Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:57:13 GMT

کرونا، هدیه مسافران نوروزی به میزبانان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۶۳۰۰

کرونا، هدیه مسافران نوروزی به میزبانان

شهرستان شیروان به عنوان یکی از مناطق گردشگری خراسان شمالی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط پذیرش مسافر را ندارد.

خبرگزاری شبستان- شیروان؛ این‌ شهرستان با روستاها و مناطق گردشگری زیبایش در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع شده که با داشتن آمیزه‌ای از جذابیت‌های گردشگری هر ساله پذیرای بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حال با توجه به تعطیلات نوروزی و آب و هوای سالم این منطقه، فرار از بیماری کرونا بهانه خوبی برای برخی از مسافران می‌شود که شیروان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند و شاهد حضور بسیاری از مسافران در این ایام خصوصا در مناطق روستایی باشیم که همین موضوع موجب دغدغه روستاییان شده است.

 

 ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط برای مسافرت مناسب نیست و هموطنان برای پیشگیری و رعایت توصیه های بهداشتی باید تا اطلاع بعدی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

 

در حال حاضر مسافران ورودی به این شهرستان از دو سوی ورودی ها شهر توسط نیروهای شبکه بهداشت و درمان، بسیج، هلال احمر و غیره تب سنجی و غربابگری می‌شوند، ولی این کافی نیست و سفر هموطنان، خطر شیوع کرونا را قطعاً تشدید خواهد کرد.

 

تمام مردم ‌و اقوام این استان و شهرستان مهمان نواز هستند اما اقدامات پیشگیرانه جهت صیانت از سلامت عمومی لازم است تا برای کنترل بیماری کرونا با آرامش کامل و برنامه ریزی خوب، گام‌های مثبت برداشته شود.

 

مسافران باید به این نکته واقف باشند و در شرایط فعلی که همه خانه نشین هستند، شرایط کادر بهداشت و درمان و پرستاران و پزشکان که ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات رسانی به بیمارات هستند و بسیاری از آنان به دور از خانه بوده و حتی خانواده خود را برای مدتی ندیده اند درک کنند و با خروج از منزل زحمات این قشر تلاشگر را نادیده نگیرند.

 

در این میان تحمل خانه نشینی بهتر از مواجهه با بحران کرونا است و باید این امر مورد توجه هموطنان قرار گیرد و به لحاظ اهمیت سلامتی، مسافرت و دید و بازدید را به زمان دیگر موکول کنند.

 

با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از اصناف و کسبه تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل است و این اقدام در وضعیت فعلی مناسب است چرا که بهترین روش مبارزه با کرونا قطع چرخه انتشار آن است و در این راه مردم باید با رعایت موارد بهداشتی پای کار باشند و بیشتر زمان خود را در خانه‌ها بمانند.

 

متولیان اماکن اقامتی نظیر مسافرخانه‌ها و سوئیت‌ها باید در راستای پیشگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا، از پذیرش گردشگر و مسافر خودداری کنند.

 

همچنین پذیرش مهمانان فرهنگی از سوی آموزش و پرورش و اقامت آنها در مدارس نیز ممنوع است و کمپ‌های شهرداری‌ها اجازه استقرار گردشگران و مسافران را ندارند، تعطیلی قلیان سراها نیز باید ادامه داشته باشد و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، به وظایف و رسالت‌های خطیر خود به نحو احسن عمل کنند.

 

درست است که اقدامات یاد شده با روح مهمان نوازی و فرهنگ مردم نوع دوست این استان و شهرستان مطابقت ندارد اما برای پیشگیری از شیوع کرونا ضروری بوده و تصمیمات جهت سلامت عمومی اتخاذ شده است.

 

 انتظارات مردم در خصوص تأمین سلامت و اقلام بهداشتی از سوی دولتمردان، به حق است و شهروندان عزیز نیز باید مسئولان و خدمتگزاران خود را در مبارزه با ویروس کرونا همراهی کنند.

 

 مردم متدین و مهمان دوست این خطه همواره مهمان نواز بوده و هستند و بعد از بحث کرونا این شهرستان در خدمت مسافران ورودی به این منطقه گردشگر پذیر شمال خواهد بود.

 

از سویی پنجشنبه بازار این شهر که هر هفته با استقبال خوب مردم شهر و فروشندگان دایر می‌شد بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تا اطلاع ثانوی تعطیل است چرا که برخی از کسبه پنجشنبه بازار غیر بومی هستند و ساماندهی بازار برای پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

 

در پی اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا به منظور تأمین سلامت دانش آموزان و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی کلیه مدارس شهری و روستایی علیه ویروس کرونا به طور کامل ضدعفونی شده است.

 

فرماندار شیروان در این خصوص گفت: خودمان باید مراقب خانواده وهمشهریان مان باشیم..

 

«امین رضا مرآتی» اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا شدیدا در حال افزایش است  و به مرز بحران رسیدیم و بحران شدت خواهد گرفت اگر رعایت نکنیم، به دلیل تکمیل تخت‌های بیمارستانی احتمالابه زودی امکان پذیرش بیماران در بیمارستان ها فراهم نخواهد بود.

 

 فرماندار شیروان گفت: بیماران باید در منزل یا سالن های ورزشی تحت مراقبت قرار بگیرند،  پزشکان و پرستاران عزیزمان در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی خدمت می کنند ، کادر بهداشتی از جان مایه می گذارند.

 

مرآتی بیان داشت: وضعیت کاملا جنگی است دشمن ( ویروس کرونا ) همه جا هست شما باید فقط در منزل بمانید تا باعث مرگ خود، خانواده و همشهریان دیگر نشوید.

 

وی تصریح کرد: اما عده‌ای این خطر و فاجعه را درک نکرده و به هر دلیل رعایت نمی کنند میهمانی می روند مهمان می پذیرند برای خرید های غیر ضروری از منزل خارج می‌شوند مرتکب خطایی بزرگ شده و سخت پشیمان خواهند شد.

 

 وی خاطر نشان کرد: عزیزان، ما با تمام توان تلاش خواهیم کرد، اما شما می‌توانید فقط با انجام یک کار یکدیگر را نجات دهید و آن یک کار ماندن در منزل است.

 

مرآتی افزود: همشهریان بزرگوار شرایط بسیار سختی است میدانم، ضمن عذر خواهی از همه خصوصا کسبه عزیز الان اولویت حفظ سلامتی و حفظ زندگی مردم است لذا  بر أساس تكليفي كه برای حفظ جان شما و مردم داريم، عمل می کنیم.

 

نماینده عالی دولت در شیروان گفت: کوچکترین تخلف هر واحد صنفی که باعث شيوع بيماري كرونا شود توسط گشت هاي ویژه جریمه سنگین شده و پلمپ خواهند شد.

 

مرآتی اظهار داشت: بر أساس مصوبه شوراي تامين تمام واحد های کاری دولتی و غیردولتی که مرتکب تخلف ‌شوند ضمن پلمپ واحد مربوطه، نام واحد و مدیر آن از طریق فضای مجازی به مردم معرفی خواهند شد.

 

وی ادامه داد: ميهمانانی كه از ساير شهرها براي ديدار خانواده هاي معززتان  تشريف آورديد احتمال بيماركردن خودتان، خانواده و ديگران را افزايش داديد لذا دقت بیشتری داشته باشید.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تا ظهر پنجم فروردین به ۲۰۳ نفر و آمار فوتی ها نیز به ۲۰ نفر رسیده که سهم این شهرستان، ۱۶ نفر می باشد.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا مسافران نوروزی شیروان بیماری کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، هدیه و سوغات در گله‌دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اتاق اصناف شهرستان مهر گفت: این نمایشگاه با هدف رفاه شهروندان تا هفتم اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در پارک شهر گله دار پذیرای مردم است.

احمد اللهیاری افزود: در این نمایشگاه ۸۰ غرفه شامل کیف و کفش، پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی، هدیه و سوغات و گل و گیاه بر پا شده است.

 

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • معرفی میزبانان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، هدیه و سوغات در گله‌دار