Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع استان، گفت: پس از تاریخ ۱۸ اسفندماه که در شهر‌های آبادان و خرمشهر و بخشی از اسماعیلیه اهواز شاهد ریزش میلیاردی گله‌های ملخ بودیم، دیگر ریزش جدید ملخ در استان رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته در زمینه وزش باد از سوی کشور عراق و کویت به سمت استان خوزستان، ظرف مدت یک یا ۲ روز آینده شاهد ریزش جدید ملخ در استان خواهیم بود.

 قاسمی نژاد افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش باد در منطقه، خوزستان در معرض خطر مستقیم هجوم این آفت قرار دارد، اما برای مبارزه با این آفت آمادگی کامل در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص آمادگی برای مقابله با این آفت، اظهار کرد: ۱۷ گروه عملیاتی در استان به صورت کامل آمادگی مبارزه با این آفت را در سطح شهرستان‌ها دارند و به سم و دیگر تجهیزات موردنیاز برای مبارزه با ملخ‌ها مجهز هستند و مساله خاصی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت مبارزه و پایش ملخ‌ها در سطح استان گفت: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۶ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با هجوم این آفت صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ صحرایی جهاد کشاورزی مدیریت بحران ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضامراد صحرایی در افتتاح استخر دانش آموزی سمنان گفت: برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
وی با اشاره به شکوفایی آثار اجرای سند تحول بنیادین در استان سمنان افزود: برنامه آموزش و پرورش ارتقاء عدالت در مفهوم عام است؛ یعنی در حوزه پرورشی، آموزشی و ورزشی سرانه هر استان که از سرانه کشور پایین‌تر باشد، اقدام به تقویت آن خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز در دستور کار است؛ همچنین احداث اردوگاه‌های دانش‌آموزی و تداوم پرشتاب سند تحول بنیادین مدنظر است.
صحرایی با ابراز خوشنودی از افتتاح نخستین استخر دانش‌آموزی در شهرستان سمنان تأکید کرد: ان‌شالله افتتاح دو استخر دیگر در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.
وی افتتاح و ساخت چنین مراکزی را مصداق بارز افزایش بهره‌وری برشمرد و ادامه داد: از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضا‌ها استفاده کنند و در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند؛ چرا که نگهداری چنین فضا‌هایی بسیار پیچیده است.
گفتنی است این استخر با زیربنای ۱۸۹۶ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، به مرحله بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • وضعیت فرودگاه دبی پس از هجوم مسافران برای ترک این شهر | ویدئو
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس
  • تعجب مورایس از هجوم انتقادات/ شاید چون موهایم بلندتر شده، انتقاد می‌کنند!
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • عملیات «وعده صادق» آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»
  • هجوم هواداران بدون بلیت به کنسرت معین در شهر وان (فیلم)