Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@06:48:58 GMT

امسال در روزجهانی تئاتر، تئاتر تعطیل است!

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۸۱۰۴

امسال در روزجهانی تئاتر، تئاتر تعطیل است!

آفتاب‌‌نیوز :

شهرام گیل آبادی در این نامه، سخنان خود را عطف به نامه ارسالی به وزیر ارشاد کرد و از جانب خانه تئاتر برای مشاوره و انتقال تجربیات اعلام آمادگی کرد.
مشروح این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهور
با سلام و احترام
عطف به نامه شماره ٩٨/١٦٨مورخ ٩٨/١٢/٢٤به عنوان وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رونوشت به حضرتعالی، معاون محترم برنامه ریزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به استحضار می‌رسانم امسال در تاریخ تئاتر دنیا اولین سالی است که روز جهانی تئاتر همه فعالیت‌های تئاتری دنیا تعطیل است و احتمال دارد در چند ماه آینده هم این روند ادامه داشته باشد.

با توجه به ارتباطات بین الملل این مجموعه، در دنیا هنرمندان تئاتری مانند تمام مردم کشور‌ها که از تامین اجتماعی و پشتوانه دولتی بهرمند هستند به هیچ وجه دغدغه معاش ندارند؛ چون قبلا برای چنین روزی زیرساخت‌های لازم را به وجود آورده و به اندازه کافی تقویت کرده اند. اما در کشور ما نه تنها زیر ساخت‌های لازم برای زیست انسانی هنرمندان به وجود نیامده بلکه در حال حاضر با فراگیر شدن بیماری کرونا بیم آن می‌رود که بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور در تامین معاش روزمره خود هم دچار مشکل شوند.

جناب آقای رئیس جمهور امروزه تئاتر در کشور ما نه تنها مورد حمایت نیست بلکه اندک پشتیبانی که از آن می‌شد هم به طرق مختلف دریغ شده است؛ از طلب انباشته گروه‌های تئاتر از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی "اداره کل هنر‌های نمایشی"تا نداشتن بیمه ایام بیکاری، بیمه از کار افتادگی و... امروز هنرمندان تئاتر حتی به اندازه کارگران شریف مشاغل مختلف هم مورد حمایت انسانی نیستند و حقوق مدنی آن‌ها به وضوح سلب شده است.

از حضرتعالی، دولت محترم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهشمندم به طور روشن برنامه مشخص و حمایتی خود را در این ایام که همه هنرمندان تئاتر مجبور به قرنطینه بدون داشتن حقوق و پشتیبانی اقتصادی هستند اعلام بفرمایید.

امروز در تاریخ اولین روز جهانی تئاتر است که تئاتر تعطیل است و متاسفانه در تمام دنیا خدمات حسابشده‌ای که به تمام مردم خصوصا هنرمندان تئاتر داده می‌شود به هیچ وجه تعطیل نیست، اما در کشور ما حتی خدماتی که برای مشاغل دیگر در نظر گرفته شده است هم برای اهالی فرهنگ و هنر خصوصا تئاتر تعطیل است.

هنرمندان تئاتر منتظر اعلام برنامه ریزی و اقدامات عاجل و ضربتی شما در برنامه‌ای کوتاه مدت برای کمک به تامین اقتضائات ایام بیکاری و برنامه میان مدت و دراز مدت شما برای جبران بخشی از ضرر و زیان خود هستند.
بدون شک خانه تئاتر خود را مکلف می‌داند در کنار هنرمندان تئاتر کشور تا استیفای حقوق حقه خود بایستد و از سویی دیگر برای یاری رساندن به این عزیزان از هیچ تلاشی فرو گزاری نکند. این مجموعه صنفی آمادگی دارد برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در هر زمان و موقعیتی در کنار دستگاه‌های سیاستگذار باشد.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مدیر عامل هنرمندان هنرمندان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال ۱۴۰۳ احیای ۴ هزار واحد جدید است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید امیرحسین مدنی در جلسه با فعالان حوزه احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه در 2 سال گذشته با احیای 8 هزار و 400 واحد راکد و نیمه فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، 195 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و 250 همت از سرمایه‌های مردم احیا شد گفت:برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال 1403 احیای 4 هزار واحد جدید است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" و شناسایی شبکه 3 هزار و دویست نفری احیاگران مردمی گفت: تاکنون بیش از هزار احیاگر مردمی با برگزاری 3 رویداد تخصصی «تایید صلاحیت احیاگران» برای احیای واحدهای اقتصادی آموزش دیده اند تا از مشارکت نیروهای مردمی برای احیای واحدهای اقتصادی و جهش تولید در کشور استفاده شود که این احیاگران، شامل احیاگران واحدهای اقتصادی شامل شرکت های دانش بنیان، شرکت های پیشران، شرکت های احیاگری، گروه های جهادی و مردمی، سرمایه گذاران، کلینیک های کسب و کار ، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری و نهاد های تامین مالی هستند.

مدنی همکاری و برنامه ریزی جهت رفع مسائل و مشکلات اوراق گام با همکاری وزارت اقتصاد، بانک مرکزی ، وزارت صمت جهت قبول اوراق در حوزه مالیات ،سوخت و خوراک صنایع، حقوق معادن حقوق گمرکی و معوقات تامین اجتماعی و همچنین پیگیری جهت رفع موانع و تصویب تامین مالی و تخصیص 150 همت اوراق گام جهت استفاده در زنجیره های تولید از دیگر اقدامات نهضت احیای واحدهای اقتصادی نام برد که تاکنون منجر به عرضه اعتباری بیش از 9هزار میلیارد تومان از طریق خط اعتباری صنایع پتروشیمی به صورت ماهیانه و عرضه اعتباری بیش از 100 همت در صنعت پتروشیمی برای اولین بار درکشور شده است.

وی ترجمه و تدوین بیش از 5 کتاب در حوزه احیا واحدهای اقتصادی شامل احیای پایدار، تامین مالی، حقوقی و بانکی و مدیریت دانش ، انعقاد تفاهنامه های تخصصی با دستگاه های اجرایی با ایجاد شبکه همراهان پشتیبان نهضت احیای واحدهای اقتصادی ، پیگیری و به سرانجام رساندن بیش از 450 پرونده حقوقی و بانکی و بهره گیری از سکوهای تأمین مالی جمعی و جمع آوری 1500 میلیارد تومان منابع مردمی برای احیای واحدهای اقتصادی را از دیگر اقدامات این نهضت برشمرد.

وی با اشاره به بهره برداری از اولین پارک و پردیس علم و فناوری تخصصی احیا در استان البرز با همکاری جهاد دانشگاهی و طراحی دومین مرکز نوآوری احیا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال گذشته سامانه رصد پایش و نظارت و ارزیابی بر احیاگران، احیا جویان و زیست بوم احیا به بهره برداری رسید و مرکز پیگیریهای ویژه استانی برای راهبری احیا در استانهای سراسر کشور راه اندازی و 20 تور تخصصی احیا و 6 جشن احیای واحدهای اقتصادی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بردسکن میزبان سیزدهمین همایش ورزش‌های پهلوان زورخانه‌ای
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود
  • امسال ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • حقیقت‌یابی و حق‌طلبی ‌ویژگی‌ بارز هنر انقلابی است