Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:06:25 GMT

مشکلات ساخت «کامیون» در گفته‌های کارگردان آن

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۷۵۲۹

مشکلات ساخت «کامیون» در گفته‌های کارگردان آن

کارگردان سریال «کامیون» از ساخت و ادامه پخش این مجموعه تا ابتدای ماه رمضان خبر داد و در عین حال درباره علت ساخت این مجموعه و دشواری‌های ساخت آن نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز سیمافیلم، مسعود اطیابی- کارگردان «تگزاس» درباره حضورش در تلویزیون و ساخت این سریال گفت: احساسم این بود جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد و تلویزیون رسانه فراگیری است که می توان با ساخت آثاری طنز لحظات شادی را برای مخاطب فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها دلیل من برای کارگردانی مجموعه تلویزیونی ایجاد لحظاتی مفرح برای مخاطب بود. از میان پیشنهاداتی که صورت گرفت، سریال نوروزی را پذیرفتم.


وی درباره نگارش و آماده سازی فیلمنامه توضیح داد: ابتدا طرحی پیشنهاد شد که به صورت اپیزودیک بود و انتهای روشنی نداشت‌. از همان ابتدا به آقای شهاب عباسی پیشنهاد دادیم تا قصه "کامیون" را بنویسند که فیلمنامه توسط ایشان شروع به نگارش شد.

این کارگردان با بیان اینکه بهره‌گیری از جوانان در هر بخش از جامعه لازم و است، درباره استفاده از جوانان در کنار بازیگران مطرح گفت: شاید یکی از ویژگی‌های «کامیون» استفاده از جوانان در جلو و پشت دوربین باشد. در این کار تلاش کردم تا از جوانان بهره بگیرم تا بتوانیم از استعداد آن‌ها استفاده کنیم و به آن‌ها فرصت حضور در کنار بزرگان عرصه تلویزیون و سینما را بدهیم. بالاخره در هر بخشی از جامعه نیاز به نیروهای جوان، پویا و خلاق است که باید برای پست‌های مختلف در جامعه تربیت شده و در کنار افراد مجرب و پیشکسوت تجربه کسب کنند؛ به همین جهت از بازیگران جوان در کنار بازیگران شناخته شده استفاده کردم.

اطیابی درباره مشکلات تصویربرداری در شرایط فعلی (شیوع کرونا) گفت: شیوع بیماری باعث شد با مشکلاتی مواجه شویم اما مجبور به ادامه کار هستیم زیرا سریال قرار است تا اول ماه مبارک رمضان (اردیبهشت‌ماه) ادامه داشته باشد و با پایان تعطیلات نوروزی به اتمام نمی‌رسد. از ابتدا به سلامت گروه و هنرمندان و خانواده‌ها توجه داشتیم. در این شرایط کار کردن، دچار سختی چند برابری هستیم زیرا سریال پر لوکیشن است. از سوی دیگر فاصله افراد جلوی دوربین باید رعایت شود و میزانسن‌ها تغییر می‌کند. بازیگران باید بدون تماس با یکدیگر بازی خود را ارائه کنند و حتی اگر ناگزیر به دست دادن باشند قبل از ضبط پلان دست‌ها را ضدعفونی می‌کنیم تا صحنه را بازی کنند. اگر قرار باشد روی زمین دراز بکشند بارها صحنه را ضدعفونی می‌کنیم. از سوی دیگر هنرورها برای برخی صحنه‌ها حضورشان ضروری است که نمی‌توانیم از هنرورها استفاده کنیم. اما بالاخره باید کار را به پخش برسانیم و امیدواریم مخاطبان از کار رضایت داشته باشند.


اطیابی درباره آماده سازی سریال برای پخش گفت: سریال کامیون ۳۰ تا ۳۳ قسمت پیش‌بینی شده که در بخشی از کار حدود ۱۵ روز از گروه دوم به گردانی آقای محسن یوسفی استفاده کردیم ‌و بخش بندر انزلی در کار به کارگردانی ایشان آماده شد. هم اینک در حال ضبط هستیم و روزانه کار را به پخش می‌رسانیم.


سریال کامیون به کارگردانی سیدمسعود اطیابی از اول فروردین روی آنتن شبکه دو سیما رفته و پخش آن تا ابتدای رمضان ادامه خواهد داشت.

 داستان سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است.

«کامیون» درباره یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با ۳ دانشجو درگیر ماجراهایی می‌شود. صابر، وحید و اشکان ۳ دانشجویی هستند که به دلیل مشکلاتی توسط صاحبخانه اثاثیه‌شان به خیابان ریخته شده است. نادر و دانشجوها با هم آشنا می‌شوند که این آشنایی زمینه‌ساز اتفاقات مختلفی در روند داستان می‌شود.

 مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، نادر سلیمانی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، ماهان عبدی، گیتی قاسمی، آرزو نبوت، زهره فکورصبور، مهسا طهماسبی و علی هاشمی از بازیگران اصلی این سریال نوروزی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كاميون کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادانی که سن نمی‌شناسند/ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مارک تواین یک بار به طعنه گفت «سن یک مورد ذهنی مقدم بر ماده است؛ اگر برایت مهم نیست، مهم نیست». وقتی صحبت از مارتین اسکورسیزی به میان می‌آید، مطمئنا سن تعیین‌کننده نیست. این کارگردان ۸۱ ساله پس از دریافت ۱۰ نامزدی اسکار برای حماسه جنایی «قاتلان ماه کامل»، چندین پروژه بعدی خود را تعیین کرده و گفته می‌شود قصد دارد ۲ فیلم پشت سر هم فیلمبرداری کند: اولی درباره عیسی و دومی زندگینامه فرانک سیناترا.

کارگردان برنده اسکار که به آغاز موج جدید هالیوود در دهه ۱۹۷۰ کمک کرد، حالا به دنبال دور زدن سیستم استودیویی است و «زندگی عیسی» را با اقتباس از کتاب شوساکو اندو در سال ۱۹۷۳ به طور مستقل می‌سازد. او همین رویکرد را با «سکوت» در سال ۲۰۱۶ پشت سر گذاشت. اسکورسیزی مایل است برای پروژه عیسی، بار دیگر با اندرو گارفیلد ستاره «سکوت» همراه شود، اگرچه مشخص نیست که این بازیگر ۴۰ ساله برای نقش اصلی مورد توجه است یا یکی از حواریون مسیح. (محققان بر این باورند که عیسی در سن ۳۳ تا ۳۸ سالگی از دنیا رفته است.) انتظار می‌رود تولید این فیلم اواخر امسال آغاز و فیلمبرداری در رژیم صهیونیستی، ایتالیا و مصر انجام شود. با توجه به این‌که رژیم صهیونیستی در حال جنگ با حماس در غزه است، فیلمبرداری در رژیم صهیونیستی می‌تواند یک چالش لجستیکی بسیار بزرگ باشد.

پروژه دوم یعنی سیناترا هم هنوز مشکلاتی دارد و تینا سیناترا، دختر خواننده مشهور که وارث پدرش است هنوز موافقت خود را اعلام نکرده است. منابع می‌گویند اسکورسیزی قصد دارد از لئوناردو دی کاپریو و جنیفر لارنس در این فیلم بهره بگیرد. لارنس در نقش اوا گاردنر همسر دوم سیناترا نقش‌آفرینی می‌کند. این فیلم که درباره ۲ چهره مشهور سینما است، توجه استودیوهای بزرگ را جلب کرده و اپل که بودجه ۲۱۵ میلیون دلاری «قاتلان ماه کامل» را تامین کرد، دوست دارد همکاری خود با اسکورسیزی را ادامه دهد، اما گفته می‌شود سونی در این پروژه دست بالاتر را دارد.

همچنین برنامه همکاری اسکورسیزی با استیون اسپیلبرگ در ساخت مجموعه تلویزیونی «کیپ فیر» برای اپل تی‌وی وجود دارد و این ۲ اسطوره تهیه‌کنندگان اجرایی آن هستند.

اسکورسیزی تنها کارگردان بالای ۷۵ ساله نیست که هنوز مشغول ساخت برخی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌هایش است. در فهرست رقابتی جشنواره کن امسال ۳ تن دیگر حضور دارند؛ فرانسیس فورد کاپولا ۸۵ ساله با «مگالوپولیس»، دیوید کراننبرگ ۸۱ ساله با «کفن‌ها» و پل شریدر ۷۷ ساله با «آه، کانادا». سال‌های پربار این چهره‌ها با توجه به اینکه هالیوود همیشه با نویسندگان مسن مهربان نبوده، قابل توجه است. قابل یادآوری است که بیلی وایلدر ۲ دهه آخر زندگی‌اش تلاش می کرد تا یک فیلم دیگر بسازد.

شریدر که فیلمنامه فیلم مهم اسکورسیزی «راننده تاکسی» را در سال ۱۹۷۶ نوشت، می‌گوید: مطمئن هستم که بیشتر هنرمندان می‌خواهند به کار خود ادامه دهند، اما گاهی اوقات به اندازه کافی خوش شانس نیستی و اگر انگیزه خلاقانه را نداشته باشی، فقط به عنوان نمادی از چیزی که قبلا بودی، به یاد آورده می‌شوی. باید به کار ادامه داد. من گرفتار کووید شدم و هر بار که فکر می‌کردم ممکن است بمیرم، ایده جدیدی به ذهنم می‌رسید.

ریدلی اسکات هم در ۸۶ سالگی به معنای واقعی کلمه در عرصه است. ساخت دنباله «گلادیاتور» و استقبال از تیزر آن، به سرتیتر خبرها بدل شد. برایان رابینز مدیرعامل پارامونت که با اسکات در فیلم بعدی وی بیوگرافی گروه بی‌جیز همکاری خواهد کرد، می‌گوید: ریدلی اسکات استاد خلق انواع نمایش‌های سینمایی و یکی از سرسخت‌ترین و سرزنده‌ترین کارگردان‌های مولف است که برای پارامونت کار می‌کند.

اسپیلبرگ ۷۷ ساله نیز از پا نمی‌نشنید. او احتمالا پروژه بعدی خود را که فیلمی درباره یوفوها است بر اساس ایده اصلی خودش خواهد ساخت. گفته‌شده دیوید کوپ در حال نوشتن فیلمنامه است.

اما شاید موفقیت و تلاش هیچ‌یک از این کارگردان‌های به شاهکار موفقیت کلینت ایستوود نرسد که در ۹۳ سالگی فیلم «هیات منصفه شماره ۲» را به پایان رسانده است. خودی‌ها می‌گویند کمپانی برادران وارنر از این فیلم هیجان زده است. حتی در ۹۳ سالگی، ایستوود را نمی‌شود دست کم گرفت.

شریدر به شوخی می‌گوید: ایستوود پدربزرگ نسل سالمندان است. اما مرد پرتغالی یعنی مانوئل دی اولیویرا تا ۱۰۴ سالگی کار می‌کرد (وی سال ۲۰۱۵ در ۱۰۶ سالگی از دنیا رفت).

کد خبر 6081805

دیگر خبرها

  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو
  • استادانی که سن نمی‌شناسند/ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود
  • هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است
  • عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» پربازدید شد
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)