Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با اشاره به اینکه بارندگی سوم فروردین فراتر از میزان پیش‌بینی هواشناسی بود، اظهار کرد: در عین حال هشدارهای لازم به مردم داده شد، اما گاهی مردم حاضر نمی‌شوند خانه‌ها را ترک کنند. 

دکتر محمدجواد فدایی ظهر ششم فروردین ماه در نشست ویدئوکنفرانس با رئیس جمهور با موضوع مدیریت بحران سیل و کرونا ویروس عنوان کرد: سوم فروردین ماه امسال بارندگی شدیدی در استان داشتیم و چهار شهرستان جنوبی کرمان را طی چند ساعت درگیر سیلاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار جنوب در فروردین و دی ماه سال گذشته هم شاهد سیلاب بود اظهار کرد: در دهه های گذشته سیل‌بند «خُرَم« به طول ۴۰ کیلومتر در بالادست زمین‌های کشاورزی شهرستان جیرفت احداث شده که از آن تاریخ کل دشت جیرفت را محافظت کرده است، این سیل‌بند باید تا جازموریان ادامه می‌یافت که متاسفانه باقی‌مانده است. 

استاندار کرمان، تکمیل سیل‌بند «خُرم» را برای رفع اساسی مشکل سیل جازموریان موثر دانست و بیان کرد: با حدود یک هزار میلیارد تومان می‌توانیم این سیل بند را تکمیل کنیم که منابع مالی آن را هم در استان داریم، ضمن اینکه ۲۵۰ میلیون مترمکعب هم در سال ذخیره آبی برای ما به همراه خواهد داشت این در حالی است که اگر بخواهیم این میزان آب را از دریای خلیج فارس به استان انتقال دهیم، ۲.۵ میلیارد دلار برای ما هزینه خواهد داشت.  

فدایی با بیان اینکه منابع لازم برای تکمیل سیل‌بند جنوب در استان کرمان وجود دارد، ادامه داد: در سال ۹۸، یک هزار میلیارد تومان مازاد وصول مالیات در استان داشتیم که مبلغی از آن به استان بازنگشت، فروش معادن استان هم سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان است که طبق قانون یک درصد آن را می توانیم صرف پروژه های استان کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینگه اگر سیل‌بند خرم تکمیل شود در آینده شاهد سیل‌های منطقه جنوب کرمان نخواهیم بود اظهار کرد: در سیل ابتدای سال جاری، ۲۰ درصد شهر کهنوج تا یک متر دچار آبگرفتگی شد و ۱۷۰۰ واحد مسکونی آسیب دیدند و همچنین در شهر زهکلوت هم با ۶ هزار نفر جمعیت تا ۴۰ درصد دچار آبگرفتگی را شاهد بودیم.  

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه بارندگی سوم فروردین فراتر از میزان پیش‌بینی هواشناسی بود، اظهار کرد: در عین حال هشدارهای لازم به مردم داده شد، اما گاهی مردم حاضر نمی‌شوند خانه‌ها را ترک کنند ضمن اینکه بعضی اتفاقات پیش بینی نشده هستند، در سیل‌بندهای بالادست زهکلوت قبلا تخریب شده و ورودی آب بیشتر از پیش‌بینی بود. 

فدایی درباره تلفات جانی سیل سوم فروردین ماه نیز گفت: تلفات انسانی در سیل سوم فروردین نداشتیم، اما امروز صبح (ششم فروردین) فردی به دلیل فرو ریختن سقف خانه به دلیل خیس خوردگی، فوت کرده است. 

استاندار کرمان ساخت و سازها و کشاورزی غیرمجاز در مسیل رودخانه‌ها را نیز مشکل‌ساز دانست و تصریح کرد: بعضی از کشاورزی‌های آسیب دیده در سیل اخیر زهکلوت، غیرمجاز و در مسیر رودخانه‌ها بوده که باید در قوانین فکر دقیقی برای آن شود. 

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود در نشست ویدئو کنفرانس با رییس جمهور به گزارشی از وضعیت بیماری کرونا ویروس در استان کرمان پرداخت و افزود: ۱۲ بهمن سال گذشته اولین جلسه را در زمینه مقابله با کرونا ویروس داشتیم و تصمیمات اولیه برای مقابله با آن در استان گرفته شد و از سوم اسنفد ماه نیز یک روز در میان جلسه ستاد برگزار شده و تصمیمات متعددی اتخاذ گردید.

فدایی به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس تعداد مراجعه بیماران حاد تنفسی در استان کرمان به بیمارستان ها یک هزار و ۴۸۰ نفر بوده که ۹۳۴ محتمل کرونا بودند و تاکنون جواب تست ۱۹۲ نفر مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۸ نفر از این افراد بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و ۳۱ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند افزود: مجموع فوتی‌های کرونا ویروس در استان کرمان از آغاز اپیدمی تاکنون ۲۳ نفر بوده است. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی آماده برای بستری مبتلایان کرونا ویروس در استان داریم که در حال حاضر ۱۹۵ تخت یعنی زیر ۱۰ درصد آنها اشغال هستند تصریح کرد: ۱۵۰۰ تخت پشتیبان و ۳۰۰۰ تخت نقاهتگاه پیش‌بینی شده که اکنون ۸ نفر در نقاهتگاه بستری هستند. 

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه شرایط بحرانی و نامناسبی از کرونا ویروس در استان کرمان شاهد نیستیم و امور کنترل شده و بیماران و افراد بستری نسبت به امکانات پیش‌بینی شده خوب است ادامه داد: نیاز استان کرمان ۲۰۰ هزار ماسک در روز است که ۳۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود و نیاز به الکل استان نیز ۶ هزار لیتر است که هم اکنون ۳ هزار لیتر آن در استان تولید می‌گردد. 

فدایی به اجرای طرح غربالگری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این طرح که به شکل تماس تلفنی مراقبان سلامت با خانوارهای تحت پوشش صورت می‌گیرد، تاکنون یک میلیون ۷۳۶ هزار و ۷۴۱ نفر از جمعیت استان کرمان مورد کنترل قرار گرفته اند ضمن آنکه در ۷۵ مرکز سرپایی و ۱۶ ساعته استان نیز تاکنون ۱۳ هزار و ۱۵۳ نفر و پایگاه های های ارتش نیز ۱۰ هزار و ۷۶۱ نفر مراجعه داشته‌اند. 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با فعالیت کادر درمانی استان کرمان در راستای مقابله با این ویروس اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ پزشک و پرستار در مجموع در استان در طرح مقابله با کرونا ویروس حضور دارند که ۱۵ نفر از آنها آلوده شده‌اند که ۴ مسئول و ۱۱ پرستار هستند و وضعیت عمومی خوبی هم دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان کروناویروس سیل نوروز 99 اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی کرونا ویروس در استان استاندار کرمان استان کرمان سوم فروردین پیش بینی سیل بند یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره دو در استان، از افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح جمعه تا بعدازظهر شنبه (۱۰ تا ۱۱ فروردین) وزش باد شدید و گردوخاک برای شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و با شدت کمتر در دلگان، فنوج، غرب ایرانشهر، گلشن، سراوان، مناطق شرقی شهرستان میرجاوه، خاش و مناطق غربی شهرستان زاهدان محدوده شورگز پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان و گردشگران و مسافران نوروزی حاضر در مناطق تحت تأثیر، از سفرهای غیر ضرور و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند، از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: وضع جوی استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین نسبتاً پایدار همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6063605

دیگر خبرها

  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ / هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • هشدار سطح زرد هواشناسی
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار سطح زرد جوی هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • پیش‌بینی وضعیت هوای استان قزوین در چند روز آینده
  • هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران
  • هشدار زرد هواشناسی در برخی مناطق کرمان