Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین لاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طی ۲۰ روز گذشته با حضور کارشناسان مختصات رانش و ریزش کوه در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه ، این مناطق شناسایی و فیلم و عکس تهیه شده است.

 وی با اعلام اینکه در خصوص رانش کوه و زمین ، رانش جاده و همچنین مشکلی که روان آبها در منطقه ایجاد می کنند ، مطالعاتی در منطقه انجام شده است ، گفت : قرار است با تشکیل کارگروهی متشکل از منابع طبیعی و آبخیزداری ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن و مدیریت بخشداری به دنبال راه حل این مشکلات باشیم تا از خسارت وارد شدن به منطقه جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار مرکزی سوادکوه توضیح داد : علت عمده رانش زمین و ریزش کوه در روستاهای این بخش روان آب ناشی از بارندگی ، آبهای سرگردان و جابه جایی چشمه ها بوده است و به همین دلیل هم کارگروه ویژه با مشارکت دستگاههای ذیربط تصمیم گیرنده تشکیل شده است چون باید بتوانیم حرکت چشمه ها و روان آبها را مدیریت کنیم تا بتوانیم از رانش زمین و ریزش کوه جلوگیری نماییم.

لاری افزود : هم اکنون سه روستا در بخش مرکزی با رانش زمین و جاده مواجه هستند که باید اقدامات لازم را برای مهار این مشکل انجام دهیم.

بخش مرکزی شهرستان سوادکوه ۱۳۱ روستا را زیر پوشش دارد.

رانش کوه که روز جمعه و در نخستین ساعت تحویل سال جدید در روستای " پیت سرا " واقع در این بخش رخ داد ، ۶ خانه را به طور کلی تخریب کرد ، به چهار خانه و ۲ دامسرا ، سه دستگاه خودرو و همچنین زیرساخت های آب ، برق و گاز خسارت زد.

طی روزهای یک شنبه و دوشنبه هم روستای پیت سرا شاهد رانش مجدد کوه بود و کارشناسان پیش بینی کرده اند که ممکن است باز هم با بارندگی سنگ های بیشتری ریزش و به سمت روستا حرکت کند.

برچسب‌ها ساری مازندران سوادکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مازندران سوادکوه ساری مازندران سوادکوه بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید جودی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه « saman.mrud.ir» بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

کد خبر 6081727 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا