Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@13:13:55 GMT

۵۵ درصد جمعیت کردستان در سامانه سلامت غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۷۳۸۹

۵۵ درصد جمعیت کردستان در سامانه سلامت غربالگری شدند

دکتر آرزو فلاحی رو چهارشنبه در گفت و با خبرنگاران اظهار داشت: برقراری تماس از سوی مردم و پاسخگویی کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه ۴۰۳۰ یک سامانه تلفنی رایگان جهت مشاوره با کارشناسان و مراقبین سلامت است، افزود: هدف از راه اندازی این سامانه، شناسایی زودرس بیماران مشکوک و کنترل روند اپیدمی ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی اضافه کرد: مراقبین سلامت و بهورزان در تماس از طریق شماره ۴۰۳۰ و پرسیدن سوالاتی، وضعیت سلامت افراد را از لحاظ بیماری کرونا ارزیابی کرده و افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته و در صورت نیاز به بیمارستان های معین برای ادامه روند درمانی ارجاع می‌دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: تاکنون ۷۷۵ هزار نفر (نزدیک به ۵۵ درصد جمعیت استان) با استفاده از این سامانه غربالگری شده‌اند.

فلاحی با بیان اینکه، مراقبین سلامت به صورت روزانه پیگیر افراد ارجاع شده و بیماران مبتلا به کرونا ویروس ترخیص شده از بیمارستان ها بوده و توصیه های بهداشتی و آموزش های لازم را به آنان ارائه می دهند، گفت: مراقبین سلامت از طریق شماره های ثبت شده در سامانه سیب پایگاه های سلامت با مردم تماس خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت ابتلا به ویروس کرونا طراحی شده است که همگان می توانند با مراجعه و تکمیل سوالات آن از وضعیت سلامتی خود در ارتباط با کرونا مطلع شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: شماره ی ۴۰۳۰ تنها شماره تلفنی مربوط به وزارت بهداشت است و مردم فقط با تماس های گرفته شده از طریق این سامانه همکاری کنند و با ارائه اطلاعات دقیق، کادر درمان و سلامت را برای خدمات رسانی بهتر یاری دهند.

از ۷۱۳ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در کردستان، جواب ۲۷۸ مورد مثبت و ۳۸۲ مورد هم منفی بوده و نتیجه آزمایش ۵۳ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به کرونا شامل سقز ۹۷ نفر، بانه ۵۹، سنندج ۵۶، کامیاران ۱۰، قروه ۱۸، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۲ و سروآباد نیز ۲ نفر است.  

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۳۳ نفر است،  که  از این تعداد در سقز ۱۵ نفر،  سنندج و قروه هر کدام سه نفر، بانه ۶ نفر، مریوان،  بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر فوتی داشته‌اند.  

تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۹۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون هشت هزار و ۹۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی فوت مدیر روابط عمومی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مراقبین سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان

 احمد فعله گری گفت: از میزان مصرف گاز ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ استان کردستان  ۷۰ درصد در بخش خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی و ۳۰ درصد هم سهم نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مصرف کل استان در سال ۱۴۰۱ معادل را ۳ میلیارد و ۶۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: این رقم با مقایسه مصرف ۲ سال متوالی افزایش مصرف ۱ و ۶ دهم درصد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف شرکت ملی گاز ایران، گازرسانی به تمامی روستاهاست که شرکت گاز استان با گازرسانی به ۱۶۵۰ روستا رسالت خود را به اتمام رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کشف بیش از 521 تن گوشت فاسد در تعطیلات نوروز
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • (ویدئو) علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت چه بود؟
  • پیشرفت ۴۸ درصدی طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های کردستان
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • پوشش بیمه ای مادران داری سه فرزند وبیشتر
  • یزد رتبه دوم کشوری در غربالگری سرطان روده بزرگ