Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:03:54 GMT

شایعه‌ای علیه تولیدات چین

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۷۸۷۴۶

شایعه‌ای علیه تولیدات چین

رسانه‌های چین با انتقاد از نامگذاری ویروس کرونا به "ویروس چین" گزارش دادند هدف از این کار بدنام کردن پکن و ایجاد تفرقه میان کشورها است.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، در پی  نامگذاری کووید ۱۹ به "ویروس چین" و یا "ویروس ووهان"، برخی غربی ها چندی پیش شایعه ای پیرامون تولیدات چین ساخته و گفته اند که تولیدات چین ناقل ویروس است و به این ترتیب قصد دارند تا مردم از خرید محصولات تولید چین امتناع ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این اقدام همان تبعیض نژادی و حمله سیاسی با استفاده از شیوع کرونا است که برای بدنام کردن و سیاه نمایی چین و ایجاد تفرقه بین چین و دیگر کشورها، جوسازی می کنند.

بیشتر بخوانید:

ابتلا به کرونا با منشأ محلی در چین به صفر رسید

سازمان بهداشت جهانی به طور رسمی اعلام کرده بود که کروناویروس جدید نمی تواند از طریق کالاهای تولید هر کشوری سرایت کند. یکی از مجلات علمی انگلیس چندی پیش با انتشار مقاله ای تایید کرد که زنده ماندن کروناویروس جدید در اشیا متفاوت است و طولانی ترین زمان زنده ماندن آن در پلاستیک و یا آهن ۷۲ ساعت است. با تدابیر ضدعفونی نیز، کالاها ناقل ویروس نخواهد بود.

تا کنون کرونا در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه جهانی شیوع یافته، اگر محصولات ناقل ویروس باشد، تمام جهان در خطر شیوع ویروس قرار خواهد داشت.

البته برخی افراد که هدف مغرضانه دارند، با چنین شایعاتی به چین حمله می کنند.

چین به عنوان بزرگ ترین کشور تولید کننده ماسک و لباس محافظ در جهان، در آغاز شیوع بیماری با مساله کمبود تجهیزات پزشکی رو به رو شد، اما به دنبال ازسرگیری فعالیت کارخانجات، ظرفیت تولید آن در کشور به مراتب افزایش یافته است، طوری که روزانه ۱۱۶ میلیون ماسک تولید می کند که ۱۲ برابر ظرفیت تولید پیش از شیوع بیماری است.

چین با ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک تا حد توان کمک های خود را در اختیار کشورهای درگیر کرونا قرار داده و تا کنون محموله های کمکی فوری را به ده ها کشور جهان از جمله ایران، پاکستان، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و اتحادیه آفریقا منتقل کرده است.

همکاری و همبستگی تنها انتخاب بشر در مقابله با ویروس این دشمن مشترک بشریت است. آن عده که شایعه "تولیدات چین ناقل ویروس است" را ساخته اند، به مضحکه بین المللی تبدیل شده اند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید سازمان بهداشت جهانی چین کووید ۱۹ تولید تولیدات چین ناقل ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و اقتدار کشور، نیاز است آثار نابی در قالب هنر تولید شود.
آیت الله عاملی تصریح کرد: استان اردبیل آداب و رسوم و آیین‌ها و فرهنگ خاصی دارد که باید در قالب هنر برای همگان تداعی شود و گذشت و احساسات و حس همدردی و هم نوعی خیران و انسان‌های بزرگ در قالب هنر معرفی شود.
در این دیار که با تجلیل از تعدادی از هنرمندان همراه بود، سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم از تولید پویانماییِ ۹۰ دقیقه‌ای شاه اسماعیل صفوی با همت هنرمندانِ استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه