Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان غربی افزود: دستگاه‌های متولی و فرمانداران برای بارندگی های پیش رو آماده بوده و نقاط حساس و پرخطر، شناسایی و لایروبی و ایمن سازی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های متولی و فرمانداران به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت شناسایی، لایروبی و ایمن سازی فوری نقاط حساس تاکید کرد و ادامه داد: فرمانداران با هماهنگی شرکت آب منطقه ای در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای عملیات لایروبی و ایمن سازی رودخانه ها و نیز جابجایی روستاهای در معرض خطر اقدام کنند.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسوولان در لایروبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه های استان طی سال گذشته بیان کرد: این امر از بروز خسارت‌های گسترده جلوگیری کرد که مشابه این اقدام باید در سال جاری نیز با قدرت و قوت تکرار شود.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی از دلایل اصلی بروز سیل را از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در خصوص صیانت از منابع طبیعی عملکرد مناسبی نداشته ایم و امروز شاهد تخریب وسیع منابع طبیعی هستیم.

شهریاری بر برخورد با متجاوزان به بستر و حریم رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: برای پیشگیری از بروز خسارت در مواقع بحران از جمله سیل نیاز است تا از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها به‌صورت جدی جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: تکمیل پل های در دست ساخت، جلوگیری از چرای بی رویه احشام، بسیج ماشین آلات و بیمه پایه کشاورزی از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه نهادهای مسوول قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعیه های سازمان هواشناسی، بهار امسال نیز نظیر سال گذشته، فصل پربارشی در آذربایجان غربی و کشور پیش بینی شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی تجاوز سیل مدیریت بحران منابع طبیعی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد

مدیر کل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با شدت یافتن بارش‌ها در استان مدارس ۱۱ شهرستان امروز چهارشنبه غیرحضوری برگزار می شود.   مجید محبی گفت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس شهرستان‌های دشتیاری، زاهدان، تفتان، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، دلگان، سرباز، زرآباد و قصرقند با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر امروز غیر حضوری خواهد بود.   وی عنوان کرد: با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و وجود رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت از رفتن کنار رودخانه‌ها و مسیل ها خوداری شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی تیم مشترک مدیریت بحران تهران به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی بازگردانی اتباع در شهرستان بهارستان
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • برنامه‌ریزی برای پیشگیری از حریق‌های احتمالی در فصل تابستان
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد