Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@04:35:42 GMT

سالمندان و معلولان در تیررس کرونا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۵۷۶۰

سالمندان و معلولان در تیررس کرونا

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آریا همدانچی با اشاره به ویروس نوپدید کرونا گفت: با وجود تلاش‌هایی که برای قطع زنجیره این ویروس در حال انجام است، اما اکنون توصیه های ارائه شده، بیشتر مربوط به پیشگیری از طریق حفظ بهداشت شخصی و عمومی است.

وی افزود: در این میان اما سالمندان و افراد دارای معلولیت نه تنها از این قاعده مستثنی نیستند بلکه باید توجه بیشتری به این نکات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بهداشت اجتماعی تأکید کرد: این گروه از افراد از جهات مختلف ممکن است بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری باشند. به خاطر داشتن بیماری های مزمن زمینه ای و افت سیستم ایمنی در برخی آنها مانند دیابت، قلبی غروقی و فشار خون ابتلا به ویروس کرونا در این افراد بیشتر است.

وی افزود: در این میان بعضی از افراد دارای معلولیت جسمی شدید نیز ممکن است از نظر تهویه سیستم تنفسی دچار مشکل بوده و آسیب پذیر باشند. از سویی دیگر هر دو گروه معمولا از وسایل کمکی بیشتری استفاده می کنند که احتمال آلودگی این وسایل خصوصا در بیرون از منزل زیاد است.

این فعال مراکز توانبخشی سالمندان ومعلولان تأکید کرد: لازم است این افراد همیشه و به ویژه در این مدت داروهای خود را در دسترس داشته و به‌ موقع استفاده کنند و در عین حال تهیه داروهایشان توسط فرد دیگری انجام شود تا از حضور آناه در مراکز اجتناب شود.

همدانچی ادامه داد: به طور کلی سالمندان ممکن است در بیماری های عفونی، دارای علایم غیر اختصاصی و یا متفاوت از سایر افراد غیر سالمند باشند. مثلا عدم وجود تب در عفونت ها. از این نظر باید در صورت بروز علایم جدید با پزشک مشاوره کنند. از سویی دیگر با توجه به اینکه حضور آنها در مراکز درمانی نیز منجر به قرار گرفتن بیشتر آنان در معرض بیماری های مسری می شود، می توانند از نرم افزارهایی تایید شده که هم به صورت آنلاین و هم به صورت اپلکیشن موبایل برای تشخیص و توصیه های اولیه کرونا طراحی شده، کمک بگیرند.

وی گفت:‌ در عین حال گروه های مجازی نیز اخیرا از عضویت و مشاوره پزشکان و کارشناسان سلامت استفاده می کنند که می تواند خیلی مفید باشد و خطوط مشاوره تلفنی نیز راه اندازی شده است. با توجه به اینکه ارائه خدمات غیر اورژانس برای جلوگیری از انتشار بیماری به ویژه در مراکز خصوصی محدود شده است و سایر پزشکان و فعالان عرصه سلامت نیز با تمام توان مشغول مبارزه با بیماری هستند ، می توان اهمیت نیاز به سیستم پزشکی خانواده و متخصصین سلامت اجتماعی را دریافت.

این متخصص طب سالمندی گفت: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد محدودیت های فیزیکی در افراد سالمند و دارای معلولیت است. بسیاری از این عزیزان ممکن است از وسایل کمکی مثل واکر ،پروتز، عصا و ویلچر استفاده کنند. این دسته از افراد اگر مجبور هستند از خانه خارج شوند، در محل هایی که ازدحام جمعیت زیاد بوده و تهویه مناسب هوا وجود ندارد ،حضور پیدا نکنند. همچنین بعد از ورود به منزل وسایل کمکی شان را با وسیله کمکی که مخصوص منزل است تعویض نمایند یا اینکه با دقت آنها را ضد عفونی کنند.

همدانچی افزود: سالمندان و افراد دارای معلولیت حرکتی هنگام استفاده از سرویس های بهداشتی ممکن است تماس بیشتری با محیط فیزیکی پیدا کنند. به همین دلیل در اولین فرصت ممکن بهتر است نسبت به شست و شوی مناطقی که باسطوح تماس یافته، اقدام کنند.

این کارشناس بهداشت اجتماعی با اشاره به اهمیت توجه به بهداشت روانی سالمندان و افراد دارای معلولیت تأکید کرد: بهتر است در این زمینه از نظرات متخصصین مرتبط با سلامت روانی استفاده شود. بدرستی مکررا از افراد خواسته می شود که در خانه بمانند و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و افراد سالمند و دارای معلولیت هم باید این موارد را حتی بیشتر از سایرین رعایت کنند. ولی باید دقت کرد این گروه از عزیزان در عین حال که رفت آمد های خود را محدود می کنند، نباید ارتباطات اجتماعی غیر مستقیم و غیر حضوری را کاهش دهند. کاهش این ارتباطات می تواند منجر به افت سلامت روانی ، افسردگی و انزوای اجتماعی بیشتر آنان شود. به همین دلیل با وسایل ارتباطی که در دسترس دارند مثل تلفن، موبایل، شبکه های اجتماعی مجازی، اینترنت و ایمیل همچنان روابط اجتماعی خود را حفظ نمایند.

همدانچی گفت: نکته مهم دیگر لزوم آموزش مراقبان سالمندان و افراد دارای معلولیت شدید هستند. اهمیت این آموزش ها به این دلیل است که مراقبین سالمندان و افراد دارای معلولیت شدید، هم خود در معرض بیماری و مشکلات جسمی و روحی بیشتری هستند و هم اینکه در صورت عدم آموزش کافی ممکن است فرد مراقبت شونده را در معرض بیماری یا آسیب قرار دهد. آموزش صحیح مراقبان می تواند این مشکلات را تا حدود زیادی کم کند.

این متخصص طب سالمندی گفت: بهتر است سالمندان و معلولان سایر موارد معمول بهداشتی مثل تغذیه کافی و سالم ، استفاده از مایعات کافی، رعایت استراحت مورد نیاز و دوری از استرس های بی مورد را در این زمان بیشتر رعایت کنند. به هر حال ایام نوروز در پیش است، برای حفظ سلامت خود، سالمندان و افراد دارای معلولیت وسایر افراد جامعه باید، دید بازدید ها را به زمان مناسب دیگری موکول کرد. کرونا شوخی نیست .شکست ناپذیر هم نیست.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 سالمندان متخصص طب سنتی سالمندان و معلولان در تیررس کرونا آریا همدانچی ویروس نوپدید کرونا فعال مراکز توانبخشی سالمندان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سالمندان متخصص طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر، گفت: یک هزار و ۸۰۰ مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان بیمه رایگان می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، ظهیر کاظمی شامگاه سه‌شنبه در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه رده سنی 18 تا 50 سال می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند، اظهار کرد: جامعه هدف استان بوشهر برای تحت پوشش صندوق 150 هزار و 677 نفر تعیین شده که نزدیک به 33 هزار و 558 نفر در استان عضو این صندوق شده‌اند.

وی با بیان اینکه در تنگستان 2 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد 70 نفر مستمری دریافت می‌کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با بیان اینکه این صندوق در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شده است خاطرنشان کرد: کشاورزان که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

کاظمی پرداخت 70 درصد حق بیمه توسط دولت را از ویژگی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر دانست و خاطرنشان کرد: تنها یک سوم حق بیمه توسط کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

وی افزود: 240 رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد : نگاه این صندوق صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اقدام می‌کند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات مطلوب برای فرزندآوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 800 مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان به‌صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به اینکه متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است گفت: متوسط عضویت شهرستان تنگستان 14 درصد و جامعه هدف این شهرستان 20 هزار نفر است که تعداد 3 هزار نفر آن تحت پوشش بوده که 17 هزار نفر آن در روستاها ساکن هستند.

احمد لطفی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح شهرستان تنگستان 17 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو نیستند نیاز است با یک برنامه خوب دو ساله این تعداد افراد تحت پوشش قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: ضروری است در سال جاری بیش از 7 هزار نفر از جمعیت روستایی تنگستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در دو بخش ، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع‌رسانی و تشویق بیشتر روستاییان برای بهره‌مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر جلسات را در 4 دهستان شهرستان تنگستان برگزار کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری