Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری ۱۱ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان از سیلاب‌های دو روز گذشته خبر داد.

علیرضا نصرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سالانه 700 میلیون متر مکعب رواناب در استان هدر و به‌سمت مرز افغانستان و کویر مرکزی می‌رود که با مشارکت مردم و ایجاد بندسارها در اراضی کشاورزی، احداث سازه‌های کوچک آبخیزداری می‌توان حجم زیادی از رواناب‌ها را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود دو هزار سازه آبخیزداری در استان خبر داد و بیان داشت: این سازه‌های برای مهار رواناب‌های سطحی و سیلاب‌ها احداث شده و سازه‌های آبخیزداری استان قابلیت ذخیره‌سازی 75 میلیون مترمکعب آب را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی 32 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری اختصاص یافت، تبیین کرد: هم‌اکنون ۶۵ سازه در قاین، ۳۸۰ سازه در نهبندان و ۵۵ سازه در خوسف در حال بهره‌برداری است.

نصرآبادی اعلام کرد: در دهه فجر سال گذشته تمام طرح‌های آبخیزداری که از 15مهر98 ساخت آن آغاز شده بود با هزینه 35 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی ساخته و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر هیچ طرحی در دست ساخت در استان نیست.

وی از از جمع‌آوری ۱۱میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان از سیلاب‌های دو روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در مجموع از ابتدای سال زراعی (ابتدای مهر98) تا کنون حجم آب ذخیره‌سازی شده بر اثر بارندگی‌ها در این سازه‌ ها به 23 میلیون مترمکعب رسید.

 انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی سیلاب افغانستان منابع طبیعی سازه های آبخیزداری سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه