمک بیشتری را به توسعه تولید و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تشریح برنامه اولویت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در تشریح برنامه‌های دهه کرامت ورامین گفت: محوریت برگزاری مراسم باید در اعتاب مقدسه باشد، چون همگان امکان حضور در صحن مطهر حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در جلسه دهه کرامت شهرستان ورامین گفت: در نظام اسلامی موظف به تعظیم شعائر هستیم و برای دهه کرامت که کار کردن در آن دلی و اعتقادی است و قطعاً برکات آن در سطح جامعه ساری و جاری خواهد شد باید با تمام توان انجام وظیفه کنیم.

وی افزود: بزرگداشت دهه کرامت وظیفه دینی انقلابی همه شیعیان است و روز میلاد حضرت فاطمه معصومه باید با محوریت دختران برنامه‌ها پیش‌بینی شود تا حق دختران ما ادا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: توجه به کرامت دختران و بانوان در زمانی که بیشترین هجمه‌ها به این قشر از جامعه توسط دشمنان وجود دارد یک اولویت برای مسئولین و خانواده‌ها باشد که لازم است با بهره‌گیری از توانایی‌های بانوان که فراوان است بتوان قدم کوچکی در این راه برداشت.

حجت‌الاسلام محمودی برگزاری مراسم و جشن را عرض ارادت به محضر ائمه اطهار دانست و تصریح کرد: در کنار برگزاری مراسم می‌توانیم برنامه‌های تبیینی را مکمل برگزاری یک مراسم داشته باشیم و محوریت باید در اعتاب مقدسه باشد و چون همگان امکان حضور در صحن مطهر حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را ندارند می‌توان در بقاع متبرکه خصوصاً امامزادگان بانو برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌شده است عصر روز 20 اردیبهشت‌ماه ویژه‌برنامه سراسری برای دختران برگزار شود و در این برنامه با اجرای خود بانوان برنامه‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد

وی از ادارات خواست توجه ویژه‌ای به بانوان داشته باشند و برنامه‌های جشن و اعطای هدایا به این عزیزان را در برنامه‌های خود داشته باشند و در این راستا خادمیاران رضوی می‌توانند با حضور در ادارات به اجرای این برنامه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان گفت: همه وظیفه دارند از نیروی انتظامی در طرح نور حمایت کنند و باید در این عرصه فرهنگی که دشمن به جنگ اعتقادات بانوان عفیفه ما آمده است همگان باید حمایت خود را اعلام کنند تا بتوانیم شاهد اثرات آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری