Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@15:10:49 GMT

بوستان‌های جنگلی پرتردد تهران بسته شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۷۸۶۹

بوستان‌های جنگلی پرتردد تهران بسته شد

رویداد۲۴ ‌«علی محمد مختاری» روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا توضیح داد: منتظر ابلاغ تعطیلی بوستان های تهران توسط وزارت کشور هستیم.

وی ادامه داد: وزیر کشور قرار است فردا این موضوع را طبق مصاحبه ای که امروز داشتند، ابلاغ کنند.

به گفته مختاری، هم اکنون نیز بسیاری از بوستان های تهران به ویژه پارک هایی که تجمع در آن زیاد بود، بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: قرار شد تا فردا لیست بوستان ها و پارک هایی که باید تعطیل شود ابلاغ و ما نیز طبق آن عمل می کنیم.

مختاری خاطرنشان کرد: هم اکنون بوستان های جنگلی که تردد و تجمع انسانی در آن زیاد بود، به حالت تعطیل درآمده است.

وی آماری از تعداد این پارک ها نداد و یادآور شد: منتظر بخشنامه وزارت کشور در این خصوص هستیم.

ورود به پارک پردیسان ممنوع می‌شود

پارکینگ ها و بوفه های پارک طبیعت پردیسان، برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از پنج شنبه هفتم فروردین تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اجرای تصمیمات ستاد مقابله با ویروس کرونا برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری اعلام کرد: پارکینگ ها و بوفه های پارک طبیعت پردیسان از صبح پنج شنبه هفتم فروردین تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سرهنگ «جمشید محبت خانی»، هدف از این کار را جلوگیری از ازدحام شهروندان در اماکن عمومی و به خصوص مسقف، نظیر بوفه های پارک پردیسان دانست و اظهار داشت: ورود خودرو به پارکینگ های پارک طبیعت پردیسان ممنوع خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست از عموم شهروندان خواست که با رعایت مسایل بهداشتی و ماندن در منازل، در صورتی که به هر دلیلی به پارک پردیسان مراجعه می کنند از تجمع و اطراق در پارک بپرهیزند.

پارک چیتگر نیز تعطیل شد

همچنین شهردار منطقه ۲۲ از تعطیلی بوستان‌های سطح منطقه ۲۲ از جمله بوستان چیتگر تا اطلاع ثانوی خبر داد.

«علی نوذرپور» در این باره گفت: بنا به مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرداری تهران و با هدف پیشگیری از ابتلای افراد به ویروس کرونا و قطع زنجیره شیوع کروناویروس، بوستان‌های سطح منطقه ۲۲ از جمله جوانمردان، لتمال کن، چیتگر، آبشار تهران و... از هفتم فروردین‌ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

از ورود مردم به بوستان‌های تهران جلوگیری می‌شود

همچنین رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: با تایید دولت، دستورالعمل تعطیلی بوستان های تهران برای مناطق شهرداری ارسال شد.

«غلامحسین محمدی» در توئیتی نوشت: این یک تصمیم ضروری برای مبارزه با ویروس کرونا است و دربهای ورود و پارکینگ های کلیه بوستان های محصور بسته خواهد شد و در مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت شهرداری با همکاری شهروندان تا حمد ممکن از ورود ممانعت می کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید: از تدابیر سخت‌گیرانه تا تعطیلی نیمه اول فروردین ادارات

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000sGf خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا بوستان های تهران تا اطلاع ثانوی کووید ۱۹ پارکینگ ها بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • نصب تله های فرمونی در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم