Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ آخرین قسمت سریال پایتخت، یکی از پرحاشیه‌ترین قسمت‌های ایران سریال در طول ۶ فصل بود؛ چه آنکه از شب گذشته نیروهای اصولگرا با تمام نیرو در حال تاختن به این سریال هستند؛ این اتفاق در حالی افتاده که تهیه کننده این سریال در فصل قبل موسسه اوج وابسته به سپاه بوده و تمام پیام آن در طول آن فصل، تایید رسانه‌ای مبارزه ایران با داعش در خارج از مرزها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این پیشینه، حمله نیروهای ارزشی به سریال پایتخت را باید جدی گرفت.

در قسمت اخیر سریال پایتخت، نقی معمولی از مکه باز می‌گردد و طنزهایی که نویسنده درباره آداب و مناسک حج به کار برده (از جمله استفاده از دبه از چهار لیتری یا به کار بردن واژه‌های ته استکانی برای تقسیم آب زمزم و حتی نحوه ریختن آب در استکان‌ها و ...) برای برخی از مخاطبان چندان خوشایند نبوده است.

برخی کاربران البته به خواندن ترانه آقامون جنتلمنه از ساسی مانکن در این سریال انتقاد داشتند و آن را انحطاط فرهنگی خواندند و نوشتند وقتی بچه‌های دبستانی این آهنگ را می‌خوانند، چرا تلویزیون ایران باید آن را پخش کند.

بیشتر بخوانید: تازه نفس‌ها در سینما/ چرا موسسه اوج تاسیس شد

به گزارش رویداد۲۴ اصولگرایان ارزشی در توییتر معمولا به هر سکانس، به هر شوخی و هر حرکتی با دیده تردید نگاه می‌کند و می‌گویند «سریال شبکه‌های ماهواره‌ای را تطهیر کرد»، «آداب حج را به طنز گرفت»، «به لهجه مردم شمال توهین کرد» و خلاصه مردم را بد خنداند.

حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای روحانی در توییتی نوشت: «مجموعه پایتخت در حال بازنمایی فرهنگ عامه‌پسند ایرانی  در آخرین سال‌های قرن جاری است. سریال پایتخت بسیاری از خطوط سبز و سفید و قرمز صداوسیما عبور کرده و بسیاری از آن‌ها را فرسنگ‌ها جابجا کرده است.»

فارغ از انتقادهایی از این دست، حقیقت آن است که صداوسیما در سال جدید در دستور العملی نانوشته به برنامه‌سازان خود گفته دستشان برای شوخی باز است؛ نمونه آن شوخی‌های و طعنه‌هایی است که در برنامه‌هایی مثل عصر جدید احسان علیخانی، دورهمی مهران مدیری، ویدئو چک عبدالله روا و ... می‌شود. این شوخی‌ها البته در سریال پایتخت بسیار پررنگ‌تر است. یادآوری کلیپ مشهور پیرمردی که با عبارت «یک به یک شما» فحش می‌داد، در تلویزیون جمهوری اسلامی بسیار دور از ذهن بود اما در سکانس دعای نقی معمولی در سریال پایتخت عینا اجرا شد.

سیروس مقدم و محسن تنابنده با فراغ بال شوخی‌های خود را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند؛ شوخی با حسن روحانی (استفاده از اصطلاح معروف صبح جمعه باخبر شدن از افزایش قیمت بنزین)، شوخی با چهره‌هایی که با اصلاح طلبان و اصولگرایان نزدیک هستند و از منافع آنها استفاده می‌کنند؛ شوخی با برنامه بفرمایید شام شبکه من و تو یا شوخی با آیت الله جنتی در تلفظ واژه سانتریفیوژ یا سلفی نمایندگان با موگرینی نمونه‌ای از همین شوخی‌ها بود که اتفاقا بسیار بازتاب بود، اما گویا سازندگان سریال پایتخت از خط قرمز نیروهای ارزشی عبور کرده‌اند و این خوشایند این جریان نیست و به همین دلیل است توییت‌های کاربران ارزشی از همان لحظه پخش سریال آغاز شد و نگذاشتند آن قسمت سریال به پایان برسد.

پایتخت ۵ با حمایت سپاه و نهاد‌های فرهنگی وابسته به آن سریال با هدف لزوم حضور نظامیان ایران در سوریه ساخته شد، به همین دلیل نیروهای اصولگرا معتقدند سازندگان سریال پایتخت نمک خورده‌اند و نمکدان شکسته‌اند.

چندی پیش سریال «کتونی زرنگی» ساخته علی ملاقلی پور به خاطر اظهار نظرهای سیاسی او در میانه پخش متوقف شد. سریال پایتخت فعلا در چنین شرایطی قرار گرفته و باید دید سیل انتقادات کاربران ارزشی توییتر در انتقاد به شوخی‌های این سریال، چه تاثیری در پخش آن دارد.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط جامعه، بعید است کسی بتواند جلوی پخش سریالی که فعلا قرار است مردم را به هر ترتیبی بخنداند، بگیرد اما اصولگرایان ارزشی نشان داده‌اند نقد آنها همیشه ضمانت اجرایی داشته و پس از نقد رسانه‌های آنها، یا فیلمی از پرده پایین کشیده می‌شود یا جلوی سریال گرفته می‌شود یا یکی از رسانه‌ها توقیف می‌شود.

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sGU خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سریال پایتخت پایتخت 6 سریال پایتخت شوخی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون

سکانسی از حضور ریما رامین فر در یک سریال تلویزیونی که ۲۱ سال پیش روی آنتن تلویزیون رفته است مورد توجه قرار گرفت. او بعد‌ها با نقش هما که در مجموعه سریالی پایتخت به عهده داشت، محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: همشهری

tags # سریال پایتخت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شوخی داریم، بی‌احترامی نه!
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم