Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود ردایی تهیه کننده سینما با ارائه پیشنهادی در خصوص جلوگیری از ضرر‌های بیشتر اکران سینما و برگشتن به حالت عادی در طول سال آینده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در اولین قدم که به حوزه پروانه ساخت مربوط می‌شود بهتر است به سینماگرانی که سابقه و کارنامه بهتری نسبت به بقیه دارند پروانه داده شود در غیر اینصورت حجم دریافت کنندگان و درنتیجه تولید، زیاد می‌شود و با این وضعی که پیش آمده، سینمای ۹۹ پذیرای حجم بالای تولید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تهیه کننده ادامه داد: مورد دوم به مسئله مهم چرخه اکران ربط دارد که شیوع ویروس کرونا آن را از حالت عادی خارج کرده است و مدت زمان طلایی و مهمی را از دست دادیم، از سویی فیلم‌های اکران نشده فراوانی داریم که برخی از آن‌ها در سال‌های گذشته تولید شده و موفق به اکران عمومی نشده اند با این اوصاف اگر اولویت نمایش را روی فیلم‌های با کیفیت‌تر بگذارند و برای میزان هفته‌های نمایش برنامه ریزی درستی انجام دهند می‌توان به روال عادی برگشت. امیدواریم بهترین راهکار اتخاذ شود وگرنه سیستم کلی تولید و اکران که خودشان شاخصه‌های مختلفی دارد ضربه مهلکی خواهد خورد.

او افزود: به عنوان نمونه در بحث هفته‌های اکران، اگر فیلمی در اکران ۹۹ خوب فروخت مانند سال ۹۸ هفته‌های اکرانش را آنقدر زیاد نکنند که به دیگر فیلم‌ها فشار وارد شود یعنی می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط و آثاری که همزمان با فیلم پرفروش اکران می‌شوند تعداد هفته‌های پرفروش‌ها را کمتر کرد تا دیگر فیلم‌ها هم بتوانند موفق‌تر عمل کنند، چون اصل جریان که همان زمان است را بخاطر کرونا از دست دادیم و به تعطیلی خوردیم و قطعا نمی‌توان سال را به سیزده یا چهارده ماه رساند.

ردایی عنوان کرد: از طرفی برنامه ریزی سازمان سینمایی باید به نحوی باشد که اگر قرار است ضرری ایجاد شود به کمترین برسد و همه آن‌هایی که در چرخه اکران قرار می‌گیرند یکدست متضرر شوند تا به کسی اجحاف نشود یا در صورت کمک، حمایت‌های بلاعوض و با شرایط مساوی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران اکران فیلم عید نوروز فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۷۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ شامگاه دوشنبه در حاشیه اکران فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران آزمایشی سینما دانش قوچان اظهار کرد: سینما دانش قوچان که متعلق به اداره آموزش‌وپرورش این شهر است از دهه ۶۰ تأسیس شد و به علت برخی مشکلات در دهه ۷۰ تعطیل شد.

سرپرست آموزش‌وپرورش قوچان با اشاره به اینکه این سینما با مشارکت بخش خصوصی در دهه ۹۰ آغاز به کار مجدد کرد اما شیوع ویروس کرونا دوباره این سینما را به تعطیلی کشاند، تصریح کرد: متأسفانه وجود برخی مشکلات پس از کرونا و نبود همتی در جهت بازگشایی مجدد این سینما به سمتی کشاند تا بیش‌ازپیش مستهلک‌شده و منابع مالی و بیت‌المال هدر رود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهروندان به این مکان تفریحی فرهنگی به‌ویژه قشر نوجوان و جوان اهمیت راه‌اندازی این مجموعه را با قید فوریت دوچندان کرد، افزود: در این راستا برای مدت آزمایشی یک‌ماهه تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اکران‌های مردمی عمار بسته شد تا بتوان بر اساس حضور مردم در این بازه زمانی به سمت جذب اعتبار از طریق خیرین و نهادهای مرتبط برویم و سینمایی درخور شأن آماده‌سازی کنیم.

واعظ بابیان اینکه بهسازی و تعمیر سینما برای صندلی، پرده، صوت و … حدود ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: امشب اکران آزمایشی فیلم آسمان غرب به‌عنوان اولین اکران برای بسیج دانشجویی برگزار و در روزهای آتی نیز برای دیگر اقشار جامعه اکران خواهد شد.

کد خبر 6085971

دیگر خبرها

  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • رویا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • (ویدئو) غافلگیری جالب میلاد کی‌مرام در اکران مردمی یک فیلم
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • باز هم سال سینمای کمدی؟