Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جواد باصری مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، یک روزه مجوز‌های لازم را برای واحد‌های تولیدی تامین کننده اقلام بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا صادر می‌کنند که این تجربه می‌تواند در تمامی حوزه‌ها و زمان‌های دیگر تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تصریح کرد: برای ما دور از انتظار نبود که در شرایط دشوار کنونی و نیاز شدید جامعه به ماسک، دستگاه‌های اجرایی چنین رویکردی را داشته باشند، اما جای تاسف دارد که چرا در طول سال، در زمینه صدور مجوز‌ها و پاسخ دادن به استعلام‌های قانونی سرعت عمل وجود ندارد.

اقدام درخور تقدیر

باصری ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به تازگی برای یک واحد تولیدی که مدت‌ها پیگیر اخذ مجوز برای تولید ماسک بود، یک روزه مجوز صادر کردند.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزود: در حال حاضر صدور مجوز یک روزه در ارتباط با محصول ماسک، محلول‌های ضدعفونی و الکل صادر می‌شود که این محصولات برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌شوند و از این اقدام تقدیر می‌شود.

جهش تولید ماسک در شهرک صنعتی شیراز

او، اضافه کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید ماسک در استان فارس، روزانه ۲۰ هزار عدد بود که بعد از شیوع این بیماری، واحد‌های تولیدی به ظرفیت تولید خود افزودند، از جمله یک واحد فعال در شهرک صنعتی شیراز که با همت بالا و دشواری‌های ناشی از بهای زیاد ماشین‌آلات و مواد اولیه، تولید خود را به روزانه ۷۰ هزار ماسک افزایش داده است.

باصری اظهار کرد: یک واحد تولیدی دیگر در شهرک صنعتی شیراز فعال شده است که ماسک‌های پنج لایه تولید می‌کند و ظرفیت آن تولید روزانه ۵۰ هزار عدد است، اما با توجه به اینکه نیاز استان به خصوص مراکز درمانی بسیار بالا است همچنان شاهد کمبود‌هایی هستیم.

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز تاکید کرد: برای رفع این مشکل، واحد‌های تولیدی ورود پیدا کرد ه اند که به عنوان مثال با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت یک کارخانه تولید روکش صندلی خودرو خط تولید خود را به تولید ماسک تغییر داد و این واحد در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این واحد بتواند ظرفیت خود را به ۵۰ هزار عدد در روز افزایش دهد.

او، اضافه کرد: یک واحد تولید پوشاک در شهرک صنعتی شیراز به تولید و عرضه ماسک ورود پیدا کرده است و روزانه حدود ۶ هزار ماسک تولید می‌کند.

درسی برای آینده

باصری گفت: با کمک و پیگیری دستگاه‌های مختلف واحد‌های دیگر نیز در حال ورود به این عرصه هستند تا نیاز مردم به ماسک و محلول‌های ضدعفونی و دستکش را تامین کنند.

راه تحقق شعار سال

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام رهبری با عنوان سال جهش تولید تصریح کرد: رویکرد معظم له، سال‌ها حمایت از تولید و اشتغال زایی بوده است و این یک تشخیص بسیار درست است.

باصری با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی و رفع موانع فراروی تولید افزود: به نظر می‌رسد که با نداشتن یکپارچگی در مدیریت حوزه اقتصاد مواجه هستیم که بخشی از آن به دولت، مجلس شورای اسلامی و قوای دیگر مرتبط است.

او، ادامه داد: واقعیت این است که همه دستگاه‌ها باید به این اعتقاد برسند که تنها راهی که کشور می‌تواند همه به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ حوزه‌های دیگری که وابسته به اقتصاد هستند، رشد پیدا کند این است که بخش خصوصی را باید آزاد گذاشت و زمینه را برای سرمایه گذار به گونه‌ای فراهم کرد که کشور رو به رشد برود.

رهبر معظم انقلاب در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش‌های موثق، از بازگشت به کار برخی کارخانه‌های راکد یا تعطیل و افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحب‌نظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با کار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

ایشان با تاکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر گذار باشد، بیان کردند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی و بهبود فضای کسب وکار، اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل وارتباط با فروش و بازار‌های خارجی، مشکلات اقتصادی به طور قطع یقین پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی به رسم هر سال با نامگذاری سال جدید با عنوان جهش تولید، مسیر حرکت یک‌ساله کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی صدور مجوز اقلام بهداشتی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شیراز واحد های تولیدی تولید ماسک جهش تولید دستگاه ها هزار عدد یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود

ایسنا/تهران مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران عنوان کرد: افزایش صادرات از طریق شناسایی بازارهای بکر و ظرفیت های خالی صادراتی کشورهای دنیا منجر به جهش تولید خواهد شد.

سعید صادقی گفت: بخشی از ظرفیت های تولیدی صاحبان صنایع مستقر در شهرک های صنعتی فعال نیست و در مقابل تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی وجود دارند که با تمام ظرفیت کار می کنند و امکان ایجاد طرح توسعه دارند.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران بیان کرد: باید تلاش کنیم موانع پیش روی تولید را کنار بزنیم و با اعتماد آفرینی زمینه مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی را فراهم آوریم و از اولویت های اصلی که باید بدان توجه جدی شود ایجاد تعادل بین تولید و صادرات می باشد. چرا که اگر امکان تامین مالی از روش های نوین فراهم شود و فعالان اقتصادی بتوانند  طرح توسعه را برای افزایش میزان تولید انجام دهند و موانع دیگر نیز برطرف شود می توان بخشی از بازار صادراتی را از طریق ظرفیت های خالی فعال کرد.

صادقی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر راه اندازی و احیاء ۲۰۵ واحد تولیدی راکد، تعداد ۱۲۷ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۶۷۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۷۷ نفر به بهره برداری رسیده اند و علاوه بر آن  ۴۹۰واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان تهران که زیر ظرفیت فعالیت داشتند شناسایی و افزایش تولید یافتند که برای سالجاری نیز جهت افزایش ظرفیت تولید ۴۰۰ واحد تولیدی هدفگذاری شده است.

صادقی گفت: ۵ بازار نخست صادراتی استان تهران کشورهای عراق ترکیه امارات متحده عربی پاکستان و آلمان می باشد که سهم استان از صادرات کشور حدود ۳.۵ درصد بوده که در حال حاضر سهم واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی از صادرا استان حدود ۱۲ درصد می باشد.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان تهران اظهار کرد: نامگذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود؛ چرا که اگر بخواهیم در بحث صادراتی رشد قابل توجهی داشته باشیم، ضروری است پیش از آن، تولید کشور به صورت جهشی افزایش یابد و توازن بین تولید و صادرات برقرار باشد تا با افزایش صادرات دچار کمبود کالا در بازارهای داخلی نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • فعالیت ۱۱۷ واحد تولیدی دارای پروانه استاندارد در ایلام
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی