Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری ۱۱ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان از سیلاب‌های دو روز گذشته خبر داد.

علیرضا نصرآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: سالانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب رواناب در استان هدر و به‌سمت مرز افغانستان و کویر مرکزی می‌رود که با مشارکت مردم و ایجاد بندسارها در اراضی کشاورزی، احداث سازه‌های کوچک آبخیزداری می‌توان حجم زیادی از رواناب‌ها را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود دو هزار سازه آبخیزداری در استان خبر داد و بیان داشت: این سازه‌های برای مهار رواناب‌های سطحی و سیلاب‌ها احداث شده و سازه‌های آبخیزداری استان قابلیت ذخیره‌سازی 75 میلیون مترمکعب آب را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری اختصاص یافت، تبیین کرد: هم‌اکنون ۶۵ سازه در قاین، ۳۸۰ سازه در نهبندان و ۵۵ سازه در خوسف در حال بهره‌برداری است.

نصرآبادی اعلام کرد: در دهه فجر سال گذشته تمام طرح‌های آبخیزداری که از ۱۵ مهرماه ۹۸ ساخت آن آغاز شده بود با هزینه ۳۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی ساخته و به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر هیچ طرحی در دست ساخت در استان نیست.

وی از از جمع‌آوری ۱۱میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان از سیلاب‌های دو روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در مجموع از ابتدای سال زراعی (ابتدای مهر۹۸) تا کنون حجم آب ذخیره‌سازی شده بر اثر بارندگی‌ها در این سازه‌ ها به ۲۳ میلیون مترمکعب رسید.

 انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی سیلاب افغانستان منابع طبیعی خبرگزاری فارس ذخیره رواناب منابع طبیعی خراسان جنوبی باران های بهاری نصرآبادی سازه های آبخیزداری سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی

عادل اربابی مدیر روابط عمومی هلال‌احمر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امدادرسانی به شهرستان‌های گرفتار در سیلاب به طور مستمر در حال انجام است، گفت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند که نیروهای امدادی هلال‌احمر به این روستاها اعزام شدند و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

دریافت 36 MB

تصویربردار: سپیده قلندری / تدوینگر: یزدان قربانی 

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد