Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از برنامه‌های عربستان سعودی برای بیرون راندن روسیه از بازار‌های نفتی از طریق افزایش تولید بسیار راضی بوده است.

بلومبرگ به نقل از یک مقام بلند پایه دولت آمریکا گزارش داد ترامپ برنامه‌های نفتی ریاض در مقابله با مسکو را تائید کرده و تنها نگرانی او زیان دیدن تولیدکنندگان سوخت آمریکا در اثر سقوط قیمت نفت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ در ادامه گزارش داد این مقامات آگاه اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی در ۹ مارس با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به او گفت که قیمت‌های را پایین نگه دارد، اما این قیمت‌ها به شکلی باشد که تولیدکنندگان آمریکا متضرر نشوند و همچنان در بازار نفتی حضور داشته باشند. پاسخ سعودی‌ها به درخواست ترامپ مثبت بوده است. یکی از سخنگویان کاخ سفید بدون ارائه جزئیات بیشتر، تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان را تائید کرد.

کاهش هشدار دهنده قیمت نفت تا نزدیک به ۲۵ درصد درست دو هفته پس از این تماس تلفنی صورت گرفت که خبر شوکه آوری برای مقامات کاخ سفید نیز محسوب می‌شد. بلومبرگ به نقل از این منبع آگاه نوشت هیچ کس در کاخ سفید انتظار چنین کاهشی در قیمت نفت در بازار‌های جهانی را نداشت.

ترامپ در ۱۹ مارس اعلام کرد در زمان مناسب وارد جنگ نفتی میان عربستان و روسیه خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا گفت قیمت پایین سوخت به نفع مصرف کنندگان آمریکایی است هرچند به تولیدکنندگان سوخت آسیب می‌زند.

قیمت‌های پایین نفت تولیدکنندگان نفت خام در آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده، زیرا هزینه‌های تولیدی آن‌ها رد مقایسه با عربستان و روسیه بسیار بالاتر است.

پیشتر نیز نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد ترامپ اعمال فشار بر عربستان به منظور کاهش تولید نفت را بررسی می‌کند و همچنین قصد دارد موضوع تهدید روسیه به تحریم برای برقراری ثبات در بازار نفت را در دستور کار دولت آمریکا قرار دهد.

در نشست اخیر کشور‌های عضو اوپک و روسیه طرفین برای تمدید توافق کاهش تولید نفت به نتیجه نرسیدند و به دنبال آن عربستان سعودی میزان تولید نفت خود را به مقدار زیادی افزایش داد که در نتیجه بهای نفت به شکل بی سابقه‌ای سقوط کرد.

در معاملات روز‌های اخیر، بهای هر بشکه نفت به کمتر از ۳۰ دلار رسیده و ارزش سهام شرکت‌ها در بازار‌های مالی دنیا به شدت تحت تاثیر این افت قیمت نفت و نیز تبعات ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ جنگ نفتی روسیه و عربستان قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌گردد، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست.

کد خبر 6082873

دیگر خبرها

  • کرملین، اوکراین را به هدف گرفتن تعمدی خبرنگاران روس متهم کرد
  • مصاحبه کم‌سابقه بنیان‌گذار تلگرام: به‌دنبال آزادی هستم، نه ثروت
  • نیویورک تایمز: تانک‌های گران قیمت آبرامز در برابر پهپاد‌های ارزان هم آسیب پذیر هستند
  • تولید ۷۵۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • سردار عالیرتبه دفتر رهبری: دنبال کشته گرفتن نبودیم | با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه می‌شوید
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • هشدار معاون فرماندهی کل قوا به اسرائیل: توانمندی‌هایی داریم که اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  • سردار سنایی راد: به محضِ اینکه اسرائیل علیه خاک ایران خطایی کند، با انواعِ جدیدی از تسلیحات مواجه خواهد شد/در عملیات تنبیهی دنبال کشته گرفتن نبودیم