Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله یوسفی روز چهارشنبه گفت: کاهش مصرف گوشت مرغ  به علت تعطیلی رستورانها، مراکز اقامتی و آیین ها سبب افت شدید قیمت این ماده پروتئینی شده بطوریکه قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده از ۸۴ هزار ریال هم اکنون به ۶۸ هزار ریال کاهش یافته است.

وی افزود: برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران با شرکت پشتیبانی امور دام استان هماهنگی های لازم مبنی برخرید گوشت مرغ با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۷۰۰ ریال شده که  این موضوع به اتحادیه ها، شرکت های تعاونی  و مرغداران اعلام شده است تا نسبت به عقد قرار داد و تحویل گوشت مرغ اقدام لازم را به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای صنعتی پرورش طیور در خراسان شمالی صورت گرفت که از این میزان بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید شد که نسبت به سال ماقبل آن ۲۴درصد افزایش داشت.

 شیوع بیماری کرونا موجب سراشیبی قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی شده بطوریکه این ماده پروتئینی نسبت به آخرین روز پارسال ۲۹ هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش یافته است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد  با اشاره به اینکه قیمت مصوب گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، ۱۲۹ هزار ریال است اظهار داشت: اکنون قیمت گوشت مرغ، ۲۹ هزار ریال، پایین تر از قیمت مصوب، عرضه می شود.

حسین قاسم زاده خاطرنشان کرد: دیروز، قیمت گوشت مرغ در بازار بجنورد، با کاهش ۲۲ هزار ریالی به ازای هر کیلوگرم از این محصول به ۱۰۷ هزار ریال رسید،  این محصول، امروز هم با کاهش هفت هزار ریالی، اکنون ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، عرضه می شود.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: احتمال می رود، روند کاهشی قیمت گوشت مرغ، تا روزهای پایانی تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.  

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تعطیلات نوروز خراسان شمالی گوشت لبنیات مرغ بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی قیمت گوشت مرغ خراسان شمالی هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالحسن نجفی روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: از این میزان کشفیات ۷۴۷ کیلوگرم مربوط به مواد سنتی از نوع تریاک بوده است.

وی افزود: هر ساله کشفیات مواد مخدر در خراسان شمالی روند افزایشی داشت اما در سالجاری کاهش عرضه مواد مخدر منجر به کاهش کشفیات شد.

به گفته نجفی، کشفیات در سال ۱۴۰۱ نیز یکهزار و ۲۴۱ کیلوگرم بوده است که از این میزان ۹۳۳ کیلوگرم را مواد مخدر سنتی تشکیل می دهد.

افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر

وی با اشاره به اجرای طرح های مقابله و مبارزه با شیوع اعتیاد در خراسان شمالی، گفت: یکهزار و ۷۲۰ قاچاقچی، توزیع کننده و حمل کننده مواد مخدر در این بازه زمانی دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند که ۲۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی افزود: همچنین ۲ هزار و ۳۶۳ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ سپرده شدند.

نجفی ادامه داد: از این تعداد معتاد متجاهر سپرده شده به مراکز ترک اعتیاد ماده ۲۲۹ نفر زن بودند.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگه داری از معتادان متجاهر و ترک اعتباد آنها به صورت رایگان هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۷۰ چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • اعتبار ۴۰۰۰ میلیاردی طرح انتقال آب‌های زیرزمینی در خراسان شمالی