Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران استان گیلان با اشاره به نگرانی کادر پزشکی از افزایش تعداد مبتلایان بعد از پایان تعطیلات نوروز اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا به همین منظور مصوبه ای را از فردا عملیاتی خواهد کرد تا با اعمال محدودیت های بیشتر زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا به امروز تصمیمات مهم و تاریخی و منحصر به فردی نظیر بسته شدن حرم های مقدس امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اتخاذ شده و همچنان نیازمند تصمیمات جدیدتری هستیم تا این ویروس از کشور ریشه کن شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ماندن مردم در خانه یک ضرورت جدی است، گفت: ضرورت دیگر حضور جدی و پای کار مدیران کشور و بخش پزشکی و درمانی است تا با کمک یکدیگر در زمان کوتاهی بتوانیم بر مشکل غلبه کنیم.

جهانگیری با اشاره به کاهش سفرها در ایام نوروز سال جاری تصریح کرد: وقتی گفته می شود سفر باید فقط به دلایل ضروری انجام شود معنایش عمل به سنت قدیمی، دینی و ایرانی دید و بازدید نیست، بلکه این رفت و آمدها حتماً باید برای تهیه ضرورت های مهمی نظیر مسائل پزشکی و یا تهیه مایحتاج باشد.

وی ادامه داد: راهبرد در خانه ماندن مردم از دهم اسفند و در جلسه ای که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به مردم اعلام گردید و تصمیماتی نظیر کاهش ساعت کار ادارات و یا دورکاری اتخاذ شد.

معاون اول رییس جمهور با اعلام تقدیر و تشکر دولت از کادر پزشکی و درمانی استان گیلان گفت: کارکنان بیمارستان ها و پرستاران و پزشکان نقشی بسیاری کلیدی، محوری و پیشتاز در مقابله با ویروس کرونا داشتند که جا دارد دست تک تک آنها را بوسید.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شدت شیوع ویروس در استان گیلان در روزهای ابتدای شیوع بیماری در کشور گفت: کادر پزشکی این استان از دل و جان خود مایه گذاشتند و به این دلیل تعداد شهدای کادر پزشکی و درمانی این استان بیشتر از استان های دیگر است و من به خانواده این شهدا تسلیت می گویم و از صبوری آنها قدردانی می کنم و امیدوارم که با شهدای کربلا محشور شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به یکی از دستورالعمل های مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای پرداخت فوق العاده ویژه کادر پزشکی و درمانی گفت: این مصوبه را به سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردم. البته زحمات کادر پزشکی و درمانی کشور به شکل مادی قابل جبران نیست و اجر آن با خداوند است، اما وظیفه ماست که در حد توان زحمات آنها را جبران کنیم.

جهانگیری از استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس بیمارستان رازی رشت و همه مدیرانی که به صورت جدی و جهادی با تمام توان پای کار ایستادند قدردانی کرد و گفت: باید از مردم عزیز و صبور گیلان که نهایت همراهی را با دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا داشتند تشکر کرد و همچنین نقش نیروهای نظامی و علما را در کمک به مدیریت استان ارج نهاد.

معاون اول رییس جمهور در پایان با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان معین استان در مقابله با بیماری کرونا معرفی شده است، گفت: وی تمام مسائل و موضوعات و مطالبات مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهد کرد.

استاندار گیلان نیز با ارایه گزارشی از تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا، به تمهیدات اندیشیده شده در استان نظیر ایجاد آزمایشگاه تشخیص تست کرونا، افزایش ده برابری ظرفیت تخت بیمارستانی، تولید ماسک، محلول ضدعفونی کننده و اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم برای شکستن زنجیره انتقال ویروس اشاره و از حمایت ها و پیگیری های دولت و معاون اول رئیس جمهور برای جبران کمبودها قدردانی کرد.

وی با ابراز خرسندی از سیر نزولی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی از غربالگری بیش از دو میلیون شهروند گیلانی خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده میزان مسافرت به گیلان در ایام نوروز بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته و ۷۰ درصد مردم نیز به پویش "در خانه بمانیم" پاسخ مثبت دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی استان و درگیر شدن تعدادی از کادر پزشکی و پرستاری با بیماری کرونا؛ مطالبات و نیازهای استان را یادآور شد و گفت: با کمک دولت و همه دستگاه های نظامی و خصوصی هیچ کمبودی در زمینه تخت بیمارستانی وجود ندارد.

رییس بیمارستان رازی رشت نیز با تشکر از ستاد مقابله با کرونا و مردم فهیم استان گیلان گفت: تصمیمات درست و هماهنگی میان مردم و مسئولان باعث شد تا شاهد سیر نزولی بیماری در استان باشیم.

در این جلسه معاونان وزیر راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان برنامه و بودجه به طور جداگانه گزارش هایی در خصوص کاهش مسافرت به گیلان، تعداد مبتلایان کادر پزشکی در استان، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و اختصاص ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارایه کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری رییس جمهور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا مقابله با کرونا سفرهای غیر ضروری معاون اول رییس جمهور کادر پزشکی و درمانی مقابله با کرونا ویروس کرونا استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره اینکه در پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تکلیف صاحبان مجوزهای قدیمی چه می‌شود گفت: برخی از دستگاه‌ها از بستر فناوری مطلوبی برخوردار نیستند و محدودیت‌ها به تدریج اعمال و از این دستگاه ها آغاز نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که کمتر از ۲۰ روز تا پایان مهلت قانونی برای تبدیل مجوزهای کسب و کار قدیمی(کاغذی) به الکترونیکی (تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت) باقی مانده است، برخی از دستگاه‌ها در این راستا نهایت همکاری خود را برای اجرای قانون به عمل آورده‌اند. با این حال برخی دیگر از دستگاه‌ها تا امروز در فرایند تبدیل مجوزهای زیرمجموعه خود به الکترونیکی و شناسه یکتا همکاری مناسبی نداشته‌اند.

در این زمینه، می‌توان به برخی دلایل از جمله سرعت نامطلوب برخی از دستگاه‌ها برای تبدیل مجوزها، نبود قوانین یا وجود قوانین دست و پا گیر و پیچیده و یا نبود زیرساخت و بستر مناسب فناوری اطلاعات در دستگاه برای اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اشاره داشت.

سید امیر سیاح – رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح برخی شبهات پیش آمده در رابطه با کوتاهی این دستگاه‌ها در زمینه صدور و تبدیل مجوز الکترونیکی و ایجاد محدودیت‌ها و محرومیت از خدمات دولتی در پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزها، می‌گوید: بی شک، محدودیت‌های دولتی برای کسانی که مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا ندارند به تدریج شروع می‌شود و قطعا اعمال محدودیت ها از مجوزهایی که دستگاه‌های مربوطه آن‌ها در زمینه تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا کم کاری کرده‌اند، آغاز نمی‌شود.

سیاح افزود: محدودیت برای افرادی که دستگاه مربوطه وی وظایف خود را به درستی انجام نداده و صاحب مجوز نتوانسته شناسه یکتای دریافت کند، اعمال نمی شود، بلکه دستگاه مربوطه را مکلف می کنیم تا هرچه زودتر به وظایف خود عمل کند.

نبود شرایط مشخص صدور مجوز در برخی از دستگاه‌ها

وی در ادامه با تشریح علت کم کاری برخی از دستگاه‌ها در زمینه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: این مسئله دستگاه به دستگاه متفاوت است. برخی از دستگاه‌ها قوانین دقیقی برای صدور مجوز الکترونیکی نداشته و یا قوانین آن‌ها ناقص است. برای مثال میراث فرهنگی و گردشگری از بعد قوانین ضعیف است. به عنوان نمونه، در این دستگاه شرایط صدور مجوز هتل آپارتمان ندارد زیرا قوانینی مربوطه در این دستگاه وجود نداشته و تا امروز وضع نشده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب افزود: در مورد دیگر، مجوزی تحت عنوان محوطه گردشگری وجود دارد اما تا امروز شرایط صدور این مجوز به صورت مشخص اعلام نشده و برخی مجوزها بدون مشخص بودن شرایط قانونی صدور آنها به صورت سلیقه‌ای و موردی، صادر می‌شوند.

وجود قوانین پیچیده در برخی دستگاه‌ها

سیاح گفت:‌ البته برخی از دستگاه‌ها ذاتا عملکرد مناسب و بسیار خوبی دارند. یعنی داده‌های آنها شفاف است و از زیرساخت فناوری اطلاعات قوی برخوردار هستند که وزارت نیرو و نظام پزشکی کشور از این قبیل دستگاه‌ها محسوب می‌شوند.

وی افزود:‌ با این حال، برخی دیگر از دستگاه‌ها مثل وزارت صمت هستند که عملکرد مناسبی داشته اما به دلیل اختلالات سیستمی که ایجاد شد در حال حاضر با برخی مشکلات دست به گریبان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود برخی قوانین پیچیده برای دریافت مجوزها در برخی از دستگاه‌ها اظهار کرد: برخی دیگر از دستگاه‌ها هستند که مجوزهای آنها پیچیده است و مراحل و ضوابط زیادی برای صدور و تغییر مجوز دارند. مجوزهای تغییر کاربری زمین، مجوزهای زمین پایه مثل صنایع معدنی و معادن و مجوزهای بیمارستان‌ها از این دست هستند.

نبود زیرساخت‌های فناوری در برخی از دستگاه‌ها

سیاح خاطرنشان کرد: برخی دیگر از دستگاه‌ها هستند که در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های فناوری در آنها کوتاهی صورت گرفته و بخش فناوری اطلاعات آنها حتی بودجه هم نداشته تا بتوانند زیرساخت فناوری اطلاعات مناسبی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: البته باید اشاره داشت که مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار، در این موارد به بسیاری از دستگاه‌ها کمک کرده تا بتوانند بستر فناوری اطلاعات خود را هرچه سریع‌تر توسعه دهند و مشکل آنها برطرف شود تا بتوانند به درگاه ملی مجوزها ملحق شوند.

کنار زدن بروکراسی با شناسه یکتا

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه برخورداری از شناسه یکتا میتواند از جهات زیادی به صاحبان مجوزها کمک کند، گفت: صاحبان مجوزها با برخورداری از شناسه یکتا می‌توانند از خدمات بهتر، سریع‌تر، غیر حضوری، رایگان و حتی شبانه روزی برخوردار شوند. با سیستمی و الکترونیک شدن خدمات دولتی، ارائه خدمات و پاسخ‌دهی به متقاضیان به صورت سیستمی انجام می‌شود و دیگر لازم نیست صاحبان مجوز برای دریافت خدمات دولتی مورد تقاضا پشت در ادارات منتظر پاسخگویی باشند.

سیاح افزود:‌ فعال اقتصادی به راحتی می‌تواند در صورت داشتن شناسه یکتا به صورت غیر حضوری از دولت و حکومت خدمات بگیرد و این موضوع خود یکی از بهترین مزیت‌هایی است که صاحبان مجوزها می‌توانند از آن برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: امروز از همه کسانی که رسانه و تریبون در اختیار دارند خواستاریم تا مردم و جامعه را مطلع کنند که باید مجوزها الکترونیکی شوند زیرا لازم است تا صاحبان مجوزهایی که دسترسی به رسانه و تکنولوژی کمتری دارند از این موضوع آگاه شوند که اگر مجوز کاغذی دارند تبدیل آن به شناسه یکتا بسیار آسان است و حتی اگر مجوز نداشته و در تلاش برای دریافت مجوز هستند نیز مطلع شوند که اخذ مجوز با قانون بهبود محیط کسب و کار، بسیار آسان‌تر از گذشته شده است.

پیش به سوی الکترونیکی شدن خدمات دولتی

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: خدمات دولتی به تدریج غیر حضوری می‌شود و فعالان اقتصادی در نهایت نیازمند داشتن شناسه یکتا هستند. علاوه بر این بر اساس قانون، دولت باید مطلع باشد که هر فعال اقتصادی با چه هویتی و در کجا مشغول به فعالیت است. در این صورت، می‌توان فعالان اقتصادی زیر زمینی که در حال تولید کالای غیر استاندارد و بی کیفیت هستند، شناسایی و از خدمات دولتی محروم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی