Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای اردبیل ،مهندس بابک خیاط رستمی کارشناس این شرکت با همکاری ۲ پژوهشگر دانشگاهی اختراعی را برای ایجاد یخ‌زدگی مصنوعی در رسوبات مستغرق به ثبت رساند که برای ساخت آن از رسوبات آلوده در عمق منبع آبی نمونه‌برداری شده و مدل فیزیکی تحلیل و انرژی موردنیاز برای ایجاد یخ‌زدگی در توده رسوبی محاسبه گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ابعاد و ساختار تجهیزات لازم در مقیاس صنعتی برای تخلیه تدریجی رسوبات یخ‌زده، قابل تعیین و طراحی می‌باشد تا در منابع آبی حساس نظیر سدهای مخزنی با کاربری شرب استفاده شود. این ابزار فرایند بهره‌برداری از منبع آبی را مختل نکرده و تبعات زیست محیطی نیز ندارد.

آلودگی منابع آب چالش بزرگی است که حیات بشر و جانداران را در قرن ۲۱ تهدید می‌کند. بخش عمده‌ای از آلاینده‌ها به مرور زمان در رسوبات کف منبع آبی ته‌نشین می‌شوند و با هر آشفتگی جریان، دوباره در پیکره آبی منتشر و بهره‌برداری از آن را مختل می‌سازند.  

تخلیه رسوبات آلوده با ایجاد یخ زدگی مصنوعی، یکی از روش‌های شناخته شده پاکسازی منابع آبی است که در رفرنس‌های علمی مختلفی مورد بررسی قرار گرفته لکن به دلیل مشکلات اجرایی کمتر در عمل پیاده شده است.

برچسب‌ها پژوهشگر اردبیل اختراع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهشگر اردبیل اختراع پژوهشگر اردبیل اختراع یخ زدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم

اسفندیار خزایی با بیان اینکه خوشبختانه کنترل کوچ عشایر انجام شده و هنوز عشایر در استان حضور ندارند، گفت: با توجه به اعزام اکیپ‌هایی از کارشناسان منابع طبیعی و عشایری به مناطق قشلاقی و بارندگی‌های خوب در کشور باعث شده عشایر هنوز شروع به کوچ نکنند.

او با تأکید بر همراهی خوب استان‌های میانبند گفت: اکیپ‌هایی از سازمان منابع طبیعی کشور به استان ایلام اعزام شدند و ۱۵ اردیبهشت درهای استان را به روی عشایر باز خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به روستائیان گفت: روستائیان توجه کنند استفاده از مراتع برای چرای دام روستایی از ۱۰ اردیبهشت است و قبل از این تاریخ اجازه چرای دام‌های خود در مراتع را ندارند.

خزایی با تأکید بر اینکه این‌گونه نیست که تنها به عشایر اجازه حضور در مراتع را ندهیم، گفت: این گونه نیست که اجازه دهیم دام روستایی چراگاه‌های عشایری را تخریب کنند چرا که کنترل تنها برای دام عشایر نیست بلکه برای هر گونه دام مازاد است.

او با بیان اینکه روستائیان از هر گونه چرای دام مازاد به ویژه در رویشگاه‌های عشایر خودداری کنند، گفت: در صورت مشاهده چرای دام مازاد روستایی به طور قطع برخورد قانونی صورت می‌گیرد بنابراین به روستائیان توصیه می‌شود از چرای دام مازاد خود در مراتع خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه امسال صدور مجوز برای هر گونه بهره‌برداری از مراتع استان را نخواهیم داشت، گفت: امسال هیچ‌گونه مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و حتی جنگلی را نخواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از خط ۵ بی‌آرتی اصفهان تا نیمه نخست ۱۴۰۳
  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • مجوز پذیرش پژوهشگر پسادکتری برای دانشگاه محقق اردبیلی صادر شد
  • مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • دسترسی آسان دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • تسهیل دسترسی دانش‌بنیان‌ها به تسهیلات حمایتی با ایجاد پلتفرم جامع خدمات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی
  • قرارداد اصلاح و احیای ۳ معدن بزرگ در زنجان بسته شده است